چگونگی کسب درآمد از آپارات

تاریخ انتشار: 1398/09/11

چگونگی کسب درآمد از آپارات

  آپارات یک سرویس اشتراک ویدیو برای کابران فارسی‌زبان است که در ایران از محبوبیت خوبی برخوردار است. این سرویس اشتراک‌گذاری ویدیو به دلیل فیلتر بودن سرویس محبوب یوتیوب، از سوی کاربران ایرانی با استقبال خوبی مواجه شده است. یکی از روش‌های کسب درآمد از اینترنت، فعالیت در سایت‌های اشتراک ویدیو و تولید ویدیو است. به تازگی امکان کسب درآمد از آپارات از طریق بازدید‌های ویدیوها به این سرویس اضافه شده است. امکانی که در یوتیوب هم وجود دارد و کاربران یوتیوب از این طریق به دلار درآمد کسب می‌کنند. در این مقاله سعی می‌کنیم چگونگی کسب درآمد از آپارات را به شما آموزش بدیم. همراه ما باشید.

چیزی که برای این سایت‌ها اهمیت بسیار دارد و جوهره فعالیت آن‌ها شمرده می‌شود، محتوا یا content است. در اهمیت محتوا در دنیای دیجیتال می‌توان موارد مختلفی را ذکر کرد؛ اما ما به گفته بیل گیتس موسس مایکروسافت اکتفا می‌کنیم:

محتوا پادشاه است. Content is the king

هر کس که محتوای بیشتر و مهم‌تری در اختیار داشته باشد، قدرت بیشتری نیز خواهد داشت. بر همین اساس معمولا بسترهای تولید و انتشار ویدئو، از افرادی که قادر به تولید محتوای ارزشمند هستند، دعوت می‌کنند که در بستر آن‌ها، کانال یا گروه‌هایی تشکیل دهند و با انتشار محتوای مفید خود مخاطب بیشتری را برای خود و در نتیجه برای سایت اصلی (مثلا آپارات و …) جذب کنند. در این راه تشویق‌هایی نیز برای ناشران ویدئوها در نظر می‌گیرند که مهم‌ترین آن‌ها شراکت در میزان فروش تبلیغات به ازای نمایش ویدئوهاست. یعنی هر ویدئو که در سایت آپارات پخش شود، بخشی از درآمد تبلیغاتی مربوط به آن، به آن ناشر اختصاص خواهد یافت.

لذا یک توصیه برای هر کس که چیزی بلد است که برای دیگران جذاب است و یا می‌تواند محتوایی در این راستا تولید نماید، مشارکت در این طرح‌ها و ایجاد کانال در آپارت و نماشا و دیدئو خواهد بود. اما … یک راه ساده برای تولید محتوای ویدئویی که تقریبا هر کس با قدری استعداد و پشتکار قادر به انجام آن است را در ادامه معرفی می‌کنیم.

منبع درآمد آپارات از کجاست؟

آپارات وب سایتی است که خود را به عنوان بستر نمایش ویدیو معرفی کرده است. یکی از ابتدایی ترین روش‌های درآمد این مجموعه تبلیغاتی است که در قسمت‌های مختلف وب سایت قرار دارد. البته به صورت جانبی درامد‌های گسترده‌ دیگری نیز وجود دارد. برای مثال بر اساس میزان ترافیکی که هر ماهه در حال مصرف توسط این سرویس است، هزینه‌های قابل توجهی را از زیر ساخت و یا شرکت‌های اسپانسر دریافت می‌کند. بگذریم که اگر هر سیستمی رشد خودش را داشته باشد، به راحتی با در نظر گرفتن کاربران خودش می‌تواند روش‌های مختلف درامد زایی را داشته باشد. برای مثال اگر شرکتی بخواهد ویدیو خودش را به N بازدید برساند تا کاربران بسیاری را آگاه کند با پرداخت هزینه به آپارات امکان پذیر خواهد بود.

در میان صحبت‌های خودم اشاره کردم که افزایش کاربران تاثیر بسیار زیادی بر روی افزایش درامد خواهد داشت. شما در نظر داشته باشید اگر قرار باشد با هزار تا ویدیو، هزار بار یک تبلیغ پخش شود پس اگر کاربران یک سرویس به صد هزار برسد، صد هزار بار پخش خواهد شد و تاثیر گذاری آن به مراتب بیشتر خواهد شد.

