آیا از نرم افزار فروشگاهی خود درست استفاده می کنید؟

تاریخ انتشار: 1397/02/15

آیا از نرم افزار فروشگاهی خود درست استفاده می کنید؟

  نرم افزار صندوق مکانیزه فروشگاهی در دهه گذشته راه زیادی را طی کرده است. پیشرفت در تکنولوژی سخت افزاری، فن آوری ارتباطات داده، توسعه نرم افزاری، رایانش ابری و مدل کسب و کار  باعث شده که نرم افزار فروشگاهی به عنوان یک سرویس به طور گسترده پذیرفته شده است. در این عصر دیجیتال، می توانید نرم افزار صندوق مکانیزه فروشگاهی خود را سفارشی کرده و راه حلی را پیدا کنید که برای کسب و کار منحصر به فرد شما مناسب تر باشد. نرم افزار  صندوق مکانیزه فروشگاهی چیست؟ نرم افزار فروشگاهی می تواند به عنوان یک برنامه نرم افزاری یا مجموعه ای از برنامه های کاربردی نرم افزار (اغلب به صورت یکپارچه) متصل شود که به فروشندگان کمک می کند تا کسب و کار خود را انجام دهند. برای فروشندگان، مهمترین بخش سیستم مدیریت آن ها نقطه فروش سیستم (POS ) است. سیستم های اعتباری ضروری هستند چرا که آن ها هر اتفاقی که در جریان فروش می افتد را ردیابی می کنند از آنجائی که فروش در هسته درک عملکرد کسب و کار فروشگاهی است، تنها ساختن این زیرساخت امکان پذیر است: ارائه ابزار مدیریت کسب و کار بیشتر در محیط POS و ایجاد یک اکو سیستم مدیریت کل فروشگاهی. این سیستم نه تنها برای مدیریت و پیگیری فروش، بلکه همچنین به عنوان سیستم مدیریت موجودی، سیستم مدیریت کارکنان شما، مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و ابزار گزارش دهی اصلی خود مفید است.  

  • جریان نقدی خود را افزایش دهید

اگر شما یک خرده فروش کوچک هستید و می خواهید یک پایگاه داده مشتری برای پیگیری تاریخچه خرید مشتریان خود و اطلاعات تماس داشته باشید، لازم است اطمینان حاصل کنید که سیستم POS خریداری شده شامل قابلیت CRM هم باشد. همچنین لازم است بدانید که چگونه کار می کند تا اطمینان حاصل شود که همه چیز آن قابل ردیابی است. ارائه پیشنهادات مختلف برای نرم افزار فروشگاهی بر اساس اندازه یک کسب و کار تجاری، باعث کاهش هزینه ورود به خرده فروشانی می شود که می خواهند از این نوع تکنولوژی استفاده کنند. در حالی که هزینه های راه اندازی در تمام زمان ها کم است، به ویژه هنگامی که شما نسخه های رایگان را در نظر بگیرید. شما ممکن است نیاز به خرید سخت افزار داشته باشید و ممکن است نگهداری یا هزینه های تکراری وجود داشته باشد، اما این همه هزینه ای کوچک برای پرداختن به مقیاس بزرگ کارآیی کسب و کار است. قبل از اجرای یک سیستم مدیریت فروشگاهی، موارد زیر را در نظر بگیرید:  

  • درک کل هزینه مالکیت: آیا شما نرم افزار فروشگاهی را به صورت یک بار خرید خریداری می کنید؟ آیا شما نیاز به خرید به روز رسانی در آینده دارید؟ آیا شما یک هزینه تکراری برای یک مدل خدماتی به حساب می آورید که شامل به روز رسانی ها و انتشار های آینده است؟
  • آیا سرمایه گذاری سخت افزاری اولیه برای POS وجود دارد یا می تواند به عنوان بخشی از هزینه تکرار شود؟
  • آیا شما در یک قرارداد قفل شده اید یا می توانید در هر زمانی لغو کنید؟

  مقیاس پذیری برای کسب و کار امروز شما ممکن است برای سال آینده هم کار کند. اطمینان حاصل کنید که این  نرم افزار فروشگاهی می تواند با نیازهای کسب و کار شما روبرو شود و یک سیستم است که می تواند با شما بالغ شود.  

