6 مزایای استفاده از نرم‌افزار حسابداری در یک کسب‌وکار کوچک

تاریخ انتشار: 1398/04/16

6 مزایای استفاده از نرم‌افزار حسابداری در یک کسب‌وکار کوچک 

 نرم‌ افزار حسابداری می­ تواند ابزاری برای مدیریت‌های مالی بزرگ باشد.
تقریباً تمام فروشندگان نرم­ افزار حسابداری محصولات خود را به ابر منتقل کرده‌اند و خدمات مبتنی بر اشتراک برخط را با ویژگی­ های پیشرفته و قیمت­ مناسب ارائه می­ دهند.

کسب‌وکارهایی که بیشتر از 50 کارمند دارند، به‌طورمعمول نیاز به بسته­ های پیشرفته ­تر حسابداری دارند که می­توانند حساب­ های ورودی دوگانه را که شامل حساب­ های دریافتنی، حساب­ های قابل پرداخت و قابلیت­های اصلی لجستر هستند، انجام دهند. سایر ویژگی­ های موجود در ارائه خدمات پیشرفته عبارت‌اند از: حقوق و دستمزد، دسترسی چند کاربره، تبدیل ارز، زمان و صورتحساب، ردیابی موجودی، مدیریت ارتباط با مشتری (CRM))، تجزیه‌وتحلیل و… (به‌عنوان‌مثال در QuickBooks)

در اینجا مزایای اصلی استفاده از نرم‌افزار حسابداری یک کسب‌وکار کوچک آورده شده است:

1) بی‌عدالتی

آیا شما در حال انجام یک عملیات خرده‌فروشی هستید که در آن هر معامله الکترونیکی به‌صورت الکترونیکی وارد می­شود و یا یک مشاور شخصی هستید که در آن شخصاً هر دو هفته یک‌بار وارد معاملات خود می­شوید؛ نرم‌افزار حسابداری کسب‌وکار کوچک، ورود اطلاعات را برای شما تسهیل نموده و شمارا به یک جریان در حال حرکت متصل می­کند.

شما شانس بسیار خوبی برای رفع نقص جریان نقدی یا مشتری دارید که یک مشکل اعتباری جدی را از فردی که کسب‌وکار کوچکی را انجام داده است، صرفه‌جویی کنید و می­توانید در انتهای یک سال یا سالیانه، تمام رسیدها و فاکتورها را در یک کشو قرار دهید.

 2) تحرک

نرم‌افزار حسابداری مبتنی بر ابر به شما این امکان را می­دهد که بتوانید به حساب­های تجاری خود بدون محدودیت فضا و زمان دسترسی پیدا کنید. امکان پشتیبانی از مرورگرهای رایج وب هم وجود دارد. اکثر فروشندگان نرم‌افزار حسابداری برخط را با برنامه­های iPhone / iPad و Android ارائه می­دهند. برخی از امکانات این نرم ­افزارهای برخط عبارت‌اند از:

ارسال فاکتور به طور مستقیم از دستگاه تلفن همراه
مشاهده اطلاعات مشتری، هزینه یا فاکتور
ضبط هزینه­ ها به سرعت و پیوست­ های ضمیمه
ردیابی زمان پرداخت
ورود و نمایش اطلاعات تماس مشتری جدید
توانایی اجازه دسترسی مستقیم به حسابداران از طریق نرم ­افزار آنلاین به اسناد حسابداری
انتقال الکترونیکی فایل­ ها و…
3) یکپارچه­ سازی

با استفاده از نرم‌افزار حسابداری، بسیاری از جنبه­ های مدیریت مالی کسب‌وکار شما یکپارچه می­شوند، زیرا شما قادر خواهید بود وظایفی نظیر مدیریت موجودی، صورتحساب، حقوق و دستمزد و حتی برخی از جنبه­ های مدیریت ارتباط با مشتری در برنامه نرم‌افزار حسابداری خود انجام دهید. یکپارچه­ سازی باعث صرفه‌جویی در زمان و پول شما شده و مجبور نیستید برای خرید برنامه­ های نرم­ افزاری مجزا برای کارهایی مانند فاکتور مشتریان اقدام نمایید.

4) ساده نمودن تطبیق مالیات

علاوه برنشان دادن چگونگی پرداخت مالیات بر صورت حساب­ های خاص، نرم‌افزار حسابداری کسب‌وکار کوچک نیز به شما اجازه می­دهد تا گزارش­ هایی را تهیه کنید که نشان می­دهد چقدر یک مالیات خاصی که کسب‌وکارتان در طول زمان مشخصی پرداخت کرده است، نیاز به تکمیل و ارسال فرم‌های موردنیاز دولت دارد.

5) فراهم نمودن ابزار تجزیه‌وتحلیل

داشتن نرم‌افزار حسابداری تجاری خوب مانند داشتن یک مشاور مالی داخلی خوب است. گزارش‌های قابل تنظیم به شما اجازه می­دهد که جنبه ­های مختلف کسب‌وکار کوچک خود را تجزیه‌وتحلیل کنید و اطلاعاتی را که برای تصمیم­گیری بهتر مالی لازم دارید را ارائه دهید. گزارش‌های از قبیل خلاصه­های صورتحساب نشان می­دهد کسب‌وکار شما در چه وضعیتی قرار دارد.

6) دقت

ازآنجایی‌که نرم‌افزار حسابداری یک کسب‌وکار کوچک، بسیاری از محاسبات لازم را برای شما انجام می­دهد، اطلاعات مالی شما دارای سطح بالایی از دقت خواهد بود.

نرم‌افزار حسابداری دسترسی و ارائه اطلاعات دقیق ­تر را آسان می‌کند.

اگر

نیاز به آدرس پستی یک تأمین‌کننده دارید؟
اینکه مشتری آخرین پرداختی را در یک حساب برجسته انجام داده است؟
میزان سهام شما در بورس اوراق بهادار تهران چقدر است؟
این دقت را می­توان به‌وسیله یک نرم‌افزار حسابداری تحصیل نمود.

کسب و کار