5 دلیل برای انجام حسابرسی بازاریابی در کسب و کار کوچک شما

تاریخ انتشار: 1396/12/19

5 دلیل برای انجام حسابرسی بازاریابی در کسب و کار کوچک شما

  حسابرسی بازاریابی یک بررسی کامل از برنامه بازاریابی، اهداف، استراتژی­ها و فعالیت­های فعلی شما در کسب و کار کوچک شما است. هدف این است که ببینیم چه چیزی کار می کند و چه چیزی نمی­تواند شما را شناسائی کند. ممیزی بازاریابی موفقیت­ آمیز به شما کمک خواهد کرد که نقاط قوت و ضعف­های بازاریابی خود را دقیق بنگرید تا بتوانید تصمیمات جامعی در مورد نحوه قرار دادن منابع خود در آینده کسب کنید. اگر شما حسابرسی بازاریابی را به صورت منظم انجام نمی­دهید، در اینجا پنج دلیل که ممیزی بازاریابی یک ایده خوب برای هر کسب و کار کوچک است؛ آمده است:

1)حسابرسی بازاریابی به شما کمک می کند فعالیت های بازاریابی خود را با توجه به اهداف خود تغییر دهید. در عملیات روزمره یک کسب‌وکار کوچک، بسیاری از کارآفرینان، مسئولیت­ های روزمره را نادیده می­گیرند، زیرا تمرکز بر روی تصویر بزرگ و اهداف بلندمدت کسب‌وکار را از دست می­دهند. وقتی این اتفاق می­افتد، می­تواند به یاد بیاورد که چرا یک استراتژی بازاریابی خاص اجرا شد و چگونه می­توان تعیین کرد که آیا کسب‌وکار آن را با موفقیت اجرا می­کند، دشوار است. حسابرسی بازاریابی راهی است برای عقب­ نشینی، بازگشت به طرح کسب‌وکار و طرح بازاریابی شما و اطمینان از اینکه فعالیت­های روزانه شما در حال انجام است از اهداف کسب‌وکار شما پشتیبانی می­کند.

2) می­توانید ببینید که کسب‌وکار شما خوب پیش نمی­رود. حسابرسی بازاریابی به صاحبان کسب‌وکار کمک می­کند همه فعالیت­ های بازاریابی که در حال اجراشدن هستند را کشف کند، درحالی‌که تعیین می­کند که آیا این فعالیت­ ها موفق بوده ­اند یا خیر. این‌یک زمان است که به کسب‌وکار خود به چشم یک هدف، مسلح با داده­های جمع‌آوری‌شده از تحقیقات خود نگاه کنید، به‌منظور تصمیم ­گیری در مورد زمینه­ های بازاریابی که در آن کسب‌وکار شما ضعیف است. سپس، می­توانید تصمیم بگیرید که چگونه فعالیت­های خود را برای رسیدن به موفقیت بیشتر و یا تاکتیک­ های جدید برای استخدام در تلاش­های بازاریابی خود افزایش دهید.

3) شما در معرض ایده های جدید و استراتژی های مختلف قرار می گیرید . ممیزی بازاریابی نیازمند اندازه­گیری قابل‌توجهی از تحقیقات در مورد کسب‌وکار شما و نیز عوامل خارجی است. اگرچه ممکن است دلیل اصلی برای انجام ممیزی نباشد، روند تحقیق می­تواند راهی عالی برای کشف ایده­های جدید برای تلاش در کسب‌وکار شما باشد. به‌عنوان‌مثال، در طول تحقیقات شما، ممکن است کشف کنید که رقابت شما کاری را انجام می­دهد که هرگز انجام نداده­اید. با چند تغییر و پس از شخصی­سازی فعالیت، می­توانید فعالیت­های بازاریابی جدیدی را ایجاد کنید که دارای پتانسیل فوق‌العاده‌ای هستند.

4) شما می‌توانید بینش عمیق را در رقابت خود دریافت کنید. بازاریابی موفق نیاز به درک عمیق از تعدادی از عوامل، ازجمله بازار، مخاطبان موردنظر و رقابت شما دارد. ممیزی بازاریابی یک‌راه عالی برای رقابت است. با بررسی نقاط قوت و ضعف رقابت خود، می­توانید نحوه برخورد با مخاطبین خود را بهبود بخشید تا کسب‌وکار شما بالا برود.

5) ممیزی بازاریابی موجب صرفه­ جویی در زمان و پول در بلندمدت می­شود. بدون این نوع از ورود به سیستم، شما ممکن است وقت و پول را صرف فعالیت­ های بازاریابی کنید که نتایج کمی تولید می­کنند حتی بدون اینکه از آن آگاهی داشته باشند. انجام یک ممیزی بازاریابی به‌طور منظم به شما کمک می­کند تا سرمایه گذاری بازاریابی خود را با کمک به تمرکز بر فعالیت­ هایی که بهترین کار را برای کسب‌وکار شما متمرکز می­کنند، افزایش دهید. حسابرسی بازاریابی معمولاً شامل بازنگری تمام اسناد کسب‌وکار موجود برای وضوح در اهداف و برنامه ­ها، جمع‌آوری فهرستی از استراتژی­ های در حال اجرا، جمع­ آوری ورودی از کارکنان کلیدی در کسب‌وکار و انجام تحقیقات به عوامل خارجی (رقابت، بازار، اقتصاد، صنعت و غیره) هست.  

حسابرسی بازاریابی