7 عادت مالی موفق ترین صاحبان کسب و کارهای کوچک

تاریخ انتشار: 1396/04/11

7 عادت مالی موفق ترین صاحبان کسب و کارهای کوچک

هوشمندانه‌ترین تاکتیک‌های مدیریت مالی به خوبی شناخته شده و اثبات شده هستند ولی تعداد کمی از صاحبان کسب و کار تمام آنها را در امور مالی و بودجه بندی های خود به کار می‌برند. با رویه های اصلی مالی موفق ترین صاحبان کسب و کار آشنا شوید.

  • به طور مرتب امور مالی را بررسی کنید.

هر کسب و کاری نوسانات منظم و الگویی ریتمیک از درآمد و هزینه دارد. برخی اوقات این امر ناشی از وجود فصول مختلف است و بعضی مواقع طول مدت پروژه‌ها و یا مفاد قراردادها آن را تعیین می‌کند. در هر مورد، بررسی‌های مالی هفتگی یا ماهانه اقدامی جهت پی بردن به توالی و مقیاس عملیات کسب و کار و تعیین میزان رشد احتمالی تجارت و همچنین تشخیص ریسک ناشی از پرداخت دیرهنگام مشتری است.

  • تعیین بودجه

بودجه به سادگی تعیین کننده انتظارات از نتیجه کسب و کار شما خواهد بود. در سطوح ابتدایی بودجه‌ای را در روز اول ماه تعیین کنید و برای آن ماه میزان درآمدی که دریافت می‌کنید و هزینه هایی که پرداخت می‌کنید را تخمین بزنید. سپس در انتهای ماه بودجه در نظر گرفته شده را با نتایج واقعی مقایسه کنید. این کار را بارها تکرار کنید و از این طریق در بودجه بندی ماهر شوید. از این راه خواهید توانست تصمیمات آگاهانه‌تری اتخاذ نموده و مشکلات بالقوه را پیش از وقوع شناسایی کنید. یک دلار از درآمد، یک دلار از سود نیست و نادیده گرفتن این نکته می‌تواند مشکلی عظیم برای کسب و کار شما ایجاد کند.

  • میزان مناسبی پول برای مالیات ها پس انداز کنید.

پولی که برای مالیات‌ها کنار می‌گذارید در حقیقت پول شما محسوب نمی‌شود و متعلق به دولت است. به همین دلیل بهترین راه ن آآن است که بلافاصله آن را به صورت جداگانه پس انداز کنید تا مانع سردرگمی شما در مورد مابقی درآمد کسب و کارتان گردد. در مورد مالیات های فدرال، قانون Safe harbor بهترین دوست شما است. حداقل 90% مالیات سال گذشته خود را پس انداز کنید و در این صورت از جریمه مالیاتی معاف خواهید بود. یک روش اکتشافی معمول آن است که بدانید 30 سنت از هر دلاری که از مشتریان خود به دست می آورید به دولت بدهکار هستید.

  • کاهش میزان بدهی

برخی مواقع بدهی داشتن خوب است. شما بدهی های کوتاه مدتی را تقبل می‌کنید تا سلامت و رشد کسب وکار خود را در دراز مدت تضمین کنید. با این حال بدهی‌های غیر ضروری تضعیف کننده کسب وکار شما هستند و در نتیجه زمانی که بدهی تجاری دارید ضروری است تا پرداخت‌هایی منظم داشته باشید و به شکلی فعالانه از میزان اصلی مبلغ بدهی بکاهید.

  • به خودتان از درآمد کسب و کارتان حقوق پرداخت کنید.

واژه حقوق ممکن است در کسب و کار شما کاربرد نداشته باشد. مجبور نیستید که برای خودتان به طور مرتب چک های دو ماهه بفرستید. به جای آن می‌توانید با فواصل منظم مقداری پول از حساب کسب و کار خود درآورده و آن را به عنوان درآمد شخصی خود پس انداز کنید. وقتی که به خودتان پول پرداخت می‌کنید، مجبور خواهید شد تا در مورد کسب و کار و درآمد شخصی خود به طور جداگانه فکر کنید. ساختار کسب و کار و برنامه ریزی مالیاتی خود را بهینه کنید. دو عادت پایانی ملاحظات قانونی و مالیاتی را برای آینده کسب و کار شما در نظر می‌گیرد. شما نمی‌توانید از بدهی‌ها و مالیات‌ها فرار کنید اما یک راه بهینه برای کسب و کار شما وجود دارد که ریسک را تخفیف داده و پول بیشتری به جیب شما سرازیر خواهد کرد.

  • یک ساختار بهینه کسب و کار برای بدهی و مالیات ها ایجاد کنید.

ساختارهای معمول کسب و کار تنها مبتنی بر مالکیت ها، شراکت ها و مشارکت ها است. هر ساختار ملاحظات مالیاتی و قانونی متفاوتی را می‌طلبد. در حالی که بیشتر متخصصین خویش فرما مشارکت داشتن را انتخاب می‌کنند اما یک شرکت ممکن است بهترین ساختار برای کسب وکار شما محسوب نشود. شاید زمانی که از ساختار مطلوب برای کسب وکارتان مطمئن نیستید، به دلیل هزینه ناشی از تغییر و نگهداری یک ساختار بخواهید از توصیه کارشناسان استفاده کنید.

  • ماکزیمم کردن کسری ها و حذفیات مالیاتی

از هر یک از منافع مالیاتی موجود برای کسب و کارتان بهره ببرید. اگر این کار را نکنید خدمتی را از کسب و کار خود محروم کرده‌اید. حذفیات و کسریات، درآمد مالیاتی شما را کاهش می‌دهد و در نتیجه از میزان پرداخت شما به دولت می‌کاهد. با صحبت با بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک دریافته‌ام که برنامه‌ریزی مالیاتی مانند بازی کردن با سیستم می‌باشد اما مهم است که به یاد داشته باشیم که امری کاملا قانونی بوده و توسط تمام کسب وکارهای بزرگ اجرا میشود. اگر شما با این بازی به تازگی آشنا شده‌اید ممکن است به دنبال یک متخصص مالیاتی باشید تا او را به عنوان یک سرمایه برای آینده کسب  و کار خود بکار گیرید. بر اساس موفقیت بسیاری از کسب وکارهای کوچک، به کار بردن این عادات منجر به نتایج کسب وکار بهتری شده و احساس رضایت بیشتری در شغلی که انتخاب کرده‌اید، ایجاد خواهد کرد. هر جا دچار مشکلی شدید درخواست کمک نمایید. با حسابداران، کتابداران، وکلا، متخصصین مالیاتی و تهیه‌کنندگان نرم افزار مشورت کنید تا شما را در مسیرتان راهنمایی کنند. از این لیست استفاده کنید تا بتوانید از تمرکز خود بر روی عاداتی که شما را به نتایجی بهتر در کسب و کار رهنمون می‌شوند اطمینان حاصل نمایید.

موفق ترین صاحبان کسب و کار