10 راه موثر برای جذب نیروی کار متخصص

تاریخ انتشار: 1396/12/21

10 راه موثر برای جذب نیروی کار متخصص

اقتصاددانان معتقدند که روند دموکراسی در آینده به استخدام نیروی کار متخصص بالا کمک خواهد کرد. در مشاغل کوچک کسب و کار نیروی کار بیشتر افزایش نمی­یابد و استخدام افراد بسیار سخت­تر خواهد شد و نیروی کار متخصص استخدام می­شوند.  ممکن است به عنوان یک کسب و کار کوچک، شانس جذب نیروی کار متخصص  را نداشته باشید چون بسیار از افراد ترجیح می­دهند در کسب و کارهای بزرگ کار کنند؛ اما با عمل به این 10 راهکار بسیاری از افراد ترجیح می­دهند برای کسب و کار کوچک شما کار کنند. نکات زیر برای جذب و حفظ کارکنان متبحر مورد نیاز شما است.

  1) پیدا کردن آنچه در حال انجام است برای موقعیت و مطابقت آن است. یک اشتباه رایج کسب و کارهای کوچک هنگام ایجاد یک موقعیت، این است که حقوق و دستمزد را بر اساس بودجه خود به جای واقعیت­های بازار تنظیم کنید. در واقع اطمینان حاصل کنید که تلاش­های استخدام کارکنان آن ها ناموفق خواهد بود. اگر یک شخص خرده فروشی در موقعیت اولیه خود در منطقه شما به طور معمول 10 هزار تومان در ساعت درآمد کسب می­کند، چرا این موقعیت را در شرکت شما برای 9 هزار تومان در ساعت بپذیرد؟  

2) یک برنامه سودمند کارمند ارائه نمائید. یک لیست ضروری از خواسته ­های کارمندان خودر را طراحی نمائید و به کارکنان قدرت انتخاب دهید و بر اساس آن حرکت کنید. شرکت شما نیاز به ارائه مزایای با کیفیت بالا دارد و به این معنی است که  شرکت برای کارمندان حداقل هزینه زندگی، پوشش پزشکی و دندان پزشکی را ارائه دهند. اگر کسب و کار کوچک شما یک برنامه مزایای کارمند ندارد، با شرکت بیمه خود درباره تنظیم یک تاپیک صحبت کنید. یکی از مزایای متعلق به سازمان­های تجاری مانند اتاق بازرگانی این است که آنها بیمه ارزان­تر، از جمله برنامه­ های مزایای کارکنان را ارائه می­دهند، بنابراین با سازمان­هایی که به آن ها تعلق دارند، مراجعه کنید.  

3) نحوه­ ی استخدام کارکنان خود را منطبق بر بخشی از سبک زندگی آن ها کنید. بسیاری از کارکنان همان طور که در مورد مقدار پول دریافتی مذاکره می­کنند، راجع به کیفیت زندگی خود نیز نگران هستند. اگر شما به اندازه کافی خوش شانس باشید که در منطقه­ های با کوه ­های ستبر، سواحل، مسیرهای پیاده روی و پیاده روی وسیع، زمین های عالی فوتبال و سایر ویژگی­ های جذاب باشید، مطمئن باشید که در هنگام تلاش برای استخدام کارکنان، موفق خواهید شد.   4) مزایای کسب و کار کوچک­تان را برجسته نمائید. شرکتتان را برای کارکنان بالقوه جذاب کنید، با ارائه چیزهایی مانندساعت­های انعطاف ­پذیر کار (شناور) و کار در منزل. در میان مزایای غیر معمول بیشتر، برخی از شرکت­ های کوچک پیشنهاد می­دهند که یک  یا چند گلدان شخصی را به محل کار بیاورند تا کارکنان را در طول روز به قدرت برساند.

