سه راه ساده برای بهینه سازی جریان نقدی شما

تاریخ انتشار: 1396/03/06

سه راه ساده برای بهینه سازی جریان نقدی شما

82 درصد از کسب و کارها که تعطیل شده‌اند، درک ضعیف جریان نقدی را به عنوان دلیل اصلی ذکر کرده‌اند. حتی کسب و کارهای سود آور نیز با مسائل حسابداری جریان نقدی روبه رو می‌شوند. مسئله ای که کارآفرینان همیشه در آن غرق می‌شوند، تلفیق سود با جریان نقدی است. اینکه یک کسب و کار سود آور است صرفا به این معنی نیست که یک جریان نقدی کافی برای بقای خود بدست آورده است. معمولاً درآمد شرکت های سودآور زیاد است، اما ممکن است هزینه های آنها بیشتر از درآمدشان باشد، بطوریکه طبق گفته اکثر صاحبان کسب و کار، مقدار قابل توجهی از درآمد از دست می‌رود. برخی از مواردی که هزینه های گزافی برای یک کسب و کار تحمیل می‌کنند عبارتند از: بهره وری، اجاره، حقوق، تامین کنندگان، وکلا، مالیات و غیره. حفظ حرکت یک کسب و کار در حال رشد در یک مسیر درست زمان زیادی را طلب می‌کند. شما باید جریان پول نقد را بررسی نمایید.

پیش بینی های مالی می‌تواند رگ حیاتی کسب و کار شما باشد، بخصوص اگر شما کارکنان خوشحال، یک مالک خشنود و یک سال مالی بدون حسابرسی بخواهید. جریان نقدی یک واژه مادر است که بسیاری از بخش‌های مختلف کسب و کار شما را تحت پوشش قرار می‌دهد و در نهایت در مورد تناسب درآمد با هزینه توضیح می‌دهد. پیش بینی کوتاه مدت و بلند مدت مسئله‌ی ساده ای نمی‌باشد و برای بهینه سازی بخش هایی از کسب و کار که در آن پول نقد در گردش است، بسیاری از فرآیندهای قابل اجرا وجود دارد.

1-پیگیری فاکتورهای پرداخت نشده وقتی فاکتورها پرداخت نشده باشند، خطای انسانی است که همیشه مورد انتقاد قرار می گیرد. گاهی اوقات صاحبان کسب و کار حتی فراموش می‌کنند فاکتورها را ارسال کنند و یا اغلب مشتریان فراموش کرده‌اند آنها را پرداخت کنند. احتمال خطا در این موارد بالا است بطوریکه فاکتور نیاز به یک سیستم برای پیگیری دارد. یا شاید شما مجبور باشید از نرم افزار حسابداری استفاده نمایید. این موضوع مهم است که شما با مشاهده فاکتورها میزان بدهی خود را در یک نگاه متوجه شوید. نرم افزارهای حسابداری مدیریت فاکتورها را در تمام مراحل آسان می‌کنند. شما می‌توانید ایجاد، ارسال، پیگیری و ارسال یادآور به مشتریان را همه در یک مکان انجام دهید.

2-آسان کردن پرداخت ها تا حد ممکن دلایل زیادی وجود دارد که چرا فاکتورها پرداخت نشده است و فقدان گزینه های پرداخت یکی از آن ها است. انعطاف پذیر بودن در مورد دریافت پول ایده خوبی است. پذیرش چک و پرداخت آنلاین مکان خوبی برای شروع است. بودن یک دکمه ساده "پرداخت" همراه با فاکتور تضمین می‌کند که مشتری ها تمام گزینه های مورد نیاز را در اختیار دارند.

3-سفارشی و خودکار کردن گزارش های خود تعداد انگشت شماری از گزارش های حسابداری وجود دارند که صاحبان کسب و کار باید با آن ها آشنا باشند. صورت حساب سود و زیان همراه با ترازنامه دو نمونه گزارش هایی هستند که به دفعات نیاز به بررسی و درک دارند. دانستن حساب های قابل دریافت خود و درک اینکه چگونه با بقیه دارایی ها و بدهی های شما مطابقت داشته باشد، موضوع مهمی می‌باشد.

شاید بزرگترین مزیت نرم افزار حسابداری نسبت به صفحات گسترده اکسل توانایی سفارشی و خودکار کردن این دسته از گزارشات است. اگر شما تاکنون سعی کرده‌اید برای خود یک ترازنامه ایجاد کنید پس می‌دانید که این امر نیاز به  زمان زیادی دارد. درحالی که نرم افزار می‌تواند با دقت این کار را برای شما انجام دهد و صرفه جویی در زمان را بهمراه بیاورد. از حذف خطاهای انسانی اطمینان حاصل کنید، هر زمان که ممکن بود بطور خودکار گزارشگیری انجام دهید و هیچوقت اجازه ندهید خرج کردن پول نقد به رشد شما صدمه بزند.  

بهینه سازی جریان نقدی