چه کسی بازار سهام را تنظیم می کند؟

تاریخ انتشار: 1398/01/05

چه کسی بازار سهام را تنظیم می کند؟

یک تنظیم کننده مالی محلی یا یک مقام یا موسسه مالی صلاحیت، وظیفه تنظیم بازار سهام یک کشور را دارد. کمیسیون اوراق بهادار و بورس (SEC) مسئولیت نظارت بر بازار سهام را بر عهده دارد. SEC یک سازمان است که مستقل از دولت و فشار سیاسی کار می کند. ماموریت SEC به شرح زیر است: "برای محافظت از سرمایه گذاران، حفظ بازار منصفانه، منظم و کارآمد، و تسهیل سرمایه گذاری".

چه کسی در بازار سهام کار می کند؟

همراه با سرمایه گذاران دراز مدت و معامله گران کوتاه مدت، انواع مختلفی از کارکنان مرتبط با بازار سهام وجود دارد. هر کدام نقش منحصر به فرد دارند، اما بسیاری از نقش ها در هم تنیده و وابسته به یکدیگر برای ایجاد بازار به طور موثر است.

کارگزاران، با خرید و فروش سهام از طرف سرمایه گذاران، به عنوان واسطه بین مبادلات سهام و سرمایه گذاران عمل می کنند. برای دسترسی به بازار، یک حساب کاربری با یک واسطه خرده فروشی لازم است.

مدیران نمونه کارها حرفه ای هستند که اوراق بهادار یا مجموعه اوراق بهادار را برای مشتریان سرمایه گذاری می کنند. این مدیران توصیه هایی را از تحلیلگران دریافت می کنند و تصمیمات خرید یا فروش را برای نمونه کارها می گیرند. شرکت ها صندوق های سرمایه گذاری، صندوق های تامینی و برنامه های بازنشستگی از مدیران نمونه کارها برای تصمیم گیری و تعیین استراتژی های سرمایه گذاری برای پولی که در اختیار دارند استفاده می کنند.

بازار بورس

بانکداران سرمایه گذاری شرکت هایی را در ظرفیت های مختلف نشان می دهند، مانند شرکت های خصوصی که می خواهند از طریق IPO یا شرکت هایی که در ادغام در انتظار شرکت می کنند، از طریق عمومی شرکت کنند. آنها از پروسه فهرست بندی در راستای الزامات قانونی بازار سهام مراقبت می کنند.

ارائه دهندگان خدمات نگهدارنده و دفتری که موسسات اوراق بهادار مشتری را برای نگهداری به منظور کاهش خطر سرقت و یا از دست دادن خود دارند، همگام با مبادله برای انتقال سهام از حساب های مربوط به طرف های معامله کننده بر اساس معاملات در بازار سهام قرار می دهند.

سازنده بازار: سازنده بازار، کارگزار و فروشنده است که معاملات را با ارسال قیمت ها و همچنین قیمت سهام همراه با نگهداری موجودی سهام تسهیل می کند. او تضمین نقدینگی کافی را در بازار برای مجموعه ای از سهم (ها) و سود از تفاوت بین پیشنهاد و قیمت درخواست او نقل می کند.

مبادلات بورس چگونه پول می گیرند؟

بورس اوراق بهادار به عنوان موسسات سودآوری فعالیت می کند و برای خدمات خود هزینه می کنند. منبع اصلی درآمد برای یک بورس اوراق بهادار، درآمد حاصل از معامله است که برای هر تجارت انجام شده در پلت فرم آن هزینه می شود. علاوه بر این، تبادل درآمد حاصل از هزینه فهرستی که شرکت ها در طول پروسه IPO و دیگر پیشنهادات پیگیری ارائه می دهند، دریافت می کنند.

بورس همچنین از فروش داده های بازار که بر روی پلت فرم آن تولید می شود، مانند داده های زمان واقعی، داده های تاریخی، داده های خلاصه و داده های مرجع، که برای تحقیقات سهام و دیگر کاربردهای حیاتی ضروری است، کسب می کند. بسیاری از مبادله ها همچنین محصولات تکنولوژیکی، مانند یک ترمینال تجاری و اختصاص داده شده به شبکه را به مبادله، به طرف های ذینفع برای هزینه مناسب فروخته می شود.

اوراق بهادار می تواند خدمات مهمی مانند معاملات با فرکانس بالا را به مشتریان بزرگتر مانند صندوق های متقابل و شرکت های مدیریت دارایی (AMC) ارائه دهد و به این ترتیب درآمد کسب کند. مقررات مربوط به هزینه های تنظیم و هزینه ثبت نام برای پروفایل های مختلف شرکت کنندگان در بازار، مانند سازنده بازار و کارگزار، که سایر منابع درآمد برای بورس اوراق بهادار است، وجود دارد.

بازار سهام

اهمیت بازار سهام

بازار سهام یکی از مهمترین اجزای اقتصاد آزاد بازار است.

این اجازه می دهد تا شرکت ها با ارائه سهام و اوراق قرضه شرکت ها پول خود را جمع آوری کنند. این به سرمایه گذاران مشترک اجازه می دهد تا دستاوردهای مالی شرکت ها، درآمد حاصل از سود سرمایه را به دست آورند و سود را از طریق سود سهام کسب کنند، اگر چه زیان نیز ممکن است. در حالی که سرمایه گذاران نهادی و مدیران حرفه ای پول با توجه به جیب های عمیق، دانش و ریسک پذیری بیشتر توانایی های خود را از برخی امتیازات لذت می برند، بازار سهام تلاش می کند که زمینه های یکسان برای افراد معمولی فراهم کند.

بازار سهام به عنوان یک پلت فرم کار می کند که از طریق آن صرفه جویی و سرمایه گذاری افراد در پیشنهادات سرمایه گذاری مولد هدایت می شود. در بلندمدت، در شکل گیری سرمایه و رشد اقتصادی کشور کمک می کند.

 

 

بازار سهام