CRM چیست؟

تاریخ انتشار: 1399/11/03

CRM چیست؟

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)  یک فناوری برای مدیریت کلیه روابط و تعاملات شرکت شما با مشتریان و مشتریان بالقوه است. هدف از CRM در واقع بهبود روابط تجاری برای رشد تجارت است. سیستم CRM به شرکت ها کمک می کند تا با مشتریان در ارتباط باشند ، روندها را ساده کنند و سودآوری را بهبود بخشند. وقتی مردم در مورد CRM صحبت می کنند،غالبا منظور و هدف آن نرم افزار CRM است،ابزاری که به مدیریت تماس ، مدیریت فروش ، بهره وری نمایندگی و غیره کمک می کند،اما نرم افزارهای CRM می تواند برای مدیریت روابط با مشتری در کل چرخه عمر مشتری ، بازاریابی گسترده ، فروش ، تجارت دیجیتال و تعاملات خدمات مشتری استفاده شود .

برای پاسخ به سوال CRM چیست؟و بررسی تمام جوانب آن تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

  CRM برای چه کسانی مناسب است؟ یک سیستم CRM به همه واحد ها از جمله فروش ، خدمات به مشتری، جذب نیرو ، بازاریابی یا هر واحد دیگری می تواند کمک کند. یک نرم افزار CRM به شما امکان می دهد اطلاعات تماس مشتری و مشتری را ذخیره کنید ، فرصت های فروش را شناسایی کنید ، مسائل مربوط به خدمات را ضبط کنید و کمپین های بازاریابی را مدیریت کنید ، همه در یک مکان مرکزی - و اطلاعات مربوط به هر تعامل مشتری را در دسترس هر کسی در شرکت خود قرار دهید که ممکن است به آن احتیاج داشته باشد.   سیستم CRM چه کاری انجام می دهد؟

راه حل مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به شما کمک می کند تا با سازماندهی اطلاعات مشتری و چشم انداز جدیدی نسبت به مشتریان خودتان پیدا کنید ، کسب و کار آنها را آنالیز کنید و آنها را راضی نگه دارید تا به شما کمک کند روابط قوی تری با آنها برقرار کنید و تجارت خود را سریعتر رشد دهید. سیستم های CRM با جمع آوری وب سایت ، ایمیل ، تلفن و داده های رسانه های اجتماعی مشتری و... شروع می شود.

همچنین ممکن است به طور خودکار سایر اطلاعات ، مانند اخبار اخیر در مورد فعالیت شرکت را به خود جلب کند و می تواند اطلاعات شخصی مانند تنظیمات شخصی مشتری در ارتباطات را ذخیره کند. ابزار CRM این اطلاعات را سازماندهی می کند تا سوابق کاملی از افراد و شرکت ها را به شما ارائه دهد ، بنابراین می توانید رابطه خود را با گذشت زمان بهتر درک کنید.  

بیشتر بخوانید : فاکتورهای مهم در کاربرد نرم افزار CRM

مزیای استفاده از سیستم CRM چیست؟

1.یک سیستم عامل CRM همچنین می تواند به سایر برنامه های تجاری متصل شود که به شما در توسعه روابط مشتری کمک می کند. راه حل های CRM امروزه بازتر هستند و می توانند با ابزارهای تجاری مورد علاقه شما مانند حسابداری و صورتحساب و نظرسنجی ها ادغام شوند ، به طوری که اطلاعات از هر دو طریق جریان می یابد تا شما یک دید 360 درجه واقعی از مشتری خود داشته باشید.

2.با درک بهتر مشتریان خود ، فرصت های فروش متقابل و گران فروشی مشخص می شود، به شما این فرصت را می دهد تا از مشتریان فعلی کسب و کار جدیدی کسب کنید. این به شما کمک می کند تا روابط پایدار و سودمندتری با مشتریان خود داشته باشید. با دید بهتر ، همچنین می توانید مشتریان خود را با خدمات بهتر راضی نگه دارید.

