کدام ارز دیجیتال آینده بهتری دارد؟

تاریخ انتشار: 1398/05/09

کدام ارز دیجیتال آینده بهتری دارد؟

  ارز دیجیتال زیادی مثل بیت کوین و اتریوم وجود دارد که تمام اطلاعات تراکنش های شما را در معرض دید عموم قرار می دهند. هر کسی با دانستن آدرس کیف پول شما می تواند به راحتی کل تراکنش ها و تاریخچه ی پرداخت های شما را ردیابی کند. امروزه مردم تمایل دارند حریم خصوصی آنلاین خود را حفظ کنند مخصوصا وقتی که مساله مربوط به مسائل مالی باشد. کوین های محرمانه (Privacy Coins) آن دسته از رمزارزهایی هستند که هویت کاربران خود را محفوظ نگه می دارند. به علاوه همه ی کوین محرمانه یک منبع عالی برای فرار از مالیات به شمار می رود چون هیچ نهادی نمی تواند ببیند شما چه مقدار پول پس انداز کردید و یا کجا ذخیره کردین. امروزه کوین های محرمانه ای همچون  مونروتراکنش های آنلاین میلیون دلاری انجام می دهند و انتظار می رود این روند ادامه داشته باشد.
برای آشنایی با انواع ارزهای دیجیتال کلیک نمایید.

مونرو (Monero)

مونرو (XMR) محبوبترین و اولین ارزدیجیتال محرمانه در این لیست به شمار میرود. این کوین به مالکانش قدرت کنترل کامل بر اطلاعات شخصی و ناشناس ماندن در تراکنش را میدهد. این کوین محرمانه که کاملا غیر قابل ردیابیست، از برند فوق العاده قوی و تیم بازاریابی بهتری نسبت به سایر رمزارزهای با محرمانگی بالا برخوردار است. این کوین از تکنولوژی منحصر به فردی برخوردار است که به کاربر این امکان را میدهد، در صورت تمایل اطلاعات تراکنشش برای عموم آشکار باشد. این رمزارز حتی در شرایطی که بازار گاهاً با ضربه ای روبرو می شود هم، کاملا قوی و نسبتا پایدار است. مونرو به صورت دینامیکی مقیاس پذیر است و دسترسی گسترده تری را برای تراکنش های روزانه فراهم می کند.

زی کش (Zcash)

اگرچه زی کش به محبوبی مونرو نیست ولی یک مدعی قدرتمند برای عنوان بهترین کوین محرمانه سال ۲۰۱۹ است. تقریباً تست نشده و جدید در این صنعت به شمار میرود و از یک سیستم منحصر به فرد به نام ZK-Snark بهره می برد. اگر مسائل اخلاقی و بدنامی کوین های محرمانه چیزی است که شما روی آن حساس هستید، Zcash یک گزینه ی خوب برای شماست. Zcash به واسطه ی اطلاع رسانی در مورد برند قدرتمندش در حال کار کردن با موسساتی همچون JPMorgan Chase ، یکی از بزرگترین بانک های دنیاست. ردیابی این رمزارز محرمانه دشوار و به لحاظ رمزنگاری محرمانه بسیار قدرتمند است و فناوری که از آن برای ایجاد محرمانگی بهره می برد بسیار خلاقانه است. کمپانی این کوین یک درصد از درآمدهای موسسان را صرف خیریه های غیر انتفاعی می کنند.

دش (Dash)

دش در سال ۲۰۱۴ بوجود آمد و یکی از بهترین کوین های محرمانه است که با دو کوین قبلی بسیار متفاوت است. این کوین بر مبنای پروتوکل بیت کوین نوشته شده است و از ویژگی های حفاظت از محرمانگی سیستمی تحت عنوان ارسال محرمانه (Private Send) که نسخه ی توسعه یافته ی سیستم CoinJoin است، بهره میبرد.

تراکنش های ارسال محرمانه به 3 کاربر اجازه میدهد کوین هایشان را در قالب یک تراکنش با هم ادغام کنند و بعد کوین ها به صورت اتفاقی بین آدرس های جدید توزیع شوند. عبور تراکنش ها از بین چندین عملیات ارسال محرمانه ناشناس ماندن تراکنش را تضمین می کند.

PIVX

PIVX یا تراکنش خصوصی با تأیید آنی (Private Instant Verified Transaction) یک کوین منبع باز خصوصی دیگر است که محبوبیت بسیار زیادی در فضای بازار کریپتو ها دارد. این کوین با وجود ظرفیت بسیار بالای رشد، به تازگی در بین 50 کوین محرمانه با بیشترین حجم مبادله قرار گرفته است. PIVX یک هارد فورک Dash است که قصد دارد چند ویژگی بهتر را برای پلتفرمش توسعه دهد. این کوین دنبال کنندگان و جامعه ی قوی دارد ولی هنوز به اندازه ی کوین های محرمانه Dash و Monero محبوب نشده است.

ارز دیجیتال

Verge

ورج بعد از حمایت جان مکافی از آن، رشد سرسام آوری را تجربه کرد ولی بعد از آن دچار سقوط دراماتیکی شد. این کوین اعتبار خود را مدیون افراد تأثیر گذار دنیای رمزارزها نظیر اقای Mcafee است که ورج را به عنوان یک کوین محرمانه آینده دار معرفی کرد. ازآنجا که این رمزارز یک نرم افزار منبع باز دارد، دنبال کنندگان ورج می توانند نظرات خود را در مورد تصمیمات آینده و توسعه ی تکنولوژی آن اعمال کنند. این ارزدیجیتال شناخته شده از تکنولوژی خلاقانه پروتوکل شبح (Wraith Protocol) که به کاربران اجازه میدهد بین تراکنش خصوصی و عمومی سوییچ کنند،استفاده می کند.

