آموزش نرم افزار حسابداری ساده و روان

تاریخ انتشار: 1399/04/14

 

آموزش نرم افزار حسابداری باید آسان ، ساده و روان باشد. ضمن اینکه باید همه اصول و مفاهیم پایه ای حسابداری را برایتان بیان کند. هنگام انتخاب یک دوره آموزشی برای نرم افزار حسابداری معمولا یکی از اصلی ترین معیارها انتخاب نرم افزار حسابداری است. اینکه شما قصد دارید آموزش ها و یادگیری خودتان را از چه نرم افزاری و یا با چه نرم افزاری شروع کنید. معمولا بهترین آموزش ها برای حسابداری آموزش های ویدیویی و فیلم های آموزشی هستند که مفاهیم اساسی و بنیادی و پایه حسابداری را با یک بیان ساده و روان و یک گفتار شیوا توضیح می دهند. با این حال کتاب های pdf اموزشی هم مناسب هستند. بنابراین اگر دنبال ثبت نام در یک دوره آموزشی نرم افزار حسابداری یا خرید یک دوره آنلاین حسابداری باشید بهترین کار قبل از آن این است که نرم افزار حسابداری مناسبی را برای شروع انتخاب نمایید.

چرا شروع آموزش انتخاب نرم افزارحسابداری مهم است؟

از انجایی که قرار است شما پایه و اساس دانسته های خود را به کمک نرم افزار آموزش ببینید و در واقع مفاهیم اولیه و بنیادی حسابداری عملی را با نرم افزار آموزش ببینید بنابراین انتخاب یک نرم افزار نقش تعیید کننده ای در مسیر آینده شغلی شما در زمینه حسابداری خواهد داشت. درست است که بعد از مدتی کارکردن و کسب تجربه کار با یکی از نرم افزارهای حسابداری شما قادر خواهید بود با بقیه نرم افزارها نیز تا حد قابل قبولی کار کنید اما شک نکنید که مفاهیم شکل گرفته در ذهن تان براساس اولین نرم افزاری خواهد بود که با آن اموزش می بینیدو کارتان را شروع می کنید. بنابراین اگر هدف تان از آموزش نرم افزار حسابداری ورود به بازار کار و کسب یک جایگاه شغلی در این زمینه است انتخاب نرم افزار برای آموزش از اهمیت زیادی برخوردار است

آموزش های کاملا رایگان نرم افزار حسابداری قیاس

آموزش نرم افزار حسابداری بر پایه اصول و قواعد اصلی

اصول حسابداری قواعد و مفاهیمی اساسی هستند که حاکم بر زمینه حسابداری است. راهنمای فرایند حسابداری را باید ثبت ، تجزیه و تحلیل ، تأیید و گزارش وضعیت مالی کسب و کار تشکیل دهند. این اصول در هر مرحله از مراحل حسابداری برای موقعیت مالی تجارت مورد استفاده قرار می گیرد. آموزش نرم افزار حسابداری باید تمام مفاهیم مربوط به اصول حسابداری را در بر بگیرد. اصول اصلی حسابداری عبارتند از:

  • اصل تشخیص درآمد
  • اصل هزینه
  • اصل تطبیق
  • اصل افشای کامل
  • اصل عینیت

ضرورت تاکید بر اصول حسابداری در آموزش نرم افزار حسابداری

آموزش حسابداری باید شامل این اصول مهم باشد. یک نرم افزار حسابداری خوب و کامل تمام مفاهیم مهم و اصول حسابداری را در خود جای داده است. 1- اصل تشخیص درآمد اصل تشخیص درآمد عمدتاً مربوط به درآمدی است که در صورت سود یک شرکت به رسمیت شناخته شده است. درآمد ناخالص نقدی و مطالبات دریافتی یا ملاحظات دیگر ناشی از فعالیت های عادی یک شرکت از فروش کالاها و ارائه خدمات و استفاده از منابع سازمانی توسط دیگران است که منافع ، حق امتیاز و سود سهام را به دست می آورند. 2- اصل هزینه مطابق اصل هزینه یک دارایی معمولاً در سوابق حسابداری با قیمت پرداخت شده برای به دست آوردن آن در زمان دستیابی به آن ثبت می شود و هزینه مبنای حسابها در دوره تملک و دوره های بعدی حسابداری می شود. معمولا در اغلب آموزش ها و نرم افزار های حسابداری یادگیری این اصل کار چندان پیچیده ای نیست. 3- اصل تطبیق مطابق اصل تطبیق هزینه های متحمل شده در یک دوره حسابداری باید با درآمدهای تشخیص داده شده در آن دوره مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال اگر درآمد در کلیه کالاهای فروخته شده طی یک دوره تشخیص داده شود هزینه آن کالاهای فروخته شده نیز باید به آن دوره پرداخت شود. تطبیق بدان معنی نیست که هزینه ها باید با درآمد قابل شناسایی باشند.

