بهترین نرم افزار حسابداری خدماتی

تاریخ انتشار: 1402/10/30

انتخاب نرم‌افزار برای هر کسب و کار باید با دقت بالایی انجام شود تا تمام نیاز‌های شما را به طور کامل برطرف کند. حسابداری خدماتی به سازمان‌ها کمک می‌کند تا اطلاعات دقیق و جامع‌ای در مورد تراکنش‌ها و رویدادهای خدماتی خود داشته باشند. شرکت‌های خدماتی، مجموعه‌هایی هستند که آثار فعالیت آن‌ها ملموس نبوده و در قالب یک کالا عرضه نمی‌گردد. به عنوان مثال آموزشگاه‌های موسیقی، شرکت‌های حمل و نقل و ترابری و… اشخاص حقیقی و حقوقی هستند که بدون ارائه محصول فیزیکی به فعالیت اقتصادی می‌پردازند، به همین دلیل کار اینگونه مجموعه‌ها برای معرفی خود به عموم مردم یا مشتریان بالقوه خود دشوارتر از مجموعه‌های بازرگانی می‌باشد.

امروزه با در دسترس بودن انواع نرم‌افزار حسابداری خدماتی، امور مالی و حسابداری این دست از شرکت‌ها آسان‌تر شده و با دقت بالایی انجام می‌شود. شما با انتخاب درست نرم‌افزار، می‌توانید کسب و کار واحد اقتصادی خود را راحت‌تر مدیریت کنید.

اهمیت حسابداری خدماتی

  • ارائه اطلاعات دقیق : حسابداری خدماتی به سازمان‌ها کمک می‌کند تا اطلاعات دقیق و جامع در مورد تراکنش‌ها و رویدادهای خدماتی خود داشته باشند. این اطلاعات می‌تواند به اتخاذ تصمیمات بهتر و بهبود عملکرد کمک کند.

  • مدیریت هزینه‌ها : حسابداری خدماتی به سازمان‌ها امکان می‌دهد تا هزینه‌های مرتبط با ارائه خدمات را مدیریت کرده و بهینه‌سازی کنند.

  • تحلیل سودآوری : این نوع حسابداری به سازمان‌ها امکان تجزیه و تحلیل سودآوری خدمات مختلف را می‌دهد و بهترین استراتژی‌ها را برای توسعه خدمات ارائه شده مشخص می‌کند.

با توجه به اینکه دانستیم حسابداری خدماتی چه کمکی به کسب و کار واحد اقتصادی شما می‌کند. با ما تا ادامه مطلب همراه باشید تا بهترین نرم‌افزار‌ حسابداری خدماتی را به شما معرفی کنیم.
 

اهمیت حسابداری خدماتی
اهمیت حسابداری تولیدی


 

انتخاب بهترین نرم‌افزار حسابداری خدماتی

از نگاه حسابداران معیارهای متفاوتی برای انتخاب بهترین نرم‌افزار حسابداری وجود دارد که آن‌ها را متقاعد به استفاده از یک نرم‌افزار می‌کند. البته حسابداران علاوه بر علاقه و توانایی استفاده از یک نرم‌افزار، میزان کارایی، رفع مشکلات و آسان و دقیق بودن نرم‌افزار نیز در اولویت خود برای انتخاب نرم‌افزار قرار می‌دهند. 

در نتیجه معیار مشخصی برای انتخاب بهترین نرم‌افزار حسابداری خدماتی وجود ندارد. به طور مثال یکی از پیچیده‌ترین کارها در حسابداری بستن دفتر کل است. پس ما نیاز به نرم‌افزاری داریم که بتواند علاوه بر رفع کردن نیاز‌های ما، از دقت بالایی برخوردار باشد و دارای بروزرسانی‌های منظمی باشد. 

برای معرفی بهترین نرم‌افزار حسابداری خدماتی به این نکته توجه داشته باشید که کامل‌ترین و جامع‌ترین نرم‌افزار را انتخاب کنید که علاوه بر رفع نیازهای شما، گزارش دقیق و کاملی به شما ارائه دهد تا به مدیریت کسب و کار کمک کنید. نرم‌افزار حسابداری خدماتی قیاس این امکان را به شما می‌دهد که هم در فضای وب و هم در فضای ویندوز از این نرم‌افزار استفاده کنید و به تمامی امکانات مورد نیاز خود و شرکت دسترسی داشته باشید.

روش‌ها و تکنیک‌های حسابداری خدماتی

  • ثبت تراکنش‌های مالی : در این مرحله، تراکنش‌های مالی مرتبط با خدمات به دقت ثبت و دسته‌بندی می‌شوند. این شامل دریافت و پرداخت وجوه، حساب‌های مشتریان، و حساب‌های تأمین‌کنندگان است.

  • تعیین هزینه‌ها : هزینه‌های مرتبط با ارائه خدمات از جمله هزینه‌های متغیر و هزینه‌های ثابت محاسبه می‌شود.

  • تجزیه و تحلیل سود‌آوری : با تجمیع اطلاعات مالی و هزینه‌ها، سودآوری هر خدمت یا پروژه محاسبه می‌شود. این اطلاعات به تصمیم‌گیری در مورد توسعه خدمات و تغییرات مورد نیاز کمک می‌کند.

    تاثیر حسابداری خدماتی بر سازمان‌ها

  • افزایش بهره‌وری : حسابداری خدماتی با بهینه‌سازی مدیریت هزینه‌ها و سودآوری، به سازمان‌ها کمک می‌کند تا بهره‌وری خدمات خود را افزایش دهند.

