مسیرهای شغلی حسابداری

تاریخ انتشار: 1397/12/01

معمولا حسابداران و حسابرسان در دفاتر کار می کنند، هر چند برخی از آنها در خانه کار می کنند. حسابرسان ممکن است به محل کار مشتریان خود مراجعه کنند.

بسیاری از حسابداران،با توجه به نوع مشتری یا مشتریان خود با نوع کسب و کار و نیاز، متخصص هستند. تخصص های خاص شامل خدمات اطمینان (بهبود کیفیت یا زمینه اطلاعات برای کسانی که در موقعیت های تصمیم گیری) و مدیریت ریسک است. حسابداران همچنین می توانند از طریق صنعت متخصص شوند.

حسابدار چه کاری انجام می دهد؟


وظیفه اصلی حسابداران، که به تمام دیگران گسترش می یابد، تهیه و بررسی سوابق مالی است. آنها اطمینان می دهند که سوابق دقیق هستند و مالیات به درستی و به موقع پرداخت می شود. حسابداران و حسابرسان به منظور کمک به کارآیی آن، بازنویسی از عملیات مالی یک شرکت انجام می دهند. آنها همچنین خدمات مشابهی را برای افراد فراهم می کنند و به آنها کمک می کند تا برنامه هایی برای بهبود وضعیت مالی را ایجاد کنند.

وظایف حسابدار:

  • دقت در بررسی اظهارات
  • اطمینان حاصل کنید که اظهارات و سوابق مطابق با قوانین و مقررات است
  • محاسبه مالیات بدهی، آماده سازی صورت حساب های مالیاتی، اطمینان از پرداخت سریع
  • حساب ها و سیستم های حسابداری را به روز نگه دارید
  • سازماندهی و نگهداری سوابق مالی
  • بهبود کارایی کسب و کار که در آن پول مورد توجه قرار گیرد
  • توصیه های بهترین شیوه را برای مدیریت انجام دهید
  • پیشنهاد راه هایی برای کاهش هزینه ها، افزایش درآمد و افزایش سود
  • ارائه خدمات حسابرسی برای شرکت ها و افراد

حسابداری

چهار شغل اصلی حسابدار عبارتند از:

شغل های حسابداری و رتبه مورد نیاز برای آنها:

حسابداران عمومی، که مشتریان آنها عبارتند از شرکت ها، دولت ها و افراد. آنها طیف گسترده ای از حسابرسی، مالیات و وظایف مشاوره را انجام می دهند. مدک مورد نیاز برای این شغل کارشناسی است.

حسابداران مدیریت، حسابداران هزینه، حسابدران مدیریتی، شرکت های بزرگ یا خصوصی نامیده می شود. آنها اطلاعات مالی مشتریانی را که برای آنها کار می کنند ثبت می کنند و آن را تجزیه و تحلیل می کنند که آن را برای استفاده داخلی توسط مدیران، و نه عمومی، فراهم می کنند. مدرک مورد نیاز این شغل لیسانس CPA است.

حسابدار دولتی، نگهداری و بررسی سوابق آژانس های دولتی، حسابرسی های خصوصی و افرادی که فعالیت های آنها به مقررات دولتی یا مالیات مربوط است، می پردازد. مدرک مورد نیاز این شغل کارشناسی است.

حسابرس داخلی آنها برای مدیریت ریسک یک سازمان یا صندوق های کسب و کار مورد بررسی قرار می گیرند. آنها سپس راه هایی را برای بهبود روند یافتن و حذف زباله ها و تقلب ها شناسایی می کنند. مدرک مورد نیاز این شغل لیسانس CPA است.

پیشرفت در این زمینه می تواند انواع مختلفی داشته باشد. حسابداران عمومی در سطوح ورودی، هر ساله فعالیت خود را افزایش خواهند داد و می توانند در چند سال آینده به مقام های ارشد دست یابند.

حسابداری

کسانی که پیشرفت می کنند و به مراتب بالا می رسند، ممکن است ناظر، مدیران و یا سهام دارن شرکت شوند. آنها همچنین ممکن است شرکت های حسابداری عمومی خود را باز کنند یا به سمت مدیریت داخلی در شرکت های خصوصی انتقال دهند.

حسابداران مدیریت اغلب به عنوان حسابداران هزینه یا حسابرسان داخلی وارد می شوند. آنها می توانند به عنوان مدیر حسابداری، حسابدار اصلی، مدیر بودجه یا مدیر حسابرسی داخلی پیش بروند. بعضی از آنها تبدیل به کنترل کننده ها، خزانه داران، معاونان مالی، مدیران مالی اصلی (CFOs) و یا مدیر عامل شرکت می شوند.

چهار نوع حسابدار اصلی از درجه بالایی برخوردار می باشند، که در کسب و کار منحصر به فرد است. آنها می توانند در طول دوران حرفه ای خود از یک نوع به دیگری انتقال یابند.

AP