  • کارائی خود را بهبود بخشید

نرم افزار صندوق مکانیزه فروشگاهی باید کسب و کار شما را کارآمدتر کند. یکی از زمینه های بهبودی شما در کسب و کارتان هنگام انتقال از یک ثبت نقدی به یک سیستم اعتباری است که باعث سرعت بخشیدن به جریان های فروش است که می تواند فرآیند پرداخت شما را سریعتر انجام دهد، که در نهایت باعث خوشحالی مشتریان می شود. مدیریت موجودی باعث می شود مالکیت بیشتری کسب کنید. حسابدار شما خوشحال خواهد شد که دیگر نیازی به پیگیری فروش یا ساعت کاری کارکنان از طریق رسید های کاغذی و اسناد و مدارک ندارد. برای مثال اگر شما یک خرده فروش هستید که هنوز از یک ثبت کننده پول نقد سنتی استفاده می کنید، باید کارکنانتان از یک سیستم یا روش دیگر برای ثبت ساعت کاری استفاده کنند. اکنون  وقت آنست که این اطلاعات را در جای دیگری نگه دارید و این اطلاعات را (همراه با تمام مدارک ساعتی کارکنان دیگر) به حسابدار خود واگذار نمائید تا اطمینان حاصل شود که حقوق و دستمزد به موقع ارائه می شود. در هر لحظه، می توانید ساعت کارکنان را مشاهده کرده یا صادر کنید و آن ها را به حسابدار ارسال کنید. یا اگر POS شما فوق العاده فانتزی یا یکپارچه با خدمات آنلاین پول در حساب کاربری باشد، می توانید تنها با چند کلیک پردازش حقوق شما را انجام دهد. برخی از مزایای اضافه شده به مدیریت کارکنان از طریق POS عبارتند از:

  • کمیسیون و دقت پرداخت:

اکثر سیستم های POS اگر زمان بهینه نباشد اجازه  فروش به کارمند نمی دهند. بنابراین تمام ساعت ها و فروش دقیق حساب می شود.

  • اختصاص سطوح دسترسی:

برخلاف حساب های پول نقد که همه کارکردها می توانند توسط همه استفاده شوند، یک POS امکان اعطای مجوز به کارکنان شما را فراهم می کند.

  • بینش فروش گزارش های تغییر شفاف:

به شما می آموزد که چه کسی بهتر است چه چیزی را به فروش برساند و به شما در شناسایی کارمندان شما کمک کند.  

  • دقت کار خود را افزایش دهید

هیچ چیز برای صاحب یک کسب و کار به مانند دقت نیست. ما همه انسان هستیم و اشتباه می کنیم. با این حال، هنگامی که شما یک محصول دیجیتالی دارید تا به شما کمک کند تا از طریق آن اشتباهات را برای اصلاح انجام دهید، مانند قرار دادن آخرین قطعه پازل در جای خود است. نرم افزار فروشگاهی می تواند به طور قابل توجهی در تمام جنبه های کسب و کار شما دقت داشته باشد. با خودکار کردن چیزهایی مانند اسکن بارکد در هنگام پرداخت و برای اهداف موجودی، می توانید بطور قابل توجهی کاهش خطای انسانی را در این زمینه ها کاهش دهید. با کاهش تاثیر در اینجا، به طور پیش فرض، تاثیر آن را در گزارش خود کاهش دهید. به این ترتیب به شما یک دیدگاه صحیح تر از عملکرد کسب و کار شما داده می شود. با یک سیستم اعتباری، تمام زمانی که مشتری یک خرید انجام می دهد را می توان گزارش گرفت. در مرحله اول، هر فروش از موجودی کسر می شود. اطلاع رسانی می شود که کالای موجودی زیر یک مقدار معین قرار می گیرد. این مورد و معامله در تمام گزارش های لازم مانند گزارش های پایان روز، فروش ناخالص، اقلام فروخته شده، گزارش تغییر شغل و گزارش های مشتری شامل خواهد بود. این لیست می تواند ادامه داشته باشد. در نهایت، در حال حاضر ردیابی دیجیتال کل معامله را دارید. شما می دانید چه اتفاقی افتاده است، چه صندوقداری آن را پردازش می کند و چه چیزی ثبت می شود، می توانید مشتری را که خرید را انجام داده شناسایی کنید و از نحوه پرداخت خود آگاهی داشته باشید. با بهبود دقت، شما نیز به خودتان هدیه ای از زمان می دهید. چند راه برای دفع ساعت در روز کاری خود وجود دارد:

  • مدیریت موجودی:

با استفاده از یک اسکنر بارکد برای ثبت موجودی

  • مدیریت کارکنان و مسئولیت پذیری:

در مورد ردیابی فعالیت کارکنان در POS، " بهانه ای برای کم کاری وجود ندارد

  • گزارش نویسی:

ردیابی تمام فعالیت های تجاری خود را از طریق POS خود اطمینان حاصل کنید که گزارش های شما دقیق هستند.

نرم افزار فروشگاهی