  5) با حق امتیاز خلاق باشید به عنوان یک کسب و کار کوچک، ممکن است نتوانید مزایائی را که شرکت­های بزرگ قادر به ارائه کارکنان خود هستند، ارائه دهید؛ اما ممکن است بتوانید پیشنهادات مناسبی را ارائه دهید. به عنوان مثال، بسیاری از شرکت­های بزرگ امکانات بهداشتی در محل مانند ورزشگاه کاملا مجهز  را به کارکنان ارائه می­دهند؛ اما شما شانس کمی برای ارائه این پیشنهاد برای کارکنان خود دارید، به عنوان یک کسب و کار کوچک، شما قادر به اضافه کردن این امکان به محل کار خود ندارید، اما شما می­توانید کوپن کارکنان برای استفاده از ورزشگاه محلی و یا امکانات آبگرم ارائه دهید.  

6) برخی از راهکارهائی که موجب پیشرفت کارکنان می­شوند را ارائه دهید. اکثر کارکنان به دنبال شغلی نیستند که در آن سی سال همین کار را انجام دهند. آن­ها به دنبال موقعیت­هائی هستند که فرصت پیشرفت را ارائه می ­دهند. موقعیتی را که پیشنهاد می­ دهید چیست؟ شانس برای توسعه مهارت­های جدید؟ یک قدم به سمت موقعیت با مسئولیت­های بیشتر؟ پول بیشتر پس از مقدار مشخصی از زمان در کار؟ هر چه که باشد، از لحاظ جذبنیروی کار متخصص ، مطمئن باشید که فرصت­های آینده را بر روی میز دریافت می­کنید.

  7) یک برنامه انگیزشی کارمند ایجاد کنید. برنامه­ های انگیزشی کارکنان نه تنها پاداش عملکرد کارکنان خوب را می­دهد، بلکه کارکنان آینده ­نگر را که برای شما کار می­کنند را نیز به دنبال دارد. شرکت می­تواند کارکنان را به جائی که امکان درآمدزائی مالی دارد را هدایت نمایند و آن­ها را در طرح ­های انگیزشی خود مشارکت دهند. برنامه­ های انگیزشی کارکنان می ­توانند شانس جذب افرادی را که می­ خواهید استخدام کنید را افزایش دهند.  

8) برنامه به اشتراک گذاشتن سود را ارائه دهید. این پیشنهادی برای هر کسب و کار نیست، اما هیچ راهی بهتر از دادن کارکنان به سهام در موفقیت شرکت وجود ندارد. برای کسب و کارهایی که به نظر می رسند که در حال رفتن به جایی هستند، برنامه های به اشتراک گذاشتن سود می توانند یک انگیزه قوی برای کار به جای شما برای شخص دیگری باشند.  

9) برنامه استخدام بر مبنای جایزه را ارائه دهید. هنگامی که رقابت برای استخدام کارکنان شدید است، یک طرح قدیمی به نام جایزه­ی امضاء برای استخدام کارمند با کیفیت بالا ممکن است مورد نیاز باشد که باعث شود آن فرد برای شما کار کند نه برای شرکت دیگری. اگر بخواهید این کار را انجام دهید، دو چیز وجود دارد که باید در ذهن داشته باشید. پاداش امضا باید به اندازه کافی بزرگ باشد و پاداش امضای قرارداد با مقدار X زمان استخدامی بستگی دارد.  

10) دامنه تبلیغات خود را گسترش دهید. این کافی نیست که آگهی استخدام  را در سایت­ کسب و کارتان قرار دهید. شانس شما برای جذب کارکنانی که می خواهید، بسیار بهتر خواهد بود اگر تبلیغات خود را گسترش دهید. برای مثال، آگهی­ ها را در مکان­هایی مانند وب سایت­ های استخدامیو انجمن­ های دانشگاهی قرار دهید. نقش کارکنان کسب و کار خود را  در استخدام نیروهای جدید فراموش نکنید. آن ها را در شکار استخدام کارکنان جدید مشارکت دهید. برای مثال، شما می­توانید برای کارمندی که افراد شایسته­ را معرفی می­ نمایند یک پاداش در نظر بگیرید. افراد واجد شرایطی وجود دارند شما فقط باید آن­ها را به موقعیت­ هایی که کسب و کار کوچک شما در حال ارائه آن است، جذب کنید. سیاست استخدام  کارکنان بر اساس نکات بالا به شما فرصت جذبنیروی کار متخصص را می­دهد که به دنبال آن هستید.

نیروی کار متخصص