اقتصاد ضعیف

تاریخ انتشار: 1397/07/16

 ما تمام وقت از اقتصاد می شنویم، اما دقیقا اقتصاد ضعیف چه چیزی است؟

اقتصاد شاخه ای از علوم اجتماعی است که به تحلیل تولید، توزیع و مصرف کالاها و خدمات می پردازد. اقتصاد کشورها تعیین می کند منابعی که در میان اعضای یک جامعه توزیع می شود؛ آنها ارزش کالاها یا خدمات را تعیین می کنند؛ و حتی تعیین می کند که چه نوع کارهایی می تواند برای این خدمات و کالا مورد استفاده قرار گیرد یا مبادله شود.

جامعه چگونه نظام اقتصادی خود را تشکیل می دهد؟ تا حد زیادی مرتبط به مسائل سیاسی و اجتماعی است. ساختار سیاسی و حقوقی که در یک جامعه حاکم است تعیین می کند که چگونه ثروت انباشته می شود، چگونه ثروت و منابع توزیع می شود و شیوه رقابت بین شرکت کنندگان مختلف در اقتصاد مجاز است.

سیستم های بازار و سیستم های فرماندهی

سیستم های اقتصادی به یکی از دو دسته تقسیم می شوند: سیستم های بازار و سیستم های فرماندهی.

در یک سیستم بازار، افراد فردی عوامل تولید (سرزمین، سرمایه و نیروی کار) را دارند و می توانند کاری را که می خواهند انجام دهند با آنچه که دارند، با حداقل محدودیت های قانونی انجام دهند.

در نظام بازار، قانون عرضه و تقاضا اقتصاد را مدیریت می کند. اگر تقاضای زیادی برای یک محصول، منابع یا مهارت و کم بودن عرضه آن وجود داشته باشد، قیمت برای خرید آن بالا خواهد بود. متناوبا، اگر تقاضای کم و عرضه بالا باشد، قیمت پایین خواهد بود. به عبارت دیگر، بازار قیمت کالاها، خدمات و کار را تعیین می کند. تقاضا نیز تعیین خواهد کرد که چه مقدار از محصول تولید خواهد شد، و یا حتی اگر آن به طور کلی تولید می شود. در یک سیستم بازار، می توانید در هر نوع فعالیت اقتصادی قانونی که می خواهید و تا زمانی که می توانید برای آن پرداخت کنید، شرکت کنید.

یک سیستم فرماندهی نظام اقتصادی است که تصمیم گیری اقتصادی متمرکز و معمولا در دست دولت است. دولت عوامل تولید را کنترل می کند و تصمیم می گیرد که چه چیزی تولید کند، چه مقدار تولید کند و چه محصولی در نهایت به دست می آید. در تئوری، ایده این است که تمام تولید و توزیع به اهداف اجتماعی مطلوب هدایت می شود.

اقتصاد

اقتصاد ضعیف چیست؟

یک اقتصاد انعطاف پذیر، حالت اقتصادی است که در آن رشد، آهسته، صاف یا در حال کاهش است. این اصطلاح می تواند به اقتصاد به عنوان یک کل یا یک جزء از اقتصاد اشاره کند، مثلا شروع مسکن ضعیف.

شکست "اقتصاد انعطاف پذیر"

هنگامی که اقتصاد در کشور دچار مشکل و رکود است، به طور کلی برای یک کسب و کار مضر است، زیرا مصرف کنندگان و سایر شرکت ها احتمال بیشتری برای خرید محصولات خود ندارند. یک اقتصاد انعطاف پذیر نیز در بازار کار تأثیر منفی دارد، زیرا کسب و کارها مایل به استخدام کارمندان بیشتری در زمان رشد اقتصادی ضعیف نیستند.

رسانه های مالی اغلب از اصطلاح "اقتصاد تلخ" استفاده می کنند.

کسب و کارهای خوب برای شروع در اقتصاد ضعیف

اقتصاد  ضعیف واقعا زمان خوبی برای شروع نوع خاصی از کسب و کارها است. رقابت کمتر برای مشتریان و هزینه های بازاریابی پایین تر می تواند شرایطی را برای موفقیت فراهم آورد. در اینجا برخی از این انواع کسب و کار وجود دارد:

جمع آوری بدهی: در حالی که جمع آوری بدهی ها به عنوان یک کسب و کار بسیار دلپذیر نیست، این یکی از کسب و کارهایی است که به طور کلی در طول رکود اقتصادی خوب است.

محصولات بهداشتی: جمعیت سالخورده با کاهش سلامت در حال خرید محصولات و خدمات، مراقبت بهداشتی است.

مراکز کاریابی: هنگامی که مردم شغل خود را از دست می دهند، اغلب به سازمان های استخدام یا شرکت های جستجوی شغلی می روند.

واسطه: در زمان های سخت اقتصادی، بسیاری از مردم به جای وکلا برای حل و فصل اختلاف به واسطه ها مراجعه می کنند به این دلیل که آنها ارزان تر هستند. اگر در مذاکره ماهر هستید، این ممکن است یک فرصت کسب و کار جامع باشد.

شرکت امنیتی: شرکت های امنیتی معمولا در یک اقتصاد انعطاف پذیر رشد می کنند. کسب و کار امنیتی است فقط در مورد نیروهای امنیتی است. این نیز در مورد انجام کارهای امنیتی و بررسی پس زمینه برای کارفرمایان است.

بازاریابی در یک اقتصاد ضعیف (انعطاف پذیر)

اقتصاد در حال مبارزه در واقع یک فرصت برای بازاریابان ارائه می کند. در چنین شرایطی، مردم به دنبال دلایلی برای احساس خوب هستند و زمان های سخت اقتصادی احتمالا تلاش های بازاریابی رقابتی و تبلیغات را تضعیف می کند. این یک فرصت بزرگ برای شنیده شدن توسط یک بازار را ارائه می دهد. احساس خوب کلید ارائه جذاب هستند، هر دو به ظاهر و در ارزش و استفاده از خلاقیت برای پاسخگویی به نیازهای خود در حالی که موجب لبخند و تسکین استرس آنها شده است. اگر یک شرکت بتواند این نتیجه را به دست آورد، حتی اگر مشتری بلافاصله آماده خرید نباشد، زمانی که امور مالی آنها بهبود پیدا کند، به یاد می آورند که چگونه آنها را از طریق تلاش های بازاریابی خود احساس می کنید. یک کمپین بازاریابی که مشتریان بالقوه خود را افزایش می دهد می تواند خود را از محصولاتی که در غیر این صورت یکسان هستند، متمایز کند. همه چیز در مورد مخاطبان شما دلیل برای خرید از شما است.

عوامل موثر بر اقتصاد