6 مرحله ساده برای شروع کسب‌وکار

تاریخ انتشار: 1396/10/19

6 مرحله ساده برای شروع کسب‌وکار

شروع کسب‌وکار کوچک همیشه باپدید آمدن یک ایده همراه است، اما شما باید این ایده را به عمل تبدیل کنید. این‌جایی است که بسیاری از افراد احساس سرخوردگی می‌کنند. این نکته قابل‌درک است که در فقدان چیزهایی لازم برای شروع یک کسب‌وکار, آغاز کار دشوار خواهد بود، اما واقعاً شروع و تصمیم‌گیری آسان‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. مانند هر هدف بزرگ، اگر با تجزیه‌ی آن به وظایف کوچک‌تر, شروع کنید، می‌توانید از عهده‌ی فعالیت‌ها و اقدامات لازم برای شروع کار خود برایید. در اینجا شش راه برای تقسیم‌بندی روند و ساده‌سازی شروع ساخت بیزنس کوچکتان وجود دارد.

  1. یک طرح کسب‌وکار تک‌صفحه‌ای بنویسید.

کلید کسب‌وکار موفق کوچک، به‌ویژه در مرحله راه‌اندازی، این است که چیزهای ساده و کم‌هزینه انتخاب کنیم. هزینه‌ها صرفاً به معنای هزینه‌های پولی نیست، بلکه زمان شما نیز هزینه هست. بسیاری از صاحبان کسب‌وکارهای کوچک در این دام گرفتار می‌شوند که تلاش می‌کنند تا بزرگ‌ترین و قوی‌ترین طرح کسب‌وکار در جهان را ایجاد کنند. شما فقط به این نیاز دارید: ارزیابی ایده‌هایتان، من همیشه به صاحبان کسب‌وکارهای کوچک توصیه می‌کنم و میگویم اگر شما به دنبال سرمایه‌گذاری یا تأمین مالی هستید ابتدا و قبل از سرمایه‌گذاری پول و زمان, ایده‌هایتان را ارزیابی کنید. چرا شما قبل از شروع کسب‌وکار باید خودتان را بشناسید. برای شروع، طرح کسب‌وکار ساده و یک‌صفحه‌ای‌تان را ایجاد کنید. این نمای کلی از سطح کسب‌وکار کوچکی است که آن را شروع کرده‌اید.

  1. بینش خود را تعریف کنید. نتیجه نهایی کسب‌وکارشما چیست؟
  2. مأموریت خود را تعریف کنید. مأموریت شما باید دلیل وجود شرکت شمارا توضیح دهد.
  3. اهداف خود را تعریف کنید. چه‌کاری انجام می‌دهید - اهداف شما چیست - که منجر به انجام مأموریت و چشم‌انداز شما خواهد شد؟
  4. استراتژی‌های اساسی خود را شرح دهید. چطور می‌خواهید اهدافی را که فقط مشخص کرده‌اید، به دست آورید؟
  5. یک برنامه عملی ساده بنویسید. کارهای کوچک‌تر و وظیفه‌ای موردنیاز برای رسیدن به اهداف بیان‌شده را مشخص کنید.

این ممکن است طولانی‌تر از یک صفحه باشد، اما مطمئناً سازمان داده تر و کوتاه‌تر از یک برنامه کامل کسب‌وکار است که ممکن است چندین هفته زمان ببرد. اگر شما نیاز به اطلاعات بیشتری در یک طرح کسب‌وکار یک‌صفحه‌ای دارید و یا می‌خواهید یک طرح کسب‌وکار مبتنی بر سرمایه‌گذاری کامل را بنویسید، می‌توانید کتابی را که من به‌اتفاق برادر خود نوشتم را تهیه کنید و توضیح کاملی از هر دو، مورد کسب‌وکار و چشم‌انداز بزرگ به دست او رید که دران درس‌هایی در مورد تسلط یافتن بر بازار خود, از کارآفرینانی که خود این کار را انجام داده‌اند ارائه‌شده است.  

  1. در مورد بودجه تصمیم بگیرید

درحالی‌که من به‌شدت توصیه می‌کنم هزینه‌های خود را تا حد ممکن پایین نگه‌دارید، شما باید بودجه‌ای را تعیین کنید تا مشخص شود برای شروع چه مقدار هزینه می‌توانید صرف کنید. اگر شما خودتان تأمین مالی را بر عهده‌دارید در مورد اعداد و آنچه در مورد بودجه پیش‌بینی می‌کنید واقع‌گرا باشید. من متوجه شده‌ام که در نظر گرفتن 20 درصد اضافی برای موارد غیرمعمول، به بهتر شدن برنامه‌ریزی‌تان کمک می‌کند. میزان سوخت شما, مقدار پول نقدی است که شما ماه‌به‌ماه صرف می‌کنید. این رقم مهمی برای شما است تا بتوانید تعیین کنید که چه مدت می‌توانید در کسب‌وکار دوام بیاورید قبل از اینکه به سوددهی برسید. شما باید در ذهنتان سودآوری کسب‌وکارتان رابین 30 تا 90 روز اول, تنظیم کنید؛ اما یک ذخیره بودجه داشته باشید تا اگر چیزهایی برخلاف انتظار پیش رفت، بتوانید دوام بیاورید.

