چهار استراتژی برای حفظ مشتریان کسب و کار شما

تاریخ انتشار: 1396/08/15

چهار استراتژی برای حفظ مشتریان کسب و کار شما

فرآیند حفظ مشتریان مشتریان درک می کنند که ارزش واقعی آنها برای شرکت ها فراتر از کیف پولشان است. این دسته از مشتریان، توانمند هستند؛ زمانی که  تنها یک شکایت از طرف مشتری در رسانه های اجتماعی می تواند میلیون ها دلار کسب و کار را تغییر دهد و یا بررسی آنلاین می تواند ثروت یک رستوران را شکل دهد و بازخورد می تواند به طور قابل توجهی بر تصمیمات تجاری تاثیر بگذارد، ارزش واقعی مشتری مشخص می شود. پویایی روابط بین شرکتها و مشتریان تغییر یافته است، بنابراین مشتریان در روابط خود با شرکت ها قدرت بیشتری دارند.

در نتیجه، توجه به داده ها و نظرات مشتریانی که مایل به ارائه به شرکت ها هستند ارزش قابل توجهی را به خود اختصاص داده اند. مشتریان متوجه ارزش معنوی خود می شوند و در عوض انتظاری بیش از یک رسید و یک تشکر را از شما دارند. همچنین، شرکت ها به روابط و نتایج درست از طرف مشتری ها نیاز خواهند داشت و باید متقابلا ارزش واقعی مشتری خود را در نظر بگیرند. در اینجا چهار استراتژی برای حفظ مشتریان وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که مشتریان به سایت شما بازخواهند گشت. اگرچه چندین شرکت در چهار سال اخیر، راه اندازی چهار استراتژی را طی کرده اند، اما هنوز تعداد اندکی از آنها در حال انجام همه چهار مورد هستند:

  1. شخصی را استخدام کنید.

شرکت ها نیاز دارند که مشتریان خود را به عنوان نقاط نقدی و نقاط قوت خود ببینند. آنها باید راهی برای هم سطح نشان دادن خود با مشتریان پیدا کنند و با آنها در یک سطح انسانی ارتباط برقرار کنند. برای مثال برای شرکت خود یک پلت فرم هوشمند مشتری، داشته باشید که به بهبود محصولات، طراحی در فروشگاه و بازاریابی بپردازد.  

  1. سفارشی کردن مسائل

شرکت هایی که مشتریان خود را به طور کاملا شخصی می شناسند، توانایی ارائه خدمات سفارشی رادارند. مردم محصولاتی را می خواهند که به نظر می رسد اصلی و تهیه شده ویژه  نیازهای فردی خود آنها است. به همین دلیل شرکت های Converse و Nike مشتریان را با توانایی ساخت کفش های خود، از جمله تصمیم گیری رنگ ها و الگوها توسط مشتریان، به مشتریان ارائه می دهند. تولیدکنندگان خودرو نیز مانند BMW به خریداران اجازه طراحی ماشینهای رانندگی خود را می دهند و توشیبا به مشتریان کمک می کند تا نوع استفاده از لپ تاپ ها را تعیین کند و سپس به آنها اجازه می دهد خودشان را سفارشی کنند.تحقیقات شرکت Bain & Co. 2013 نشان می دهد که 25 تا 30 درصد از مصرف کنندگان می خواهند خرید خود را سفارشی کنند.

  1. نفوذ کردن

مشتریان تمایل دارند که به واسطه وفاداری خود خدمات منحصر به فردی داشته و یا دسترسی به منطقه VIP را داشته باشد. بررسی کاربران همچنین میتواند درموقعیت های مختلف صورت بگیرد. بیشترین مکان یا موقعیتی که مشتریان در آن حضور دارند، دارای ارزش بیشتری است واین نشاندهنده این است که مشتری آن موقعیت را میشناسد و میپسندد. بازرسان شرکت با بررسی این موضوع میتوانند دوستان و یا مشتریان» را جمع آوری کرده و موقعیت اجتماعی خود را برای آنان افزایش دهند همچنین بازرسان شرکت موظفند از موقعیت خود در شبکه های رقبا آگاهی پیدا کنند و این نفوذ، رقابت های دوستانه را تشویق می کند، حس مالکیت ایجاد می کند و مشتریان را بیشتر حفظ میکند

  1. ایجاد سرگرمی برای مشتریان

فاکتور سرگرمی برای ساخت یک نام تجاری مهم است که بتواند با موفقیت مشتری جدید را جذب کند، به حفظ مشتری بپردازد وبا حفظ محتوا و ارائه یک تجربه طولانی، چند بعدی شود. برای مثال، Red Bull توانسته است نام تجاری خود را فراتر از دسته نوشیدنی های انرژی به عرصه هنر و سرگرمی با پروژه Coolwer Project بپوشاند که هنرمندان طراحی کولر و نمایش آنها را در رویدادهای سراسر کشور انجام می دهند. این شرکت ها ارزش ذاتی در ایجاد یک تجربه سرگرم کننده متصل به وعده نام تجاری خود را درک می کنند.

حفظ مشتریان