  • افزایش رقابت‌پذیری : با تحلیل دقیق سودآوری خدمات و بهبود ارائه خدمات، سازمان‌ها می‌توانند رقابت‌پذیری خود را در بازار افزایش دهند.

  • تصمیم‌گیری بهتر : حسابداری خدماتی اطلاعات دقیقی را ارائه می‌دهد که به مدیران سازمان کمک می‌کند تصمیمات بهتری را اتخاذ کنند

ویژگی‌های لازم برای نرم‌افزار حسابداری خدماتی

نرم‌افزار حسابداری خدماتی باید از مجموعه ویژگی‌هایی برخوردار باشد که به کسب و کار شما قدرت پیشرفت و عملکرد بهتر را بدهد. در ادامه به برخی از ویژگی‌های ضروری این نرم‌افزار اشاره می‌کنیم:

  1. رعایت کدینگ حسابداری خدماتی

    برای هر کسب و کاری باید به کدینگ حسابداری مربوط به آن توجه ویژه کرد، معمولا در نرم افزارهای حسابداری خدماتی، کدینگ حسابداری خدماتی لحاظ شده تا کار با نرم‌افزار را برای شما راحت‌تر کند.

  2. گزارش های دقیق همراه با تجزیه و تحلیل آماری

    با افزایش رقابت در بازارهای مالی و کسب و کارها در صورت نداشتن تحلیل و گزارش‌های دقیق، روند روبه رشد داشتن کمی دشوار است. پس در مرحله‌ی اول خرید نرم افزار حسابداری مناسب کسب و کارتان ضروری است و سپس باید اطلاعات شما به طور دقیق تجزیه و تحلیل شود تا با داشتن گزارش‌های دقیق و بررسی آن مسیر موفقیت کسب و کار را به درستی ترسیم کنید. نرم‌افزار حسابداری خدماتی باید گزارش‌های دقیقی و کاربردی بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های شما ارائه دهد. 

  3. داشتن اتوماسیون قوی

    اتوماسیون در کارهای خدماتی نظیر استارت آپ ها از اهمیت بسیاری برخوردار است. در این‌گونه کسب و کارها معمولا فقط حساب‌ها و سفارش‌ها و تراکنش‌های مالی بر پایه انجام یک‌سری معامله‌های حسابداری صرفا کفایت نمی‌کند، پس نیاز به یکپارچه سازی بیشتر برای ارتباط با مشتری و مدیریت آن می‌باشد. در این سیستم‌ها هزینه‌های دیگری نظیر هزینه کارمند و حقوق و دستمزد و برخی فعالیت های دیگر ممکن است در جریان باشد.

  4. کنترل و مدیریت انواع فرآیندهای امور مالی 

    نرم‌افزار حسابداری خدماتی باید به کنترل و مدیریت انواع فرآیند‌های مالی از جمله حقوق و دستمزد یا خرید و فروش کمک کند.

  5. امکان سفارشی کردن برای کسب و کار
    بهترین نرم افزار حسابداری خدماتی باید قابلیت سفارشی سازی داشته باشد. باید بر اساس نیازهای‌تان آن را برای کسب و کار خدماتی خودتان اختصاصی کنید.

  6. کاربردی بودن با عملکردهای متقابل

    نرم افزار حسابداری خدماتی باید قابلیت اتصال به انواع مختلف نرم افزارهای مالی جهت پرداخت‌ها وصورت‌حساب‌ها و ... را داشته باشد. مثلا فرض کنید نیاز داشته باشید که نرم افزار را بعد از مدتی به درگاه پرداخت اینترنتی یا به نرم‌افزار پشتیبانی و مدیریت ارتباط با مشتری وصل کنید. این داشتن این قابلیت این کار را برای شما راحت‌تر می‌کند.

  7. امنیت حساب‌ها

    همیشه در تمام نرم‌افزارهای مالی امنیت حرف اول را می‌زند. زیرا نگهداری از داده‌های مالی و فرآیندهای پرداختی مهم‌ترین ویژگی است که باید یک نرم افزار حسابداری خدماتی داشته باشد. هدف کسب و کار شما افزایش درآمد است پس باید این روند با امنیت کافی به سمت جلو حرکت کند
     

    نرم افزار حسابداری قیاس
    نرم افزار حسابداری قیاس

    جمع بندی

    اگر به دنبال خرید نرم‌افزار حسابداری هستید که کسب و کار خدماتی را به درستی پشتیبانی و گزارش‌های دقیق و کاربردی ارائه کند و نیز به پیشرفت کسب و کارتان کمک کند، بهتر است نرم‌افزاری که تمامی نیاز‎‌های شما را رفع می‌کند، انتخاب کنید. ما در تیم فروش قیاس با بهترین مشاوران شما را برای تصمیم‌گیری بهتر راهنمای می‌کنیم.

     تیم نرم‌افزار حسابداری قیاس سعی بر این داشته است که علاوه بر رفع نیاز‌های شما، با جامع و کامل بودن نرم‌افزار به کسب و کارهای شما کمک کند. برای  خرید نرم‌افزار و دریافت اطلاعات و مشاوره برای گرفتن تصمیم درست و دقیق با مشاوران ما تماس بگیرید.

     

 
بهترین نرم افزار حسابداری خدماتی