چرخه اقتصادی

تاریخ انتشار: 1398/01/09

چرخه اقتصادی چقدر است؟

چرخه اقتصادی نوسان طبیعی بین دوره های رشد و انقباض (رکود اقتصادی) است. عواملی نظیر تولید ناخالص داخلی (GDP)، نرخ بهره، سطح اشتغال و هزینه های مصرف کننده می توانند به تعیین مرحله فعلی چرخه اقتصادی کمک کنند. سرمایه گذاران در طول زمان گسترش، به دنبال خرید شرکت ها در فن آوری، کالاهای سرمایه ای و انرژی پایه هستند، و در طول زمان انقباض، سرمایه گذاران به دنبال خرید از شرکت هایی مانند خدمات عمومی، مالی و خدمات درمانی هستند.

4 مرحله چرخه اقتصادی

یک چرخه اقتصادی، که همچنین به عنوان چرخه تجاری نامیده می شود، دارای چهار مرحله است: گسترش، پیک، انقباض و چاه. در طول مرحله توسعه اقتصادی، رشد اقتصادی نسبتا سریع رشد می کند، نرخ بهره پایین است، افزایش تولید و فشارهای تورمی ایجاد می شود. اوج یک چرخه زمانی است که رشد به حداکثر خروجی خود برسد. رشد قله به طور معمول باعث ایجاد عدم تعادل در اقتصاد می شود که باید اصلاح شود. این تصحیح از طریق یک دوره انقباض زمانی اتفاق می افتد که رشد کند، اشتغال و قیمت ها رکود می یابد. از طریق چرخه زمانی که اقتصاد به نقطه کم در رشد می رسد که از آن بازسازی می تواند آغاز شود.

چرخه اقتصادی

مدیریت چرخه اقتصادی

چرخه اقتصادی یا کسب و کار توسط دولت اداره می شود. بزرگترین ابزار موجود برای کنترل چرخه، سیاست مالی است. به منظور پایان رکود اقتصادی، دولت سیاست مالی اکولایزر را اعمال می کند، و برعکس، از سیاست مالی مقبولانه برای جلوگیری از گرمای بیش از حد از اقتصاد استفاده می کند.

بانک های مرکزی از سیاست پولی برای کمک به مدیریت و کنترل چرخه اقتصادی استفاده خواهند کرد. هنگامی که چرخه در معرض تخلیه قرار می گیرد، یک بانک مرکزی نرخ های بهره را کاهش می دهد یا سیاست پولی انبساطی را اجرا می کند. هنگامی که نرخ بهره را افزایش می دهد یا از سیاست پولی انقباضی استفاده می کند، انکشاف اقتصادی را مدیریت می کند تا مانع از آن نشود.

چرخه اقتصادی

چه چیزی باعث چرخه اقتصادی می شود؟

این تغییرات گسترده در طول چرخه، اسطوره ای را که چرخه های اقتصادی می تواند از سالخوردگی برطرف کند، برطرف می کند. با این حال، بحث هایی در مورد چرخه هایی که در ابتدا وجود دارد، بحث می شود. مدرسه مؤسسه ی اقتصادی اندیشه چرخه اقتصادی را به چرخه اعتبار پیوند می دهد. تغییرات در نرخ های بهره می تواند باعث کاهش یا ایجاد فعالیت اقتصادی توسط جذب بیشتر خانوارها، کسب و کار و دولت شود. رویکرد کینزی استدلال می کند که تغییر در تقاضای کل، ناشی از بی ثباتی ذاتی و نوسان در تقاضای سرمایه گذاری، مسئول تولید چرخه است. علاوه بر پیچیدگی تفسیر چرخه های تجاری، دیگر اقتصاددانان معروف مانند ایروینگ فیشر معتقد بودند که هیچ چیز مانند تعادل وجود ندارد و بنابراین چرخه ها وجود دارند، زیرا اقتصاد به طور طبیعی در گستره ای از عدم تعادل تغییر می کند، زیرا تولید کنندگان به طور مداوم بیش از حد یا کم سرمایه گذاری می کنند و یا تولید بیش از حد و یا کم، آنها سعی در مطابقت با تقاضاهای مصرف کننده همیشه در حال تغییر دارند.

The economic cycle is the natural fluctuation of the economy between periods of expansion (growth) and contraction (recession). Factors such as gross domestic product (GDP), interest rates, levels of employment and consumer spending can help to determine the current stage of the economic cycle. During times of expansion, investors seek to purchase companies in technology, capital goods and basic energy, and during times of contraction, investors look to purchase companies such as utilities, financials and healthcare.

چرخه اقتصادی