استهلاک دارایی

تاریخ انتشار: 1398/01/03

استهلاک  دارایی انباشته شده است، انباشت تجمعی دارایی تا یک نقطه در زندگی آن است. ارزش دارایی در صورتحساب، تفاوت بین قیمت خرید و استهلاک انباشته آن است. شرکت یک دارایی را در ترازنامه خرید و نگه می دارد تا زمانی که ارزش استهلاک و خرید مجدد آن به ارزش حسابداری برسد.

تخفیف انباشته مربوط به دارایی هایی است که دارایی دارند. نوع دیگری از دارایی یک دارایی عملیاتی است که در سالی که خریداری می شود، هزینه می شود، زیرا معمولا در طول یک سال پس از خرید آن به فروش می رسد یا استفاده می شود.

مقدار یک دارایی بلندمدت که به هزینه انباشت اختصاص داده شده از زمانی که دارایی خریداری شد، اختصاص یافته است. ارزش خالص انباشته شده یک حساب ثابتی درازمدت (حساب دارایی با تعادل اعتباری) است که در ترازنامه در املاک، کارخانه و تجهیزات عنوان شده است.

استهلاک دارایی

تخفیف انباشته مربوط به دارایی هایی است که دارایی دارند. نوع دیگری از دارایی یک دارایی عملیاتی است که در سالی که خریداری می شود، هزینه می شود، زیرا معمولا در طول یک سال پس از خرید آن به فروش می رسد یا استفاده می شود.

دارایی های سرمایه گذاری ارزش بیش از یک سال را در بر می گیرد و قوانین حسابداری حاکی از این است که هزینه‌ها و فروش در دوره ای که در معرض آن قرار دارند همسان می شوند. حسابداران از طریق انواع نرم‌افزار حسابداری به عنوان یک راه حل برای این مشکل تطبیق برای دارایی های سرمایه، از فرایندی به نام استهلاک استفاده می کنند. هزینه های استهلاک هزینه های مربوط به دارایی در سال خرید آن و برای بقیه عمر مفید دارایی است. استهلاک انباشته مجموع مقداری است که دارایی در طول عمر کاهش یافته دارایی است.

هزینه استهلاک مستقیم با تقسیم اختلاف بین هزینه دارایی و ارزش آن توسط عمر مفید دارایی محاسبه می شود. در این مثال، هزینه دارایی قیمت خرید است، ارزش آن ارزش دارایی در پایان عمر خود است، همچنین به عنوان ارزش قراضه اشاره شده است، و عمر مفید تعداد سال است که برای ارائه ارزش دارایی انتظار می رود.

استهلاک دارایی

شرکت A یک قطعه از تجهیزات را با 10 سال عمر مفید برای 110،000 دلار خریداری می کند. این تجهیزات در پایان عمر مفید آن 10 هزار دلار است. تجهیزات این شرکت را با ارزش برای 10 سال آینده ارائه می دهند، بنابراین تحلیلگران هزینه تجهیزات را در 10 سال آینده هزینه می کنند. استهلاک مستقیم به عنوان 110،000 دلار منهای 10،000 دلار تقسیم بر 10 و یا 10،000 دلار در سال محاسبه می شود. این به این معنی است که شرکت 10،000 دلار برای 10 سال آینده تخفیف خواهد داد تا ارزش دفتر دارایی 10،000 دلار باشد.

هر ساله حساب متعلق به دارایی به عنوان انحراف انباشته شده با 10،000 دلار افزایش می یابد. به عنوان مثال، در پایان پنج سال، هزینه استهلاک سالانه هنوز 10،000 دلار است، اما استهلاک انباشته به 50،000 دلار افزایش یافته است. یعنی استهلاک انباشته یک حساب تجمعی است. هر ساله به عنوان دارایی ثبت شده است و هر ساله به فروش می رسد. لازم به ذکر است که استهلاک انباشته نمی تواند بیش از هزینه دارایی باشد حتی اگر بعد از عمر مفید آن دارایی استفاده شود.

Accumulated depreciation is the cumulative depreciation of an asset up to a single point in its life. An asset's carrying value on the balance sheet is the difference between its purchase price and accumulated depreciation. A company buys and holds an asset on the balance sheet until the salvage value matches the carrying value.

Accumulated deprecation is relevant for assets that are capitalized. The other type of asset is an operating asset, which is expensed in the year it's purchased, as it is generally sold or used within a year of purchase.

ارزش استهلاک
هزینه دارایی
هزینه استهلاک