استهلاک

تاریخ انتشار: 1398/01/03

استهلاک

ارزش خالص یک روش حسابداری تخصیص هزینه یک دارایی ملموس در طول عمر مفید آن است و برای کاهش ارزش در حسابداری استفاده می شود. کسب و کارها دارایی های بلندمدت را برای اهداف مالی و حسابداری از بین می برند. برای اهداف مالیاتی، کسب و کار می تواند هزینه دارایی های ملموس که آنها را به عنوان هزینه های تجاری خریداری می کنند، کسر نماید. با این حال، کسب و کار باید این دارایی را با توجه به قوانین IRS در مورد چگونگی و زمان شرکت می تواند کسر و آن را کاهش دهد.

استهلاک اغلب یک مفهوم دشوار برای دانشجویان حسابداری است زیرا جریان پول نقد واقعی را نشان نمی دهد. ارزش خالص یک کنوانسیون حسابداری است که به شرکت امکان می دهد تا ارزش دارایی را در طول زمان بنویسد، اما این یک معامله غیر نقدی است.

استهلاک

مثال تخفیف

برای اهداف حسابداری، هزینه استهلاک یک معامله نقدی را نشان نمی دهد، اما نشان می دهد که چقدر از ارزش دارایی کسب و کار در طول یک دوره استفاده شده است. به عنوان مثال، اگر یک شرکت بخشی از تجهیزات را با 50000 دلار خریداری کند، می تواند تمام هزینه های دارایی را در سال اول بنویسد یا ارزش دارایی را بیش از دارایی 10 ساله بنویسداکثر صاحبان کسب و کار ترجیح می دهند که تنها بخشی از هزینه را صرف کنند، که میزان غیر واقعی بودن درآمد خالص را افزایش می دهد. علاوه بر این، این شرکت می تواند تجهیزات را برای 10،000 دلار ضبط کند، که این بدان معنی است که ارزش آن 10،000 دلار است. با استفاده از این متغیرها، تحلیلگر محاسبه هزینه استهلاک به عنوان تفاوت بین هزینه دارایی و ارزش اصلی، تقسیم بر عمر مفید دارایی. محاسبه در این مثال ($ 50،000 - $ 10،000) / 10 است که $ 4،000 است.

این به آن معنی است که حسابدار شرکت مجبور نیست که کل 50،000 دلار را بنویسد، حتی اگر آن پول را به صورت نقدی پرداخت کند. در عوض، این شرکت فقط باید مبلغ 4000 دلار در برابر درآمد خالص هزینه کند. این شرکت مبلغ 4000 دلار دیگر در سال آینده و 4000 دلار دیگر در سال پس از آن و غیره هزینه می کند تا زمانی که شرکت ارزش تجهیزات را در سال 10 می نویسد.

استهلاک

کاهش ارزش ها

علاوه بر یک کنوانسیون حسابداری، شرکت ها همچنین از استهلاک استفاده می کنند تا به کاهش ارزش بازار اشاره کنند. پول و املاک و مستغلات، دو نمونه از دارایی هایی هستند که می توانند باعث کاهش ارزش و یا از دست دادن ارزش شوند.

Depreciation is an accounting method of allocating the cost of a tangible asset over its useful life and is used to account for declines in value. Businesses depreciate long-term assets for both tax and accounting purposes. For tax purposes, businesses can deduct the cost of the tangible assets they purchase as business expenses; however, businesses must depreciate these assets according to IRS rules about how and when the company can take the deduction.

Depreciation is often a difficult concept for accounting students as it does not represent real cash flow. Depreciation is an accounting convention that allows a company to write off an asset's value over time, but it is considered a non-cash transaction.

حسابداری
کسب و کار
آموزش نرم افزار حسابداری
accounting
نرم افزار حسابداری برنامه حسابداری
آموزش نرم افزار حسابداری قیاس پلاس
اهداف مالی
business
IRS
روش حسابداری
accounting method
املاک و مستغلات
استهلاک
هزینه استهلاک
کنوانسیون حسابداری
depreciation
deducation