25 راه برای نگه‌داشتن مشتریان فعلی

تاریخ انتشار: 1396/08/21

25 راه برای نگه‌داشتن مشتریان فعلی

در محیط کسب‌وکار رقابتی امروز، خدمات عالی برای موفقیت ضروری است. در حقیقت خدمات مناسب ممکن است کلید جداسازی کسب‌وکار شما از رقابت باشد. استراتژی‌های نگه‌داشتن مشتریان  زیر برای هر کسب‌وکار، بزرگ یا کوچک قابل‌استفاده است:  

1-پاداش به مشتریان خود: یک هدیه برای آن‌ها ارسال کنید، آن‌ها را در امور کاری خود هدایت کنید؛ به آن‌ها برای ایجاد کسب‌وکار کمک کنید

2-از خدمات مشتریان خود استفاده کنید و از محصولات آن‌ها خریداری کنید. هیچ راهی مثل این راه مشتری شمارا وفادار نمی‌کند.

3-ارسال یادداشت‌های تشکر: اطمینان حاصل کنید به‌سرعت به آن‌ها دست‌نوشته ارسال‌شده است. پیتر دراکر بیشتر موفقیت خود را مدیون این کار می‌داند او روزانه حداقل 12 کارت تشکر به مشتریانش ارسال می‌کند...

4-تماس تلفنی را به‌سرعت پاسخ دهید ازآنجایی‌که بسیاری از مردم تماس‌های خود را دریافت نمی‌کنند، هنگامی‌که شما این کار را انجام می‌دهید، به‌طور خودکار مزایایی می‌گیرید.

5-انجام آنچه به شما می‌گویند.

6-وقتی می‌گویید که می‌خواهید آن‌ها را انجام دهید، همه‌چیز را انجام دهید.

7- به قول و وعده خود پایبند باشید و حتی سعی کنید بیش از موعد مقررشده به وعده خود عمل کنید.

8-در دسترس باشید: به مشتریان نشان دهید که شما در دسترس هستید و مایل به کمک هرچه سریع‌تر به آن‌ها هستید. کسب‌وکار شما باید برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان به‌راحتی باز باشد...

9-قابل‌اعتماد باشید اگر اعتماد نکنند، مشتریان بالقوه ممکن است به سمت رقبای شما بروند.

10- ظاهر شما انعکاس‌دهنده واقعیت است و واقعیت این است که مردم کتاب را با جلد آن قضاوت می‌کنند.

11-در تماس باشید: به یاد داشته باشید که بهترین مشتریان، مشتریان فعلی شما هستند. مسئولیت آن‌ها را به عهده بگیرید. در مورد خواسته‌ها و نیازهایشان خودتان را درگیر کنید.

12-اگر اشتباه کردید، هدیه عذرخواهی» را برای مشتریان خود ارسال کنید. فقط گفتن متأسفم کافی نیست.

13-ارتقاء محصولات و خدمات مشتریان: با آوردن کسب‌وکار نوین به مشتریان خود، اطمینان دهید که به فکر به‌روزرسانی آن‌ها و پیشرفت و هماهنگی در بازارشان هستید.

14-برای مشتریان خود کسب‌وکارتان را ساده کنید. کارهایی را برای راحتی مشتری انجام دهید، نه برای خودتان تمام راه‌هایی را که می‌توانید برگ خرید بدون دردسر» را صادر کنید را تعیین کنید...

15-به‌صورت دوره‌ای مشتریان برگ خرید را بدون پرداخت هزینه به مشتریان ارسال می‌کنند این کار به یادآوری شما به مشتری می‌کند. اگر این کار را غیرمنتظره انجام دهید تأثیر بیشتری خواهد داشت.

16-ایجاد یک کمیته مشاوره مشتری: تنها با دانستن خواسته‌ها و نیازهای مشتریان شما می‌توانید کسب‌وکار خود را با موفقیت رشد دهید و کاملاً مشتری‌گرا باشید.

17-استخدام مشتریان دست یافتن به رمز و راز برای پیدا کردن خدمات خوب به مشتری ممکن می‌سازد.

18- منبع دیگری باشد مهم نیست اگر مشتری شما نیاز دارد، سعی کنید آن را برای او پیدا کنید، حتی اگر هیچ ارتباطی با کسب‌وکار شما ندارد.

19- رفتار مهربان خود را به مشتریانتان نشان دهید.

20- با زبان مشتری با آن‌ها صحبت کنید.

21-یک نگرش عالی داشته باشید.

22-کارکنان خود را به‌خوبی درک کنید. اگر آن‌ها بدرفتار شوند، شانس خوب برای برخورد با مناسب با مشتری را از دست می‌دهید.

23-مشتریان خود را به آنچه می‌خواهند، زمانی که می‌خواهند، به همان شیوه‌ای که می‌خواهند برسانید.

24-به بهترین مشتریان خود بازگردانید اگر قیمت‌های ویژه یا پیشنهاد محصول برای مشتریان برای اولین بار اجرا می‌شود، مطمئن شوید که ارتقاء به مشتریان فعلی شما ارائه می‌شود.

25-هرگز نسبت به مشتریان خود بی‌تفاوتی نشان ندهید. در مطالعه‌ای مبنی بر اینکه چرا مردم ارتباط خود را با یک شرکت متوقف می کنند، نشان داد 68 درصد از آنها گفته اند که به دلیل نگرش ناعادلانه توسط صاحب مدیر، مدیر یا کارکنان، همکاری با آنها را ترک کرده اند. نتیجه ارائه خدمات بالاتر به مشتری شامل چیزی بیش از آموزش به افراد است به‌اصطلاح کاری کنید که مشتریان از رضایت لبخند بزنند. این در مورد رفتار مردم به نحوی است که آن‌ها می‌خواهند رفتار کنند، مشتریان را به آنچه می‌خواهند، زمانی که می‌خواهند و چگونه آن‌ها را می‌خواهند. تجربه این واقعیت را نشان می‌دهد که ارتباطات خوب و مهارت‌های روابط انسانی در روابط مشتری تأثیر مهمی در نگه‌داشتن مشتریان دارند.

نگه‌داشتن مشتریان