رابطه بین حقوق دریافتی و رضایت شغلی کارکنان (قسمت دوم)

تاریخ انتشار: 1397/05/04

رضایت شغلی در بازسازی

در سال 2005، راندولف و جانسون در مورد تحقیقات مربوط به رضایت شغلی پزشکان فیزیک، درمانگران شغلی و آسیب شناسان گفتار گزارش کردند. هدف مطالعه این بود که "مشخص شود که رضایت شغلی درونی و بیشترین پیش بینی کننده رضایت شغلی کارکنان توانبخشی و میل به ادامه کار است.

" نتایج آنها "نشان داد که عوامل ذاتی مانند رشد حرفه ای و داشتن کار، محیط زیست در راستای ارزش های شخصی در پیش بینی رضایت شغلی بیشتر از عوامل بیرونی نظیر پرداخت و ادامه تحصیل است. این عوامل درونی نیز در پیش بینی اشتیاق کارکنان توانبخشی برای ماندن در محل کار مهم هستند. " تنها عوامل چشمگیر خارجی که در تحقیقات آنها گزارش شده، انتظارات بهره وری (که منفی با رضایت حرفه ای همبستگی داشتند) و برنامه ریزی انعطاف پذیری (که به طور مثبت با تمایل به ماندن در محل کار) مرتبط بود. پاسخ دهندگان از هر سه حرفه، گزارش دادند که محیطی که با ارزش و فرصت های آنها برای رشد حرفه ای، عوامل مهمی در رضایت شغلی بود.

یافته های این محققان را هافمن و همکاران تکمیل کرده اند. در توصیه های خود امکاناتی را که عوامل ذاتی ذکر شده و همچنین مزایای سنتی برای جذب و حفظ حرفه ای توانبخشی فراهم می کنند. این شامل پیدا کردن راه هایی برای به رسمیت شناختن کارکنان، ارائه فرصت های ورودی و حفظ "حجم واقعی کار در یک محیط پایدار"  می باشد.

نتیجه

بیایید به راه رفتن در مسیر حافظه و سوالات در ابتدای این مقاله بازگردیم: چگونه با هر کدام از شغل هایی که داشته اید راضی هستید؟ چه عواملی باعث رضایت شما شد؟ چه چیزی باعث شد که شما برای شروع یک کار دیگر شروع کنید؟ پیشنهاد شغلی جدیدی که اگر شغل فعلی انجام نشود چیست؟ شگفت آور نیست اگر عواملی که بیشترین رضایت شما را تحت تأثیر قرار دادند چیز دیگری جز پرداخت بوده باشد. وقتی به این سوالات پاسخ می دهم، افراد خاص، شرایط کاری و تغییرات در ارزش ها و اولویت های شخصی در ذهن دارند. من در حالی که می توانم دقیق میزان درآمد در هر نقطه خاصی از حرفهام را به یاد بیاورم؛ قوی ترین خاطرات فاکتورهایی که تغییر شغل من را تحت تاثیر قرار می دهند با پاداش های دیگر مرتبط است.

بحث و گفتگو بین کارفرمایان بالقوه و کارکنان، اغلب بر روی هر یک از طرفین مذاکره می کند که بهترین معامله مالی را برای خود دارند. تحقیق و تجربه مشترک ثابت می کند که بسیاری از عوامل علاوه بر پرداخت، رضایت و سهم کارکنان را تعیین می کنند. هر دو کارفرمایان و کارکنان به خوبی می توانند راه هایی را که می توانند ارزش را برای رابطه به ارمغان بیاورند، به طرز موثری در نظر بگیرند تا بتوانند در درازمدت سودمند باشند.

بینش از قاضی و همکاران چشم انداز سالم در مورد پول، ارزش ها و رضایت شغلی را فراهم می کند: " ممکن است این باشد که درآمد نسبتا بزرگ از پول رضایت بخش تر است زمانی که فرد به عنوان یک هدف صریح پول درآمد نداشته باشد."  آنها نشان می دهند که تحقیقات آینده باید بر روی «آزمایش سازه های نظری که ممکن است توضیح دهد که چرا این چیزی که به ما انگیزه می دهد، دارای چنین پتانسیلی برای برآورده شدن است» تمرکز می کند. خوشبختانه، عمل O & P خود فرصتی نه تنها برای درآمد راحت، بلکه همچنین فرصتی برای یافتن رضایت در کار خاصی که هر روز انجام می دهیم است.

 

Let's return to our walk down memory lane and the questions at the beginning of this article: How satisfied were you with each of the jobs you've held? What factors contributed to or detracted from your satisfaction? What prompted you to begin looking for another job? What did the new job offer that the existing job did not? It would not be surprising if the factors that most influenced your satisfaction were things other than pay. When I answer these questions, specific people, work conditions, and changes in my personal values and priorities come to mind. It takes me a while to recall the exact income level at any particular point in my career; the strongest memories of factors that influenced my job transitions are related to other rewards.

 

رضایت شغلی