مشتریان خوشحال احتمالاً مشتری همیشگی می شوند و مشتریان همیشگی درآمد بیشتری برای شما به همراه دارند، طبق برخی مطالعات گاهی تا 33٪ بیشتر.

3.مشتریان امروز در هر زمان از شبانه روز انتظار پشتیبانی سریع و شخصی را دارند. سیستم CRM می تواند به شما در ارائه خدمات با کیفیت بالا که مشتریان بدنبال آن هستند کمک کند. کارمندان شما می توانند به سرعت ببینند مشتریها چه کالاهایی را سفارش داده اند و می توانند سابقه هر مشتری را بدست آورند تا بتوانند سریعاً پاسخ های لازم را به مشتریان بدهند. CRM می تواند تجربه مشتری شما را در خدمات مشتری ، بازاریابی و موارد دیگر بهبود بخشد.  

4.یک سیستم CRM خوب اطلاعات را از منابع مختلف در سراسر کسب و کار شما و فراتر از آن جمع می کند. به این ترتیب ، این می تواند به عنوان یک موتور گوش دادن به مشتری عمل کند و به شما بینش بی سابقه ای در مورد احساس مشتری و آنچه در مورد سازمان شما می گویند ، ارائه دهد،بنابراین می توانید آنچه را که ارائه می دهید بهبود بخشید ، مشکلات را زود تشخیص دهید و شکاف ها را شناسایی کنید.  

5.در دنیای کار از هر جای دیگر ، هرگز مهم نبوده است که تیم های شما در یک پلتفرم مشترک متصل شوند که به آنها امکان همکاری و کار از هر جای دیگر را بدهد. CRM به شما قابلیت انعطاف بیشتری می دهد.و کمک می کند بدون توجه به شرایط و امکانات کسب و کار خود را گسترش دهید.

هزینه های پیاده سازی سیستم CRM چیست؟ به طور کلی ، سیستم های CRM مبتنی بر ابر بر اساس تعداد کاربرانی که به سیستم دسترسی پیدا می کنند و انواع ویژگی های مورد نیاز قیمت گذاری می شوند،این روش بسیار انعطاف پذیر و مقرون به صرفه است .  

مطالعه کنید : ۵ فاکتور موثر در انتخاب نرم افزار CRM 

  دانلود رایگان نرم افزار CRM EspoCRM یک برنامه وب منبع باز رایگان است که به شما امکان می دهد روابط شرکت خود را با مشتریان و شرکا به طور یکسان ببینید ،اطلاعات آن ها وارد کنید و تجزیه و تحلیل کنید. این راه حل CRM تحت وب سریع و تنظیمات ساده ای دارد که به شما کمک می کند به راحتی ابزاری را برای درک رفتار مصرف کنندگان و تهیه محصولات و خدمات ویژه داشته باشید.

رابط بصری و پیمایش آسان امکان ادغام یکپارچه در زمینه های مختلف را فراهم می کند و به شما امکان بررسی و ارزیابی افراد ، شرکت ها ، پروژه ها و فرصت ها را می دهد. EspoCRM با تجزیه و تحلیل تعاملات بین شرکت و مشتریان شما ، بینشی در مورد رفتارهای مشتریان شما فراهم می کند و راه حل هایی برای بهبود دامنه محصولات و خدمات خود به شما ارائه می دهد.

با EspoCRM رایگان روابط خود را بهبود بخشید ، درآمد خود را افزایش دهید و در بالاترین مرحله نسبت به رقبای خود باشید. برای دانلود رایگان نرم افزار CRM از این لینک استفاده کنید: نکته:این برنامه مخصوص ویندوز می باشد. قبل از نصب باید باید وب سرور آپاچی،my sql و php را بر روی سیستم خود نصب کنید.

CRM چیست؟مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM چیست؟ CRM