IOU چیست؟

تاریخ انتشار: 1397/10/03

IOU معمولا یک سند غیر رسمی تایید بدهی است. IOU با یک ضمانت نامه متفاوت است که در آن IOU یک ابزار قابل مذاکره نیست و شرایط بازپرداختی مانند زمان بازپرداخت را مشخص نمی کند. IOUs معمولا بدهکار، مبلغ بدهی را مشخص می کند. برای تأیید صحت ، ممکن است IOU ها امضا و یا علامتهای مشخصی را طراحی کنند. در برخی موارد، IOU ها ممکن است برای یک محصول خاص یا خدمات قابل جبران باشد، نه یک مقدار از پول، که یک شکل از اسکناس است.

این بدهی لزوما شامل ارزش پولی نمی شود چون ممکن است شامل محصولات فیزیکی نیز باشد. ماهیت غیررسمی IOU به این معنی است که ممکن است برخی از عدم اطمینان در مورد اینکه آیا این یک قرارداد اجباری است، و راه حل های قانونی موجود در وام دهنده ممکن است متفاوت از قراردادهای رسمی مانند اوراق قرضه باشد. به دلیل این عدم قطعیت، IOU عموما ابزار قانونی در حین دادرسی یا مذاکره نیست.

با توجه به بی نظمی های IOU ها، کسانی که IOU را صادر می کنند هنگام ارسال و صدور مجوزها را حراست می کنند. معیارها، مانند زمان، تاریخ، علاقه و نوع پرداخت، اجباری نیستند، اما ممکن است ضمنی باشد. اصطلاح "IOU" یک اختصار است، از لحاظ آوایی، "من به شما بدهکارم".

IOU

یک IOU به سادگی می تواند به عنوان یک روش برای قرار دادن معامله در نوشتن برای بررسی بعدی قرار بگیرد. این سند همچنین برای وام های شخصی یا کسب و کار است که می خواهد برای نشان دادن جدول استهلاک در طول یک دوره از زمان مفید باشد. با یک فرم IOU برای وام، یک برنامه بازپرداخت ضروری است. مبلغ وام، هر گونه پرداخت بهره، مبلغ پرداختی و فرکانس اقساط، تمام ملاحظاتی است که ممکن است در فرم IOU موجود باشد. با این حال، IOU ممکن است با حساب های اعتباری در اداره بدهی ها مقابله کند.

بدهی های ناپایدار

IOU شرکت به عنوان یک دارایی در ترازنامه شمرده می شود، زیرا طرف دیگر این پول را به شرکت می بخشد. معمولا زمانی اتفاق می افتد که یک کسب و کار محصولات یا خدماتی را که بعدا پرداخت می شود، مانند بعد از 30 یا 90 روز برای موافقت نامه های کوتاه مدت ارائه دهد. یک قرارداد اجباری برای اقساط قرضه، یک دارایی فعلی است اگر مدت یکسال یا کوتاهتر باشد. حسابداران برای IOU بیش از یک سال، این را یک دارایی بلند مدت می دانند. یکی از شرکت های نوآورانه در خلال بحران مالی، در سال 2008 با استفاده از شرکت های نقدی که با IOU های برجسته به فروش می رسند، از شرکت های نقدی استفاده می کنند.

خدمات IOU

گاهی اوقات، یک قرارداد اوراق قرضه، تعهد اوراق قرضه به بازپرداخت دارندگان اوراق قرضه، به عنوان یک قرارداد IOU نامیده می شود. با این حال، در این مورد، قرارداد IOU یا اوراق قرضه یک قرارداد قانونی رسمی با شرایط خاص، شرایط و مجازات است.

بورس اوراق بهادار یک بازار آنلاین برای شرکت ها ارائه می دهد، که برای دریافت پول نقد IOU خود با تخفیف کم می باشد. این شرکت با پرداخت مبلغ کامل  IOU را به پول تبدیل می کند. به عنوان مثال، شرکت Acme Trash یک IOU برجسته Riverbend Plastics، 500 دلار برای 30 روز آینده دارد. اوراق قرضه ممکن است IOU را برای 450 دلار خریداری کند و پول نقد را به Acme Trash بدهد. سپس اوراق قرضه پس از یک ماه 500 دلار از شرکت Riverbend Plastics به دست می آید، و به این ترتیب شرکت 50 دلار سود را در قرارداد به دست می آورد.

اصطلاح "Warran Registered"، که یک تاریخ پرداخت آینده را مشخص می کند، به این معنی است که این IOU ها را از دستورات منظم و یا "حقوق عادی" متمایز می کند که به دارنده اجازه مبادله می دهد، تأیید نقدی بلافاصله برای هر دو نوع اوراق بهادار و بازپرداخت آنها ممکن است تا زمانی که وجوه در دسترس هستند، دارای تاخیر می شود. به دلیل عدم قطعیت، وعده ها ابزار قابل مذاکره نیستند. حقوق ثبت شده در ژوئیه 2009 به دلیل ناتوانی موقتی برای استفاده از واریز آنها صادر شد. اوراق بهادار به عنوان پرداخت به کارمندان دولتی، شرکت های خصوصی، دولت های محلی، مالیات دهندگان بازپرداخت مالیات و صاحبان پول نامعلوم صادر می شود.

اصطلاح IOU املای آوایی عبارت است: "من به تو بدهکارم". در حسابداری، این نشان دهنده بدهی برجسته است.

چگونه کار می کند (به عنوان مثال):

معمولا IOU یک نشانه غیر رسمی امضا شده از بدهی های پرداخت نشده است، گاهی اوقات به دلیل پرداخت جزئی و معافیت قابل پرداخت می باشد. به عنوان مثال، شرکت XYZ می تواند مواد اولیه را برای تولید خود خریداری کند، اما تا زمانی که محصول نهایی خود را به فروش نرساند، جریان پول نقد کافی برای پرداخت مواد اولیه به طور کامل ندارد. با حسن نیت، شرکت XYZ پرداخت های جزئی برای مواد را انجام می دهد و برای تعادل یک IOU صادر می کند.

IOU همچنین ممکن است روش ساده ای برای ثبت بدهی های کوچک بین کارکنان، دوستان و حتی خانواده باشد.

چرا مهم است:

یک IOU دارای الزامات قانونی مشابه ای نیست و یا به عنوان ضمانت نامه یا قراردادی دیگر قرارداد دارد. این معمولا توسط وام دهنده شاهد یا امضا نشده است و همچنین شامل مقررات خاصی برای نحوه و یا حتی زمانی که آن را پرداخت می شود. با توجه به محدودیت استفاده از بدهی ها در برابر IOUs، آنها معمولا برای تامین مالی یا اجرای در دادگاه مفید نیستند.

IOU