5 مرحله برای آماده شدن در فصل حسابرسی

تاریخ انتشار: 1397/08/02

5 مرحله برای آماده شدن در فصل حسابرسی

ممیزی یک بررسی و ارزیابی عینی اظهارات مالی یک سازمان است تا اطمینان حاصل شود که سوابق نماینده منصفانه و دقیق از معاملات مورد نظر خود هستند. ممیزی می تواند به صورت داخلی توسط کارمندان سازمان و یا خارج از سوی شرکت خارجی انجام شود.

ممیزی های انجام شده توسط افراد خارجی در شرکت های خصوصی می تواند در از بین بردن هر گونه تعصب زمانی که به کمک وضعیت مالی شرکت می آید، بسیار مفید باشد. حسابرسی به دنبال چیزی است که می تواند به عنوان "خطای مادی" در اظهارات در مورد هر شی مشخص شود. آنها به ذینفعان کمک می کنند تا دقت خود را در مورد وضعیت موضوع مورد بازرسی بررسی کنند و می توانند به آنها کمک کنند تا تصمیمات بهتر و آگاهانه تری نسبت به موضوع مورد بازنگری بگیرند.

تقریبا تمام شرکت ها، ممیزی را یک بار در سال دریافت می کنند. در حالی که حتی شرکت های بزرگتر می توانند ماهیت حسابرسی را دریافت کنند. برای بعضی از شرکت ها ممیزی ها به دلیل انگیزه های قانع کننده ای برای اطلاعات مالی غیرمجاز در تلاش عمدی برای انجام تقلب، یک الزام قانونی است. برای بعضی از شرکت های تجاری معروف، حسابرسان به عنوان یک منبع برای ارزیابی اثربخشی کنترل های داخلی در گزارش های مالی استفاده می شوند.

حسابرسی

انواع حسابرسان

دو دسته حسابرس وجود دارد. اولا یک حسابرس خارجی یا قانونی وجود دارد که مستقل و به منظور ارزیابی گزارشگری مالی کار می کند و سپس حسابرسان هزینه های خارجی وجود دارند که اظهارنامه ها و ورق های هزینه را ارزیابی می کنند تا ببینند که آیا آنها از خیزش یا تقلب استفاده می کنند. هر دو نوع این حسابرسان مجموعه ای از استانداردهای متفاوت از شرکت یا سازمان را استخدام می کنند تا کار را انجام دهند.

حسابرسان داخلی توسط شرکت یا سازمان مشغول به کار هستند و برای آنها حسابرسی می کنند. حسابرسان داخلی به بهترین وجه توانایی ارائه اطلاعات به هیئت مدیره، مدیران و سایر ذینفعان در مورد صحت کتاب و اثربخشی سیستم های داخلی خود دارند.

حسابرسان مشاور، در حالی که در داخل کار نمی کنند، در مقایسه با یک استاندارد جداگانه از استانداردهای شرکت حسابرسی استفاده می کنند،. این نوع از حسابرسان هنگامی استفاده می شود که یک سازمان منابع لازم برای بررسی بخش های خاصی از عملیات خود ندارد.

فصلی بودن خدمات حسابرسی

هر شرکت باید شش مرحله زیر را برای آماده شدن فصل شلوغ انجام دهد:

فصل شلوغ سال گذشته را ارزیابی کنید.

ارزیابی ادبیات معتبر فعلی

بررسی های اخیر همکارانه و یافته های بازرسی داخلی را در نظر بگیرید.

با مشتریان ارتباط برقرار کنید.

کارکنان را آماده کنید و زمان برنامه ریزی را سرمایه گذاری کنید.

فصل پر مشغله سال گذشته را ارزیابی کنید

هنگام آماده شدن برای آینده، هیچ جایگاهی بهتر از گذشته نیست. بر این اساس، شرکت ها باید با عینیت ارزیابی فصل های شلوغ گذشته را، برای مشخص شدن آنچه که از آن می توانند یاد بگیرند، آغاز کند. یک شرکت باید یک گروه از متخصصان حسابرسی خود را جمع آوری کند تا به آنچه انجام می شود خوب عمل کند، چه چیزی خوب نیست و شرکت چه کاری باید انجام دهد. 

فایلهای حسابرسی اغلب شامل پیشنهاداتی برای رفع موانع حسابرسی، مانند نظر برای به دست آوردن یک فایل حساب دریافتی در فرمت خاص الکترونیکی است که برای تکنیک های استخراج اطلاعات مناسب است و می تواند به عنوان نقطه شروع استفاده شود. علاوه بر این، موضوعات زیر نیز ممکن است بخشی از بحث باشد:

مسائل مربوط به فناوری، یا نرم افزار یا سخت افزار، که منفی کارآیی حسابرس را تحت تاثیر قرار داد

بهبود خدمات مشتری

به موقع بودن ملاقات های مشتری و انتشار گزارشات

آماده سازی کارمندان برای فصل شلوغ، از جمله حفظ انگیزه و احساس ارزشمند بودن آنها

فرآیند برنامه ریزی، از جمله اینکه آیا بودجه واقعی بودند، آیا برنامه به طور صحیح به صلاحیت افراد در نظر گرفته می شود.

این که آیا شک و تردید حرفه ای مناسب بر روی مشاغل نمایش داده شده.

حسابرس مالی