چرا هر کسب و کار کوچک به یک نرم افزار حسابداری نیاز دارد؟

تاریخ انتشار: 1400/01/06

چرا هر کسب و کار کوچک به یک نرم افزار حسابداری نیاز دارد؟

مدارک و شواهد نشان می دهد حسابداری در جهان در تمدن های مصر،روم و یونان باستان نیز وجود داشته است.

در ایران هم در زمان هخامنشی نظام مالی و پولی برای مخارج حکومت وجود داشت.

حسابداری شامل فرایند جمع آوری،ثبت،طبقه بندی و خلاصه کردن رویداد های اقتصادی بر اساس مدارک مستند است که منجر به استخراج صورت های مالی می شود، در واقع حسابداری ارائه کننده اطلاعات مالی مربوط به یک کسب و کار به استفاده کنندگان مختلف این اطلاعات است.

حسابداری مهم ترین قسمت از یک کسب و کار است که از طریق سیستم اطلاعاتی که شامل ثبت ، طبقه بندی و گزارش صورت های مالی می باشد اطلاعات لازم را در اختیار افرادی که نیاز به اطلاعات حسابداری دارند می گذارد .

همچنین حسابداری شامل فرآیند ثبت و جمع آوری ، طبقه بندی و خلاصه کردن اتفاق های اقتصادی به صورت اسناد و مدارک مستند می باشد . وظیفه یک حسابدار نظارت و کنترل تمامی موقعیت های مالی سازمان و شرکت می باشد.

حسابداری هزینه ها و مخارج سازمان و شرکت را مدیریت و هزینه های اضافی را از ضروری تفکیک می کند و توانایی مدیریت و سرمایه گذاری در بلند مدت را دارد . حسابداری یکی از مهم ترین قسمت های هر کسب و کاری محسوب می شود؛ در واقع  زبان کسب و کار است.

در هر کسب و کاری که باشید،حتما اولویت و اهمیت حسابداری را احساس کرده اید و می دانید چرا هر کسب و کار کوچک به یک نرم افزار حسابداری نیاز دارد؟اما در این مقاله قصد داریم،پاسخ این سوال را دقیق تر بررسی کنیم.   فاکتور فروشگاهی   شرکت های بازرگانی: شرکت‌های بازرگانی شرکت‌هایی هستند که بدون دخالت بر روند تولید کالا، با خرید و فروش کالاها در بازارهای گوناگون به کسب سود می‌پردازند.

یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در شرکت‌های بازرگانی حسابداری است.

حسابداران در شرکت‌های بازرگانی وظیفه تهیه و تنظیم سندهای مالی و صورت‌های سود و زیان در شرکت را بر عهده دارندبه همین دلیل هیچ‌گاه نمی‌توان از اهمیت بالای حسابداری شرکت‌های بازرگانی غافل شد.

حسابداری بازرگانی قیاس، جریان خرید و انبار داری و فروش کالا را با تمام الزامات آن پشتیبانی می‌کند. یکی از بزرگترین مزیت های نرم افزار حسابداری بازرگانی قیاس یکپارچگی کامل بین سیستم ها و صدور اتوماتیک اسناد حسابداری سیستم ها می باشد،برای اطلاعات بیشتر در مورد این بسته، نرم افزار بازرگانی قیاس کلیک کنید.  

بررسی کنید : نرم افزار حسابداری قیاس (دمو رایگان) 

  شرکت های تولیدی: در پاسخ به سوال چرا هر کسب و کار کوچک به یک نرم افزار حسابداری نیاز دارد؟این بار قصد داریم شرکت های تولیدی را هدف بررسی قرار دهیم. صاحبان یک تجارت تولیدی باید به شدت به سیستم حسابداری خود متکی باشند تا بتوانند هوشمندانه رفتار کنند.

هر معامله یک سند حسابداری است و باید در ثبت حسابداری شرکت های تولیدی لحاظ شود.

ایجاد سفارشات خرید قطعات، خرید تجهیزات جدید، تنظیم بودجه شغلی، مدیریت حقوق و دستمزد، همه به عنوان یک معامله ثبت می شوند که در صورت های مالی شما تأثیر می گذارد.