Particl

(Particl (PART یک پلتفرم با محرمانگی زیاد، منبع باز و غیرمتمرکز است که به کاربرانش اجازه میدهد هر چیزی را با استفاده از آن خرید و فروش کنند. این پلتفرم یک تجارت الکترونیک شخص-به-شخص همانند eBay ، Etsy و یا آمازون است با این تفاوت که تمام اطلاعات تراکنش ها، پرداخت ها و گفتگوها به جای یک سرور مرکزی در یک شبکه ی توزیع یافته ی خود گردان نگه داشته می شود.Particl یک اپلیکیشن غیرمتمرکز (Dapp) است که با توجه به برخورداری از تکنولوژی هایی نظیر پلتفرم پیام رسان رمزنگاری شده ی همتا به همتا، آدرس های نهان، سیستم توکن دوگانه، امضاهای حلقه ای (Ring Signatures)، استفاده ی خودکار از سرویس TOR و تراکنش های محرمانه (Confidential Transactions) از همتایان خود برتر است. این پلتفرم یک کوین با الگوریتم اجماع اثبات سهام (Proof of Stake) دارد که میتواند یک درآمد ثابت برای کسانی که به منظور تأمین امنیت شبکه این کوین را نگه می دارند، بوجود آورد.  با وجود این ویژگی های بیشمار، Particl احتمالا یکی از مدعیان سه کوین محرمانه برتر خواهد بود.

Bitcoin Private

Bitcoin Private که در سال ۲۰۱۸ بوجود آمد یک فورک تلفیقی Bitcoin و Zclassic است. این کریپتوی محرمانه یک پلتفرم غیرمتمرکز، منبع باز، سریع و جامعه محور است که ویژگی های خوب این دو کوین را با هم ترکیب می کند. از یک سو از رمزنگاری ZK-SNARKS زی کش برای فراهم کردن محرمانگی مالی برای کاربرانش استفاده می کند و از سوی دیگر از ویژگی غیرمتمرکز بودن بیت کوین که نیاز به واسطه برای انجام تراکنش ها را از بین می برد، بهره مند است.  این کوین از رمزنگاری برای تأیید همه ی تراکنش ها و ثبت آن ها بر روی دفتر کل عمومی بلاکچین استفاده می کند. این کوین جدید قصد دارد با استفاده از بلاک های با سایز بزرگتر، سرعت بیشتر و امنیت بالا در عین حفظ ناشناسی بهترین در نوع خود باشد.

Zcoin

Zcoin که در سال ۲۰۱۶ ساخته شد، اولین توکن دیجیتالی بود که از پروتوکل Zerocoin استفاده می کرد. این یکی از برترین کوین های محرمانه ای است که از ترکیب سیستم TOR و پروتوکل Zerocoin برای فراهم نمودن محرمانگی تراکنش ها و ناشناس ماندن کاربرانش بهره برد. Zcoin ضمن حفظ کاربری و عرضه سکه ی کاملا رسا قصد دارد جایگاه خود را به عنوان فراهم کننده ی تراکنش های ناشناس، تعویض پذیری و استخراج غیرمتمرکز، تثبیت کند. از آنجا که Zcoin امکان خرج کردن بدون به جا گذاشتن هیچ تاریخچه ی تراکنشی و یا ایجاد ارتباط با هویت اشخاص را فراهم می کند، یک سطح جدید از محرمانگی را ارائه می دهد. چون این کوین از الگوریتم Zero-Knowledge Proofs استفاده می کند، تراکنش ها در شبکه ی Zcoin کاملا غیر قابل ردیابی هستند. همچنین پروتوکل Zerocoin به کاربران اجازه ی تولید کوین جدید را میدهد. در سیستم ضرب سکه های جدید، سکه های قدیمی سوزانده می شوند و سکه های جدید بدون هیچ تاریخچه ی تراکنش قبلی بوجود می آیند. بنابراین توکن ها هیچ گاه ضبط نمی شوند و مالکان سکه ها مقید به سکه هایی که قبلا در اعمال غیر قانونی به کار رفته اند نیستند.

DeepOnion

DeepOnion یک کوین محرمانه ی جدید است که درون شبکه ی TOR گنجانده شده است. شبکه ی TOR ترافیک اینترنت را در سراسر دنیا، با استفاده از سرورهای TOR رمزنگاری و کانالیزه می کند. به بیان ساده تر ناشناسی و حریم خصوصی را با مخفی کردن آدرس IP کاربرانش تامین می کند که به این معناست که تمام تراکنش هایی که در DeepOnion اتفاق می افتد محرمانه و امن باقی می مانند. DeepOnion یک رمزارز با الگوریتم هیبریدی است. ویژگی اصلی آن یعنی DeepSend به کاربرانش امکان ارسال و دریافت پرداخت های غیر قابل ردیابی را می دهد. این ویژگی از ابزار امضاهای چندگانه (Multi Signature) به منظور تضمین حریم خصوصی کامل مبدأ و مقصد استفاده می کند.

Navcoin

Navcoin بر روی هسته ی بیت کوین ساخته شده است و یک ارزدیجیتال با کامزد کم است که تراکنش های سریع ۳۰ ثانیه ای را ارائه می دهد. این کوین کاملا غیرمتمرکز است و از یک تیم بازاریابی قوی که برند آن را ترویج می دهند و تیم توسعه دهندگانی که بروزرسانی های تا چند سال آینده شان را برنامه ریزی کرده اند، برخوردار است.

منبع: https://mihanblockchain.com

کدام ارز دیجیتال آینده بهتری دارد؟