چرخه حسابداری

تاریخ انتشار: 1397/06/08

چرخه حسابداری یک سری از مراحل با شروع ضبط معاملات تجاری است و منجر به تهیه صورتهای مالی می شود. این فرایند مالی هدف از حسابداری مالی را نشان می دهد - برای ایجاد اطلاعات مفید مالی به صورت های مالی عمومی می باشد. به عبارت دیگر، تنها هدف ضبط معاملات و پیگیری هزینه ها و درآمد، این اطلاعات را به معنای اطلاعات مالی تبدیل می کند، با ارائه آن به صورت یک ترازنامه، صورت حساب خالص، بیانیه ای از صاحب حقوق، صاحبان سهام و بیانیه جریان نقدی ارائه می شود.

چرخه حسابداری مجموعه ای از مراحل است که در هر دوره تکرار می شوند. ارزیابی این مراحل تهیه صورتهای مالی است. برخی از شرکت ها صورتحساب های مالی را به صورت سه ماهه آماده می کنند، در حالی که شرکت های دیگر سالانه آنها را آماده می کنند. این به این معنی است که شرکت های سه ماهه یک دوره کل حسابداری را هر سه ماه یکبار تکمیل می کنند، در حالی که شرکت های سالانه تنها یک دوره حسابداری در هر سال را تکمیل می کنند.

مراحل چرخه حسابداری

این چرخه با یک رویداد تجاری آغاز می شود. حسابداران معامله را تجزیه و تحلیل می کنند و آن را در یک مجله عمومی با ورود مجله ثبت می کنند. بدهی ها و اعتبارات مجله سپس به لایۀ عمومی ارسال می شود که در آن یک تعادل محاسباتی غیر قابل تنظیم می تواند آماده شود.

پس از آنکه حسابرسان و مدیریت تجزیه و تحلیل توازن در توازن محاکمه غیر قابل تنظیم، آنها می تواند پس از آن تنظیمات دوره مانند هزینه های استهلاک و accruals هزینه. این نوشته های تنظیم شده ی مجله به محدوده ی محاکمه ارسال می شود و آن را به یک تعادل آزمایش محاسبه شده تبدیل می کند.

اکنون که تمام تنظیمات پایان سال انجام می شود و تعادل آزمایش محاسبه شده با حساب های وابسته مطابقت دارد، صورت های مالی می تواند آماده شود. پس از انتشار صورتهای مالی منتشر شده و به عموم آزاد می شود، این شرکت می تواند کتاب های خود را برای این مدت بسته کند. نوشته های بسته شده ساخته شده و ارسال شده به تعلیق محاکمه بسته شدن پست.

در ابتدای دوره حسابداری بعدی، گاهی اوقات تغییرات ورودیهای مجله برای لغو نوشته های تعهدی ساخته شده در دوره قبلی انجام می شود. پس از ارسال نوشته های برگشت پذیر، چرخه حسابداری دوباره با وقوع یک معامله تجاری جدید شروع می شود.

در اینجا 9 مرحله اصلی در چرخه حسابداری سنتی وجود دارد.

- شناسایی حوادث کسب و کار، تجزیه و تحلیل این معاملات، و ضبط آنها را به عنوان ورودی مجله

- پست های مجله پست به حساب های T-account قابل اجرا یا حساب های لجستیک

- آماده سازی یک محاسبات آزمایشگاهی بدون تغییر از فهرست اصلی

- تجزیه و تحلیل محاسبات آزمایشگاه و پایان دوره تنظیم ورودی

- ارسال نوشته های مجله را تنظیم کنید و تعادل محاسبات آزمایش شده را آماده کنید

- با استفاده از محاسبات آزمایشگاهی تنظیم شده برای تهیه صورتهای مالی

- تمام حساب های موقت صورتحساب را با ضمانت های بسته بسته کنید

- آماده سازی محدوده محاکمه پست بسته بندی برای دوره حسابداری بعدی را آماده کنید

- در صورت لزوم، ورودیهای برگشتن را برای لغو تنظیمات موقتی تنظیم کنید

برخی از کتاب های درسی فهرست مراحل بیشتر از این است، اما من می خواهم آنها را ساده تر و ترکیب هر گام که ممکن است.

نمودار جریان چرخه حسابداری

بعد از این چرخه کامل، در ابتدا شروع می شود. در اینجا نمودار جریان چرخه حسابداری است.

چرخه حسابداری

چرخه حسابداری

همانطور که می بینید، چرخه هر دوره را می چرخاند. توجه داشته باشید که برخی از مراحل در یک دوره بیش از یک بار تکرار می شوند. بدیهی است، معاملات تجاری رخ می دهد و ورود مجلات متعدد در یک دوره ضبط می شود. با این حال تنها یک مجموعه از صورت های مالی آماده شده است.

چرخه حسابداری