  1. در مورد یک‌نهاد قانونی تصمیم‌گیری کنید.

برای شروع هزینه‌های نقدی یک کسب‌وکار اسناد کاری پر می‌شود. این مبلغ بسته به وضعیت شما، می‌تواند پول زیادی باشد. شما به صدور مجوز شهرداری، مشارکت دولتی یا هزینه‌های سازمان بیزنس نیاز دارید. قبل از شروع هرگونه کسب‌وکار، جستجوی کاملی برای تعیین هزینه‌های ثبت‌نام در شهر، شهرستان و ایالت انجام دهید. در مرحله تست اولیه کسب‌وکارکوچکتان، به‌عنوان یک مالک تنها, به‌صورت عاقلانه شروع کنید، یعنی هزینه‌های روی کاغذ را کمتر در نظر بگیرید و بیشتر هزینه‌های پیش رو را در نظر داشته باشید. این می‌تواند پول نقد و زمان زیادی را صرفه‌جویی کند, درحالی‌که باعث پایداری کسب‌وکارتان می‌شود. هرگونه اقدامات به‌عنوان یک مالک تنها می‌تواند شمارا در معرض خطر شخصی قرار دهد، بنابراین شما باید مزایا را در مقابل خطرات را محاسبه کنید و سپس با وکیل حرفه‌ای مالیات صحبت کنید تا تصمیم بگیرید که چه چیزی برای شما هوشمندانه‌تر است اهداف کوتاه‌تر یا اهداف بلندمدت. شما همیشه می‌توانید یک‌نهاد تجاری را برای اولین بار در سه تا شش ماه اول کسب‌وکار, راه بیندازید و ثابت کنید که یک مدل پایدار و بادوام دارید. هنگام شروع کسب‌وکار ، از همه مالیات‌ها و مقررات آگاه شوید.

  1. از پول نگهداری کنید.

در هر نهاد تجاری که تصمیم می‌گیرید، منابع مالی را از حساب‌های شخصی خود جدا کنید. این‌یک اشتباه بزرگ است که زمان و تاریخ امور مالی و مالیات را تا حد زیادی گیج‌کننده می‌سازد. این واقعاً کار آسانی است که حساب کسب‌وکارتان را از بانک و حساب اعتباری‌تان مجزا سازید. همه‌ی چیزی که شما نیاز دارید این است که اطلاعات مجوز مالکیت شخصی و سپرده اولیه را پرکنید تا بتوانید از مؤسسات مالی دریافت بیشتری داشته باشید. برای حساب کاربری یا هر نوع خط اعتباری هیچ پرداختی نکنید فقط یک مکان نگهداری را به دست او رید که بتوانید پول خود را از حساب‌های شخصی خود جدا کنید. این بیش از یک ساعت وقتتان را در موسسه مالی نمی‌گیرد.

  1. وب‌سایت خود را دریافت کنید

صرف‌نظر از اینکه کسب‌وکارتان فرض مثال اجر و سیمان است یا آنلاین, شما به یک وب‌سایت نیاز دارید و این بدین معنی است که یک URL را تأمین کنید. سراچه‌های دامنه محبوب مانند HostGator و Go Daddy به شما اجازه می‌دهد تا آدرس دامنه انتخاب خود را جستجو کنید و آن را به قیمت کمتر از 9.99 دلار خریداری کنید. اگر شروع کسب‌وکار آنلاین کنید، می‌توانید دامنه خود را به یک سبد خرید آنلاین و فروشگاه‌هایی مانند Shopify متصل کنید تا هزینه ماهانه کمتری کنید، یا می‌توانید وب‌سایت خود را در بالای URL خود مانند سایت Weebly برای هزینه کمتر بسازید. که هردوی انحا هزینه‌ای کمتر از 100 دلار در ماه دارد.

  1. آزمایش فروش‌ها

اکنون شما یک بنیاد و فونداسیون مناسب دارید و می‌توانید شروع به آزمایش برخی از قسمت‌های فروش کنید. سعی کنید این کلمه را از راه‌های ارزان و خلاقانه گسترش دهید. اگر یک کسب‌وکار مبتنی بر سرویس دارید، بلافاصله با اتاق تجارت محلی یا بخش کوچک کسب‌وکار خود مشارکت کنید و بپرسید که چه منابعی در اختیار شما قرار می‌دهد، اطلاعات را در مورد کسب‌وکار خود ارائه دهید یا به اشتراک بگذارید. اگر یک کسب‌وکار مبتنی بر محصول داشته باشید، وجود محصول خود را در مکان مبادله محلی، کشاورزان یا سایر رویدادهای اجتماعی تست کنید تا پی ببرید عموم مردم در مورد شما چه فکر می‌کنند. ترافیک را از طریق تبلیغات ساده فیس بوک با بودجه محدود انتقال دهید، یا یک حساب کاربری گوگل ساده با بودجه معین راه بیندازید تا تست کنید که آیا ترافیک به سایت شما می‌رسد، شما می‌توانید بدون داشتن پول زیاد این شش مرحله را انجام دهید. این‌یک روش فوق‌العاده برای تست پایداری کسب‌وکار کوچکتان است قبل از آنکه تمام‌وقت و پول خود را به یک ایده اثبات نشده اختصاص دهید.

شروع کسب‌وکار