اتحادیه اروپا

تاریخ انتشار: 1398/01/01

اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا گروهی از 28 کشور است که به عنوان یک بلوک اقتصادی و سیاسی انسجام، عمل می کند. یازده کشور از یورو به عنوان پول رسمی خود استفاده می کنند. بازار مشترک اروپایی در سال 1993 توسط 12 کشور تاسیس شد تا اطمینان حاصل شود به اصطلاح چهار آزادی: حرکت کالا، خدمات، مردم و پول وجود خواهد داشت.

ریشه های اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا به عنوان انجمن زغال سنگ و فولاد اروپا که در سال 1950 تأسیس شد و تنها شش عضو آن را تشکیل داد: بلژیک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، لوکزامبورگ و هلند. این اتحادیه در سال 1957 تحت معاهده رم به جامعه اقتصادی اروپا تبدیل شد و به همین ترتیب به اتحادیه اروپا تبدیل شد. تمرکز اولیه EC، سیاست مشترک کشاورزی و همچنین حذف موانع آداب و رسوم بود. EC در ابتدا در سال 1973 هنگامی که دانمارک، ایرلند، انگلستان، یونان و اسپانیا در آن عضو شدند، گسترش یافت. پارلمان مستقلی انتخاب شده در اروپا در سال 1979 به تصویب رسید.

اتحادیه اروپا

در سال 1986، قانون تک اروپا، اصول همکاری های سیاست خارجی را تقویت کرد و قدرت جامعه را بر اعضای آن گسترش داد. این عمل، ایده ی یک بازار اروپایی را نیز شکل داد. پیمان ماستریختی در تاریخ 1 نوامبر 1993 تأسیس شد و اتحادیه اروپا جایگزین کمیسیون اروپا شد. این معاهده یورو را ایجاد کرد، که قصد دارد واحد پولی اتحادیه اروپا باشد. یورو در تاریخ 1 ژانویه 1999 آغاز شد. دانمارک و بریتانیا مذاکره ای را مبنی بر "لغو کردن" مقرراتی که اجازه می داد پول های خود را حفظ کنند. چندین عضو جدید اتحادیه اروپا هنوز معیارهای پذیرش یورو را رعایت نکرده اند. در سال 2017، تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا 17.1 تریلیون دلار (اسمی) بود که 2.9 تریلیون دلار کمتر از 20 تریلیون دلار تولید ناخالص داخلی ایالات متحده بود.

بحران یورو

اتحادیه اروپا و بانک مرکزی اروپا (ECB) از زمان فروپاشی بازار جهانی مالی در سال 2008 با بدهی های بالادستی بالا و رشد در پرتغال، ایرلند، یونان و اسپانیا رو به رو بوده اند. یونان و ایرلند در سال 2009 از کمپانی مالی حمایت مالی کرده اند که همراه با ریاضت مالی. پرتغال در سال 2011 همراه با کمک مالی دوم یونان به دنبال دارد.

چندین دور از کاهش نرخ بهره و محرک اقتصادی موفق به حل مشکل نشد. کشورهای شمالی مانند آلمان، انگلستان و هلند به طور روز افزونی از تخلیه مالی از جنوب سود می برند. شایعات تکراری که یونان مجبور به خروج از یورو می شود، ناشی از عدم توافق در مورد این که آیا این حرکت به طور قانونی امکان پذیر بود، همانطور که در پیمان ماستریخت پوشیده نیست، شکست خورد.

تحادیه اروپا

رفراندوم بریتانیا

دولت اوکرایین از زمان بحران به رکود منتقل شد و اعلام کرد که برای برگزاری همه پرسی انتخاب خواهد کرد که آیا در تاریخ 23 ژوئن 2016 بخشی از اتحادیه اروپا باقی خواهد ماند. این کشور رای داد که اتحادیه اروپا را تحت آنچه Brexit نامیده می شود، ترک کند. در حالی که رسما برای 29 مارس 2019 برنامه ریزی شده است، برنامه های Brexit بارها و بارها توسط ائتلاف های مختلف پارلمان U.K. در 15 ژانویه 2019، پارلمان کامبوج طرح "استعفای" نخست وزیر را محکوم کرد، و مجبور شد تا تا تاریخ 21 ژانویه یک جایگزین برای آن انتخاب کند، اگر او در 16 ژانویه "بدون رای اعتماد" باقی بماند بماند.

The European Union is a group of 28 countries that operates as a cohesive economic and political block. Nineteen of the countries use the euro as their official currency. The EU grew out of a desire to form a single European political entity to end the centuries of warfare among European countries that culminated with World War II and decimated much of the continent. The European Single Market was established by 12 countries in 1993 to ensure the so-called four freedoms: the movement of goods, services, people and money.

economic
یورو
اتحادیه اروپا
بلوک اقتصادی
اقصاد
معاهده رم
بحران یورو
رفراندوم بریتانیا
EU
European union