برنامه فاکتور

تاریخ انتشار: 1402/03/09

برنامه فاکتور

شاید اولین سوالی که در ذهن شما ایجاد شده،این باشد که با وجود این همه برنامه های صندوق داری و صدور فاکتور چرا از یک برنامه فاکتور استفاده کنیم؟

واقعا یک برنامه که فضای کوچکی از حجم شما موبایل شما را اختصاص می دهد،می تواند پاسخگوی نیازهای فروشگاه شما باشد؟ این برنامه چطور می تواند با برنامه های سنگین و پر هزینه در این زمینه رقابت کند؟ در طول این مقاله قصد داریم به همراه شما پاسخ این سوال ها را بررسی کنیم؛ اما قبل از آن اجازه بدید ماهیت فاکتور را دقیق تر بررسی کنیم و به این سوال پاسخ دهیم که اصلا چرا باید فاکتور صادر کرد؟  

فاکتور رسمی فروش چیست ؟

فاکتور رسمی فروش یکی از انواع فاکتورها می باشد که اغلب در فروشگاه ها و شرکت ها استفاده می شود . این فاکتور برای خرید مشتری ، توسط فروشنده به عنوان سندی می باشد که در آن تمامی اطلاعات محصولات خریداری شده، همراه با قیمت و تعداد آن نوشته می شود . یک فاکتور فروش باید اطلاعات کامل خریدار و فروشنده را درج نماید. این اطلاعات شامل کد اقتصادی، کدملی، شماره ثبت، آدرس، کد پستی، شماره تلفن و سایر مشخصات دو طرف معامله می‌باشد. نوشتن سریال فاکتور با توجه به شماره و تاریخ، تقدم و تاخر باشد. شکل و فرمت فاکتور فروش شما، باید با فاکتور نمونه سازمان امور مالیاتی مطابقت داشته باشد. درج مهر و امضا، خریدار و فروشنده الزامیست. در غیر اینصورت فاکتور مورد نظر شما فاقد اعتبار است. در صورتی که محصول شما دارای مالیات و عوارض بر ارزش افزوده است، در اختیار داشتن گواهی اعتبار مالیاتی با تاریخ اعتبار در زمان صدور فاکتور ضروری است.

  چرا باید به مشتریان خود فاکتور بدهیم؟ بسیاری از کسب و کارها بر این عقیده اند که فاکتور فروش، تنها برای شرکت ها و مجموعه های بسیار بزرگ است. در صورتی که این باوری کاملا غلط می‌باشد. ارائه فاکتور رسمی به خریداران برای تمام بنگاه‌های اقتصادی کوچک و بزرگ که مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده می‌شوند اجباری است. به عبارت ساده‌تر هیچ تفاوتی ندارد که چه کسی برای خرید به سراغ شما می‌آید؛ اینکه اشخاص حقیقی هستند یا بنگاه های اقتصادی، یا هزینه کم یا زیادی داشته باشد؛ در هر صورت اگر مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده باشید باید در عوض پرداخت مشتریان خود به آن ها فاکتور رسمی بدهید و در صورتی که از این کار خودداری کنید جرائم سنگینی گریبانگیر شما خواهد شد و دولت مطابق با قانون با شما برخورد خواهد کرد.    خریداران به دلایل مختلف علاقه دارند که هنگام خرید محصول، فاکتور خرید خود را دریافت کنند؛ اما شاید مهم‌ترین علت این علاقه را بتوان نیاز خریدار به دریافت حس اعتماد از فروشنده دانست. البته ویژگی‌های گوناگونی در فروشنده باید وجود داشته باشد، تا بتواند اعتماد خریدار را جلب کند. البته واضح است  وجود یک فاکتور که شامل جزئیات مهمی از جمله اطلاعات تماس فروشنده و خریدار، تاریخ و زمان خرید و قیمت پرداخت شده بابت محصول یا سرویس است، می‌تواند در جلب اعتماد خریدار بسیار موثر باشد. در واقع این مسئله علاوه بر رفع نیاز خریدار، روشی عالی برای فروشنده جهت بهبود ارتباطات و افزایش میزان فروش خود به مشتریان است.  

