پنج پارامتر تعیین کننده بسته های نرم افزاری مناسب

تاریخ انتشار: 1396/04/28

پنج پارامتر تعیین کننده بسته های نرم افزاری مناسب

داشتن یک نرم افزار حسابداری حتی اگر برای واگذاری به یک حسابدار که در خارج از شرکت مشغول به کار است تمهید شده باشد، بسیار پرفایده خواهد بود و دلایل آن می‌تواند موارد متفاوتی را مانند قدرتی که نرم افزار به شما می‌دهد تا بر امور مالی کسب و کار خود مسلط شوید تا ایجاد توانایی انجام کاری غیرمنتظره در دقایق پایانی و بدون کمک گرفتن از حسابدار در برگیرد. همچنین این حقیقت که نرم افزار حسابداری وظیفه ثبت گزارشات مالی را آسان تر کرده و باعث می‌شود تا شما بتوانید در دستمزد پیمانکاران صرفه جویی کنید غیر قابل انکار می‌باشد.

1-واقعا به چه چیزی نیاز دارید؟ تعداد بسیار زیادی نرم افزار حسابداری در دسترس هستند، بنابراین برای حذف کردن گزینه ها، توجه به نیازها یک عامل موثر خواهد بود. در حالی که شما نباید خود را محدود کنید اما در عین حال باید بکوشید تا از خرید محصولاتی که هرگز مورد استفاده شما قرار نمی گیرند بپرهیزید. به علاوه به توانایی های خود توجه کنید تا از بکارگیری گزینه ای که برای شما بسیار سردرگم کننده است اجتناب نمایید.

2-چه میزان می توانید هزینه کنید؟ بودجه شما ممکن است عامل تعیین کننده در تصمیم گیری نهایی شما محسوب شود، اما از این که این عامل به تنهایی بر تصمیمات شما موثر باشد جلوگیری کنید. همچنین از صرف پولی که بیشتر از توان مالی شما است  و یا از خرید نرم افزاری که در آن مقطع زمانی به جای کمک به شما از لحاظ مالی به شما آسیب می‌زند بپرهیزید. از طرفی دیگر دانستن این که توانایی هزینه کردن شما به چه میزان است می‌تواند به شکل چشمگیری جستجوی شما را برای انتخاب گزینه مطلوب محدود سازد.

3-پشتیبانی از مشتری چگونه است؟ حتی بهترین محصولات نیز می‌توانند مشکل ساز شوند. علاوه بر این ممکن است برای شما سوالات و یا نگرانی هایی ایجاد شود و شما بخواهید بدانید که کسی وجود دارد تا پاسخگوی سوالات شما باشد یا خیر. همچنین سطح مهارت شما تعیین می کند که نیاز به پشتیبانی اضافی مانند برنامه های کمک کننده برای نصب نرم افزار را دارید و یا خود به تنهایی قادر به کار با نرم افزار خواهید بود. بنابراین به پشتیبانی هایی که ممکن است هم در زمان خرید و هم در طول استفاده از بسته ها دریافت کنید توجه کنید.

4-آیا کاربرد آسانی دارد؟ ممکن است محصولاتی که ساده به نظر می رسند برای شما دردسر ساز گردند زیرا در هنگام ساخت آن ها به کاربران فکر نشده است. یکی از بهترین راه ها برای آن که از این مسئله جلوگیری شود آن است که یک کپی از راهنمای کاربری محصول را پیدا کنید تا بتوانید آسان بودن کاربرد نرم افزار و همچنین راهنمای کاربری را ارزیابی کنید. اگر احساس کردید که هیچ فهمی از موارد مطرح شده و ادبیات به کار گرفته شده ندارید، می توانید نتیجه بگیرید که آن مورد احتمالا گزینه مطلوب برای شما نخواهد بود.

5-با ارتقا انتظار دستیابی به چه چیزی را می‌توانید داشته باشید؟ آیا شرکت باید معمولا نرم افزار را برای برطرف کردن باگ ها و یا بهبود محصول ارتقا دهد؟ به علاوه شما می‌خواهید اطمینان یابید که یک به روزرسانی به معنی تغییر کلی سیستم شما نخواهد بود خصوصا اگر مرتبا اتفاق بیفتد. ممکن است همه این موارد مقداری پیچیده به نظر آید اما بیشتر از دشوار بودن، زمان بر خواهد بود. خوشبختانه برون سپاری به یک حسابدار می تواند ویژگی های مورد نیاز شما را کاهش داده و همچنین به شما اجازه دهد تا نرم افزاری ساده و مقرون به صرفه را انتخاب کنید. در حقیقت، ممکن است که حسابداری که شما یافته اید در محل خود از یک نرم افزار استفاده کند و در این صورت احتمالا شما برای انتقال اطلاعات بدون نگرانی از نرم افزاری یکسان استفاده خواهید کرد. در آخر حسابدار شما می تواند توصیه هایی به شما در این ارتباط ارائه دهد و از صرف ساعت ها زمان برای مقایسه ویژگی هایی که ممکن است از آن ها درکی نداشته باشید جلوگیری نماید. این امر میتواند منجر به صرف هزینه و زمان بسیار کمتری برای شما گردد.

آموزش حسابداری
بسته های نرم افزاری مناسب