مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری ابری در کسب و کارهای کوچک

تاریخ انتشار: 1397/02/23

مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری ابری در کسب و کارهای کوچک

8 مزایای نرم افزار حسابداری ابری
نرم افزار حسابداری ابری می تواند به شما در دسترسی به داده های کسب و کار و برنامه هایتان از هر نقطه، در هر زمان، از هر دستگاه تلفن همراهی، با قیمت مناسب کمک کند. نرم افزار حسابداری ابری به کسب و کارهای کوچک امکان رقابت با کسب و کارهای بزرگ را با دسترسی به فن آوری هایی که قبلا موجود نبود؛ می دهد. در حال حاضر بسیاری از نرم افزارهای سنتی در حال از بین رفتن هستند.

برای مثال، هم اکنون بسیاری از فروشندگان نرم افزارهای حسابداری دیگر از ارائه نرم افزارهای دسکتاپی استفاده نمی کنند. آن ها محصولات خود را به ابر منتقل کرده و خدمات مبتنی بر اشتراک آنلاین ارزان قیمت را ارائه می دهند که برای  کسب و کارهای کوچک ایده آل است. در آمریکای شمالی فروشندگان FreshBooks   و Zoho با حدود 10 دلار در ماه می توانند برنامه های مبنی بر ابر را برای کارفرمایان شخصی، با امکاناتی از جمله صورت حساب، ردیابی هزینه ها و گزارش ساده  و... عرضه کنند.

چرا نرم افزار حسابداری ابری می تواند پول شما را ذخیره کند؟

1 )شما دیگر مجبور نیستید از کسی (یا تیمی از افراد) برای انجام کاری مانند نصب و به روز رسانی نرم افزار کمک بگیرید.  نصب و مدیریت سرورهای ایمیل و  یا فایل های سرور، کار پشتیبانی فایل ها و... بر عهده فروشنده است. زیبایی محاسبات ابری در این است که مسئول فروشنده ابر حفظ سرویس برنامه را به عهده دارد و شما نیازی ندارید برنامه ای را نصب و یا پول اضافی پرداخت کنید.

 2)شما دیگر نیازی به خرید نرم افزار ندارید. علاوه بر راحتی عدم نیاز به خرید برنامه های نرم افزاری و نصب آن ها بر روی سرورهای و رایانه های خود، استفاده از برنامه های ابر می تواند ارزان تر باشد.

3)شما قادر به ادغام نیازهای جداگانه خود در قالب یک برنامه کاربردی مبنبی بر ابر می شوید. برای مثال برنامه مبتنی بر ابرGoogle Apps for Business  شامل: ایمیل، تقویم، ایجاد اسناد، ارائه ها، فرم ها، ذخیره سازی فایل های آنلاین، سایت های Google برای ایجاد وب سایت ها و... می باشد که تنها با پراخت 5 دلار در ماه برای هر شخص در حساب کاربریش قابل دسترس است.

مایکروسافت مجموعه سنتی Office، که در گذشته تنها در نسخه های دسکتاپ با هزینه صد ها دلار در دسترس بود را در حال حاضر در نسخه های مبتنی بر ابر به نام  Office 365 در دسترس قرار داده است. با استفاده از اشتراک سالانه و همچنین ویدئو کنفرانس آنلاین، اسکایپ، اتصال پیام فوری و بسیاری از ویژگی های دیگر. برنامه های گران قیمت شامل برنامه های دسکتاپ می باشد. دیگر فروشندگان محاسبات ابری مانند Infostreet مجموعه ای از برنامه های ابر شاملCRM :، تقویم، ایمیل، تماس تلفنی، اشتراک فایل و یک دایرکتوری کارمند را به اندازه 10 دلار برای هر نفر در هر ماه ارائه می کنند.

 4) ممکن است بتوانید روی سخت افزار سیستم بریزید. ذخیره فایل، پشتیبان گیری داده ها و برنامه های نرم افزاری در فضای سرور / رایانه بسیار فضای زیادی را در بر می گیرد. با محاسبات ابری، شما از سرورهای شخص دیگری استفاده می کنید تا همه این داده ها را ذخیره کنید، دستگاه های کامپیوتری خود را برای مقاصد دیگر آزاد کنید یا حتی از برخی از آن ها خلاص شوید.

5 )یک برنامه محاسبات ابری می تواند یکپارچگی را آسان تر کند. از آن جا  که بسیازی از کاربردهای محاسبه به روش ابر شامل یک رابط برنامه نویسی (API) هستند، شما ممکن است قادر به پیدا کردن "برنامه های سازگار" باشید؛ نه این که برای داشتن برنامه های کاربردی که می خواهید برای شما ترکیب شوند؛ را داشته باشید..

 6) برنامه های کامپیوتری رایانه به طور مرتب روزآمد می شوند، بنابراین شما مجبور نیستید زمان و پول خود را صرف آن کنید  و به شما مزیت دسترسی به آخرین ویژگی ها و توابع برنامه را می دهد.

7) نرم افزار حسابداری ابری به شما و کارکنان شما اجازه دسترسی آسان به برنامه ها و داده ها را از رایانه ها و دستگاه های مختلف می دهد. از آن جا که اپلیکیشن های ابر مبتنی بر مرورگر هستند، از دستگاه های تلفن همراه مانند تبلت ها و گوشی های هوشمند قابل دسترسی هستند. به عنوان مثال، برنامه های کاربردی حسابداری مبتنی بر ابر با برنامه های کاربردی تلفن همراه مثل Android یا Apple سازگار هستند که به شما امکان دسترسی به داده های حسابداری از هر دستگاه تلفن همراه و ارسال فاکتورها، هزینه های پیگیری و غیره را در اجرا می دهد. توجه داشته باشید که دسترسی به برنامه های اداری از طریق مرورگر بر روی یک دستگاه تلفن همراه می تواند یک تجربه کاربری عالی باشد، برای مثال: مایکروسافت نسخه های موبایل برنامه های اداری مانند Office for iPad را ارائه می دهد.

8) محاسبات ابر شما را قادر می سازد تا سریعا کسب و کار کوچک خود را گسترش دهید. خرید یک نرم افزار مبتنی بر ابر خیلی ساده تر و سریع تر از یک نرم افزار، اجراء و نصب آن است. چون شما نیازی به خرید سخت افزار و نرم افزار ندارید، راه اندازی یا گسترش آن نیز ارزان تر است.

با این حال، هنگام استفاده برای اهداف تجاری، باید معایب نرم افزار حسابداری ابری و همچنین مزایای آن را در نظر بگیرید. تا بتوانید قادر به تصمیم گیری آگاهانه در مورد اینکه چه مقدار از کسب و کار شما در ابر باشد، باشید.

 

 

حسابداری ابری
نرم افزار حسابداری ابری
حسابداری ابری چیست؟