گزارش حسابرسی

تاریخ انتشار: 1397/06/03

گزارش حسابرسی، گزارش سالانه در رابطه با صورتهای مالی منتشر شده، نشان می دهد که آیا صورتهای مالی شرکت مطابق با اصول پذیرفته شده حسابداری (GAAP) است.

کاهش گزارش حسابرسی

گزارش حسابرسی یک نامه کتبی به یک بیانیه مالی شرکت است که اظهار نظر خود در مورد پیروی از شرکت با روش های حسابداری استاندارد است. این نامه با فرمت استاندارد مطابقت دارد، که توسط استانداردهای حسابرسی پذیرفته شده عمومی (GAAS) ایجاد شده است.

بخشی از گزارش حسابرسی

گزارش شامل سه بند است: بند اول، مسئولیت های حسابرس و مدیران را مشخص می کند؛ دومین بند دامنه است، که نشان می دهد که یک مجموعه از روش های حسابداری استاندارد استفاده کرده است؛در نهایت، بند سوم حسابرس نظر می دهد. یک بند اضافی ممکن است وجود داشته باشد؛ سرمایه گذاری: نتایج یک حسابرسی جداگانه در مورد عملکرد دیگر این نهاد را گزارش می دهد. سرمایه گذار در بند سوم، که در رابطه با اظهار نظر است، کلید خواهد داشت. اکثریت ممیزی ها به نظرات بی حد و حصر یا تمیز پایان می یابند. سه مورد دیگر عبارتند از: نظر واجد شرایط، نظر نادرست و بی اعتبار بودن نظر. آخرین نوع نشان می دهد که حسابرس دارای سوء تفاهم های غلط یا بدرفتاری در صورت های مالی است اما شواهد کافی برای ابراز نظر به این نکته ندارد.

گزارش اعتبار معتبر

گزارش حسابرسی توسط حسابرس در هر دو مورد ارائه شده است:

هنگامی که صورت های مالی به علت غلط بودن در یک حساب تعادلی خاص، طبقه ای از معامله یا افشا به علت غلط صادقانه است که تأثیر فراوانی بر گزارش های مالی نداشته است،

هنگامی که حسابرس نمیتواند شواهد حسابرسی را در رابطه با انباشت حساب خاصی به دست بیاورد، کلاس معامله یا افشاگری که اثر فراگیر بر گزارش های مالی ندارد.

 

گزارش حسابرسی

 

این گزارش عمدتا به عنوان یک گزارش تفکیک منسجم و تنها حاوی یک جزء است. مبنای واجد شرایط بودن بعد از مقررات و قبل از 4 بند فوق الذکر می باشد. مفاد تفسیر علاوه بر متن استاندارد آن عبارت است از "به جز موارد مندرج در بند اساس برای معدل"، صورتهای مالی به دیدگاه درست و عادلانه می رسند. "

جزئیات زیر:

یک گزارش حسابرسی معتبر صادر می شود زمانی که حسابرس با یکی از دو نوع شرایط مواجه شد که با اصول حسابداری پذیرفته شده منطبق نیست، با این وجود بقیه گزارش های مالی به طور صحیح ارائه می شوند. این نوع دیدگاه بسیار شبیه به یک نظر غیرقابل قبول یا "نظر پاک" است، اما گزارش می گوید که صورت های مالی با یک استثناء مشخص، که در غیر این صورت نادرست است، ارائه می شود. دو نوع موقعیت که باعث می شود یک حسابرس برای بیان این نظر بر عقیده غیرقابل قبول خود باقی بماند، عبارتند از:

انحراف تنها از GAAP - این نوع واجد شرایط زمانی رخ می دهد که یک یا چند منطقه از صورت های مالی با GAAP مطابقت نداشته باشد (به عنوان مثال نادرست است)، اما بقیه اظهارات مالی را نسبت به ارائه یکپارچه ارائه نمی کند زمانی که به عنوان یک کل در نظر گرفته شود. نمونه هایی از این شامل یک شرکت اختصاص داده شده به یک کسب و کار خرده فروشی است که به درستی محاسبه هزینه استهلاک ساختمان آن است. حتی اگر این هزینه در نظر گرفته شود، از آنجا که بقیه اظهارات مالی مطابق با GAAP است، پس از آن حسابرس با توضیح اشتباه نادرست در گزارش، نظر خود را با توضیح خردمندانه در گزارش و همچنان در مورد بقیه اظهارات مالی، منتشر می کند.

محدودیت محدوده - این نوع صلاحیت زمانی اتفاق می افتد که حسابرس نمی تواند یک یا چند منطقه از صورت های مالی را ممیزی کند و اگرچه نمی توان آنها را تأیید کرد، بقیه اظهارات مالی حسابرسی شده و مطابق با GAAP هستند. نمونه هایی از این موارد عبارتند از: یک حسابرس که قادر به مشاهده و تست موجودی کالاها نیست. اگر حسابرس بقیه اظهارات مالی را مورد بررسی قرار داد و منطقا اطمینان حاصل کند که آنها با GAAP مطابقت داشته باشند، حسابرس به سادگی بیان می کند که صورت های مالی به طور عادلانه ارائه شده است، به استثنای موجودی که نمی تواند مورد حسابرسی قرار گیرد.


 

گزارش حسابرسی