شما با داشتن نرم افزار حسابداری حرفه ای و قدرتمند، سرنوشت خود را کنترل می کنید و اطلاعات خود را در اختیار دارید.

بسته حسابداری تولیدی قیاس این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا با داشتن قابلیت کنترل تولید و موجودی مواد اولیه انبار، خواب سرمایه و حجم نگهداری مواد اولیه خود را مدیریت کنید، امکان پیش‌بینی احتیاجات مواد اولیه و همچنین شناسایی کالاهای پر سود و کم سود خود را داشته باشید و در نهایت برای خطوط تولید خود برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهید،برای اطلاعات بیشتر در مورد بسته های حسابداری تولیدی قیاس از این لینک استفاده کنید.

فروشگاه ها: در گذشته که کسب کارها به چند مغازه و کارگاه کوچک خلاصه می شد و یک مغازه دار برای مثال 10 فاکتور را در روز به صورت دستی و به سادگی انجام می داد ، دیگر نیاز چندانی به یک حسابدار و کارهای مربوط به حسابداری مانند تهیه گزارش سود و زیان و موجودی انبار و کارهای از این قبیل نداشت اما امروزه این مغازه ها و فروشگاه ها ، با توجه به پیشرفت علم ، نبود ثبات در قوانین و مقررات مالیاتی در کشور ، پیچیده و علمی تر شدن امور مربوط به حسابداری و برخی از عوامل دیگر از جمله ؛ افزایش حجم فعالیت ها ، حجم زیاد فاکتورها ، گردش موجودی های بالا ، افزایش هزینه ها و تغییر در قیمت ها ، باعث شده است که نیاز شدیدی به ابزاری دقیق برای تهیه گزارشات و ثبت و ضبط و نگهداری آنها پیدا کنند . آن ابزار می تواند نرم افزارهای حسابداری باشند . نرم افزار فروشگاهی قیاس شاپ

نرم افزار فروشگاهی قیاس شاپ گروه نرم افزاری قیاس در راستای ارائه محصولات خود جهت مکانیزه کردن اداره یک کسب و کار فروشگاهی و صنفی، محصولی را ارائه کرده است و تمامی نیازهای مدیریت هوشمندانه اصناف را در آن مد نظر قرار داده است.

نرم افزار عمومی فروشگاهی قیاس به شما این امکان را می‌دهد که با خیالی آسوده از کنترل های مالی، فقط به توسعه کسب و کار و خواسته های مشتریان خود تمرکز کرده و به ارائه خدمات هر چه بهتر بیاندیشید.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه نرم افزار فروشگاهی (کلیک کنید) کمک بگیرید.

مشاورین املاک در پاسخ به سوال چرا هر کسب و کار کوچک به یک نرم افزار حسابداری نیاز دارد؟ قصد داریم به سراغ مشاورین املاک برویم.سوال مهم اینجاست،چرا مشاورین چرا مشاورین املاک باید از نرم افزار حسابداری  استفاده نمایند؟  ایجاد ساختار و نظم ترتیب اطلاعات بایگانی کردن اطلاعات افزایش سرعت در پاسخگویی به مشتریان ثبت اسناد و ترازهای مالی گردش ریالی، سود و زیان و... به صورت مکانیزه ثبت اتوماتیک اسناد حسابداری مربوط به پورسانت کارشناسان نرم افزار املاک و فایلینگ قیاس، جهت استفاده مشاورین املاک طراحی و تهیه شده است.

در این سامانه از یک طرف امکان ثبت مشخصات انواع املاک با مشخصات کامل ملکی، مالک، شرایط فروش، رهن، اجاره، جستجوی ملک و... وجود دارد. از طرف دیگر قابلیت صدور اسناد مربوط به معاملات انجام شده در املاک و ثبت اسناد مالی مربوط به درآمد و هزینه های کسب و کار املاک در آن گنجانده شده است،برای کسب اطلاعات بیشتر از این لینک استفاده بفرمائید.

چرا هر کسب و کار کوچک به یک نرم افزار حسابداری نیاز دارد؟