در مورد تاثیر گذاری صحبت کردم. این را در نظر داشته باشید که کاربری که شما با محتوای زرد به یک سایت بیاورید تفاوت بسیار زیادی با وقتی دارد که شما کاربرانی را با محتوای خاص به سیستم خود اضافه کنید. صحبت از محتوای خاص شد. آپارات تقریبا دو سالی است که تصمیم به تولید محتوای اخصاصی خودش کرده است. محتوایی که مخصوص آپارات منتشر خواهد شد.

آپارات

تفاوت درآمدی آپارات و یوتیوب در چیست؟

در مقاله راهنمای کسب درآمد از یوتیوب، روش های کسب درآمد را توضیح دادیم. در یوتیوب سعی می‌شود که با ارائه قابلیت‌هایی ویژه برای تولید کنندگان محتوا، افزایش تولید محتوا و کاربر مفید زیاد شود و در نتیجه با پخش آگهی در ویدیو‌های تولید کنندگان علاوه بر درآمد سازی خود افراد، یوتیوب نیز درآمد کسب کند اما اپارات خودش را یک بستر رسانه‌ای جدا می داند در نتیجه به صورت مستقل تبلیغات خودش را چه در ویدیو‌های تولیدی و چه در ویدیو‌های عمومی دارد و حتی در کناره‌های سایت نیز شاهد یک سری تبلیغات بنری هستیم.

 اگر شما بخواهید به عنوان تولید کننده ویدیو در آپارات مشغول شوید دو راه وجود دارد. یا با شما قرارادی مبنی بر سیستم پرداخت به ازای هر بازدید تعلق خواهد گرفت و یا این که شما باید طی قراردادی در صورت جذب اسپانسر درصدی را به آپارات بدهید یا اگر آپارات برای شما اسپانسری پیدا کرد تنها ۵۰ درصد به شما تعلق خواهد گرفت. هر بازدید برای سیستم اول ۱ تومان درآمد خواهد شد و هز ۱۰ هزار تومان پرداختی صورت می‌گیرد یعنی ۱۰۰ هزار بازدید !

علامت سوال برای شما ایجاد نشد؟ تمامی ویدیو‌هایی که در قسمت پیشنهاد اپارات قرار گرفته‌اند و یا در قسمت داغ‌ترین‌ها جز یکی از دو دسته بندی هستند مگر این که شرایط خاص ایجاد شده باشد. در هر دو حالت نمایش تبلیغات همانند قبل است و در سه و ته ویدیو آپلود شده توسط شما تبلیغاتی پخش خواهد شد. بخواهید یا نخواهید پخش می‌شود مگر این که تنها بتوانید نمایش ویدیو اول را مدیریت کنید. نمایش ویدیو هم توسط شما مدیریت نخواهد شد و شما باید با ارائه قرارداد اسپانسری و پرداخت درصد مورد نظر به صبا ایده، برای مدتی ویدیو‌های خودتان را مدیریت کنید. این یعنی هر چه کلیک بر روی بنر‌های دیگر در صفحه شما انجام شود، هیچ تفاوتی در پرداختی شما ایجاد نخواهد شد. شما لینک ویدیو خودتان را پخش کنید. هزاران کاربر را به صفحه خودتان بیاورید. هیچ کلیکی از آن‌ها اهمیت نخواهد شد!

اگر آپارات به عنوان یک رسانه مستقل شناخته شده است پس تولید محتوا و افزایش محتوا دال بر استخدام یک سری نیرو در سراسر کشور است. این یعنی به هر ویدیو تولیدی می‌بایست هزینه‌ای جدا پرداخت شود. اگر رسانه مستقل نیست و به عنوان بستر شناخته می‌شود چرا تبلیغات بنری در ویدو هایی قرار می‌گرد که صاحب اثر آپارات نیست و چرا به صورت جداگانه کلیک‌ها محاسبه و پرداخت نمی‌شود! اگر بستر نمایش ویدیو است چرا سیستم مدیریت تبلیغات وجود ندارد؟

سخن پایانی

دوستان عزیز، همانطور که اشاره کردیم، میزان درآمد شما از آپارات کاملا به میزان بازدید ویدیو‌های‌تان وابسته است. هرچه تعداد بازدید ویدیوهای شما در آپارات بیشتر باشد درآمد کسب شده بیشتر خواهد بود. پیشنهاد می‌شود ویدیوهای جذاب و جدید در آپارات قرار دهید تا با استقبال بیشتری از سوی مخاطبین مواجه شود.

چگونه در اپارات کسب درامد کنیم