4- اصل افشای کامل

مطابق این اصل صورتهای مالی باید به عنوان ابزاری برای انتقال و نه پنهان کاری عمل کنند. صورت های مالی باید کلیه اطلاعات مرتبط و قابل اعتماد را که آنها برای ارائه ارائه می دهند فاش کند تا این اطلاعات برای کاربران مفید باشد. برای این کار لازم است که اطلاعات مطابق با ماده و واقعیت اقتصادی آن حساب شده و ارائه شوند.

5- اصل عینیت

طبق اصل عینیت Objectivity داده های حسابداری باید قطعی ، قابل اثبات و عاری از تعصب شخصی حسابدار باشد. به عبارت دیگر اصل عینیت مستلزم این است که هر معامله و رویداد ثبت شده در حساب ها باید شواهد کافی برای پشتیبانی از آن داشته باشد. در اموزش نرم افزار حسابداری باید این اصل مورد توجه کافی مدرس قرار گیرد. در حسابداری هزینه های حسابداری قابل تأیید هستند زیرا معاملات بر اساس اسناد منبع مانند: رسید ، یادداشت های نقدی ، فاکتورها و غیره ثبت می شوند

آموزش نرم افزار حسابداری قیاس

در نرم افزار قیاس بسته به اینکه شما نسخه ویندوزی را انتخاب کنید یا نسخه تحت وب را طبیعتا آموزش ها کمی متفاوت تر می شود اما پایه و اساس کار تقریبا یکسان است. نرم افزار قیاس برای حسابداری شامل چندیدن گزینه است که در زیر بیان میشود و هر گزینه موارد مربوط به خود را دارد.

نرم افزار حسابداری قیاس - نسخه های تحت وب:

 نرم افزار قیاس شامل- تعاریف عمومی- انبارداری-حسابداری-خرید و فروش-دریافت و پرداخت

نرم افزار حسابداری قیاس - نسخه ویندوزی:

نرم افزار حسابداری  قیاس شامل- تعاریف عمومی - انبارداری  -حسابداری تعاریف عمومی  مواردی همچون: تعریف کاربران ، تعریف اشخاص ، تهیه پشتیبان و بازیابی اطلاعات ، صفحه اصلی نرم افزار و دوره مالی و مرور گزارشات و مشخصات شرکت می باشد. بخش حسابداری هم شامل موارد و سرفصل هایی همچون: ثبت سند افتتاحیه حسابداری، سرفصل های حسابداری و گزارشات حسابداری ، تفصیل های حسابداری، صدور سند حسابداری، شرح استاندارد حسابداری ، مغایرت بانکی و مرور حساب ها می باشد. برای مشاهده نمونه فیلم ها و آموزش های ویدیویی حسابداری رایگان  نسخه های مختلف می توانید به صفحه زیر بروید مشاهده نمونه فیلم ها و آموزش های ویدیویی  یا اینکه کانال نرم افزار قیاس را برای مشاهده تمام اموزش های ویدیویی رایگان در آپارات دنبال و مشاهده کنید. در کانال اپارات قیاس می توانید صدها ویدیو و فیلم اموزشی مرتب و دسته بندی شده با لیست های پخش در زمینه حسابداری مشاهده و کاملا رایگان اموزش ببینید. کانال نرم افزار قیاس در آپارات  امیدوارم که اگر قرار است در زمینه حسابداری شروع به کار کنید آموزش های ما بتواند به شما در مسیرتان کمک کند.

AP