 بیشتر بخوانید : برنامه حسابداری شخصی همراه قیاس

  درباره بسیاری از محصولات، فاکتور در نقش برگه گارانتی یا مکمل آن عمل می‌کند. چاپ فاکتور اثبات می‌کند که یک محصول در چه تاریخی، از چه شخصی و به چه قیمتی خریداری شده است. به همین دلیل بسیاری از مشتریان علاقمند هستند علاوه بر دریافت برگه گارانتی، فاکتور کالای خریداری شده را نیز دریافت نمایند. تضمین قیمت و کیفیت فاکتور سندی قابل پیگیری است. در نتیجه این اطمینان را نزد مشتریان ایجاد می‌کند که محصول دریافتی دقیقا همان چیزی است که در فاکتور ثبت شده است. همچنین فاکتور، ابزاری برای اطمینان از خرید محصول یا دریافت خدمات با قیمت مناسب است. در این زمینه احساس مشتری چنین است که ثبت قیمت در فاکتور، نشان‌دهنده درستی و مناسب بودن قیمت آن است. در مقابل اگر محصول یا خدماتی بدون فاکتور فروخته شود؛ خریدار را نسبت به قیمت و سایر ویژگی‌های آن محصول یا خدمات، دچار تردید می‌کند.  فاکتور در صورت رسمی بودن، یک سند حقوقی معتبر است. سندی که می‌توان با اتکا به آن علیه صادرکننده فاکتور اقامه دعوی کرد. این ویژگی به مشتریان این اطمینان را می‌دهد که در صورت عدم انطباق محصول خریداری شده با آنچه در فاکتور ثبت شده است؛ می‌تواند با پیگیری حقوقی موضوع، به احقاق حقوق از دست رفته خود بپردازند. این ویژگی فاکتور در معاملاتی با مبالغ بالا و یا پرداخت‌های اقساطی، از اهمیت بیشتری برخوردار است. ثبت خرید و فروش از پر کاربرد ترین موارد در سند های حسابداری می باشد که در سازمان ها از آن استفاده می شود. این مورد در سازمان هایی وجود دارد که کالا یا خدماتی را ارائه می دهند. خوب حالا که با اهمیت صدور فاکتور برای مشتریان آشنا شدیم اجازه بدید دوباره به شروع سلام کنیم و بگوییم به عصر موبایل خوش آمدید. در سال گذشته، تعداد کاربران موبایل، تعداد کاربران کامپیوتر را پشت سر گذاشت. نفوذ پرشتاب موبایل در زندگی روزمره انسان ها یک روند جهانی است. 

 برنامه فاکتور موبایل چه فوایدی می تواند داشته باشد؟ ۱- امکان سفارشی سازی ۲- همیشه در دسترس ۳-سهولت استفاده 4-ارسال سریع فاکتور برای مشتریان 5-هزینه بسیار پایین 6-رابط کاربری انعطاف پذیر و ساده  

بیشتر بخوانید : فاکتور فروشگاهی اندروید قیاس شاپ

  گروه نرم افزار حسابداری قیاس این افتخار را دارد برای مشتریان خود، برنامه فاکتور را طراحی و در اختیارمشتریان خود قرار دهد. در این برنامه فاکتور، روند صدور انواع فاکتور خرید و فروش بسیار ساده است؛ بدین شکل که، پس از درج بارکد هنگام معرفی کالا ، توسط دوربین تلفن همراه کالا جستجو و به اقلام فاکتور افزوده می شود و سپس فاکتور صادرشده، آماده چاپ و یا به اشتراک گذاشته می‌شود. با توجه به الزام سازمان امور مالیاتی به استفاده از صندوق مکانیزه فروش ، اهمیت این نرم افزار دو چندان می شود، از طرفی با استفاده از این نرم افزار نیاز به صرف هزینه های گزاف جهت تهیه کامپیوتر، بارکد خوان و ابزارهای مشابه مرتفع می شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد این برنامه فاکتور فروشگاهی قیاس شاپ و قابلیت های ویژه، از طریق  لینک زیر می توانید  دریافت  و یا هر سوالی داشته باشید از طریق صفحه « تماس با ما » ارتباط  برقرار کنید. 

برنامه ساده صدور فاکتور