پیش بینی ورشکستگی شرکت ها

تاریخ انتشار: 1397/06/24

پیش بینی ورشکستگی شرکت ها

بحران مالی اخیر جهان  موجب افزایش تعداد ورشکستگی در کشورهای متعدد شده است و منجر به یک منطقه جدید تحقیقاتی شده است نیاز به پیش بینی این پدیده پاسخ می دهد نه تنها در سطح کشور، بلکه در سطح جهانی، ارائه توضیحات مربوط به ویژگی های مشترک شرکت ها تحت تاثیر قرار می گیرد. با این وجود، مطالعات اندکی بر پیش بینی ورشکستگی در سطح جهانی تمرکز دارد. برای جبران این فقدان ادبیات تجربی، این مطالعه از چارچوب روش شناسی رگرسیون لجستیک برای ساخت مدل های ورشکستگی پیش بینی برای آسیا، اروپا و امریکا و سایر مدل های جهانی برای کل جهان استفاده کرده است. هدف این است که یک مدل جهانی با ظرفیت بالا برای پیش بینی ورشکستگی در هر منطقه از جهان ایجاد کنیم. نتایج بدست آمده به ما اجازه می داد برتری مدل جهانی در مقایسه با مدل های منطقه ای را در دوره های تا سه سال قبل از ورشکستگی تأیید کنیم.

این مطالعه بر پیش بینی خطر ورشکستگی کسب و کار با دامنه بین المللی تمرکز دارد. اهمیت فعلی مدل های پیش بینی ورشکستگی به دلیل بحران مالی جهان اخیر افزایش یافته است. این بحران شاهد افزایش شمار ورشکستگی در چندین کشور بوده است و نشان داده است که حتی بهترین شرکت های بین المللی باید به طور مداوم در مورد وضعیت مالی و وضعیت شرکت هایی که آنها کار می کنند بیرحمانه بررسی کنند.

از سوی دیگر، با توجه به فرآیند جهانی شدن که اقتصاد جهانی در حال تجربه است، یک شبکه پیچیده روابط بین المللی در دنیای کسب و کار بوجود آمده است. برخی مطالعات نشان داده اند که پدیده جهانی سازی منجر به هماهنگی رفتار مالی شرکت ها، روش های مالی و رفتار بازارهای مالی  شده است. این امر همچنین منجر به یک منطقه جدید تحقیقاتی با توجه به نیاز به ایجاد مدل برای پیش بینی ورشکستگی، نه فقط برای یک کشور خاص، بلکه همچنین برای توضیح ویژگی های مشترکی که شرکت ها در یک محیط جغرافیایی مشترک دارند، توضیح داده شده است

در کل، پیامدهای توسعه مدل پیش بینی ورشکستگی جدید در حال افزایش است.

به منظور جبران فقدان مشخص شده مدل های جهانی برای پیش بینی ورشکستگی، در این مطالعه از چارچوب روش شناسی رگرسیون لجستیک استفاده شده است، با ساخت مدل های منطقه ای برای آسیا، اروپا و امریکا و مدل های جهانی دیگر. از این منظر، هدف تحقیق ما این است که بررسی کنیم آیا مدل های جهانی دارای ظرفیت بالایی برای پیش بینی ورشکستگی در هر منطقه از جهان هستند. این واقعیت را تایید کرد که مدل های منطقه ای دقیق تر از مدل های جهانی در پیش بینی مشکلات مالی آینده در شرکت ها هستند، اما ورشکستگی را در نظر نگرفتند. این رویکرد به مفهوم ورشکستگی شرکت ها از منظر مشکلات مالی و یا از نظر ورشکستگی، ممکن است نتایج بسیار متفاوت را به دست آورد.

پنج مدل اصلی برای پیش بینی ورشکستگی شرکت ها وجود دارد: تحلیل یکپارچه واریانس، تجزیه و تحلیل چندگانه، تجزیه و تحلیل لگاریتمی، تجزیه و تحلیل الگوریتم های مجدد، و در نهایت تجزیه و تحلیل شبکه های عصبی، که اخیرا روش پیش بینی ورشکستگی است. این روش ها نتایج مشابهی را تولید نمی کند. بیشتر مطالعات پیش بینی ورشکستگی با استفاده از تجزیه و تحلیل چند متغیری (MDA) و روش های آماری برای توسعه مدل ها استفاده می شود. این مطالعات هر دو شرکت بزرگ و کوچک و همچنین شرکت های خصوصی و دولتی را تحت پوشش قرار داد. MDA ماهیت این مقاله پژوهشی است که با جزئیات مدل Altman روبرو است و تغییراتی را که معادله Z-Score اصلی به دست آمده است را توصیف می کند. اول: روش مطالعه 1. مسئله مطالعه مرد همیشه با دانستن آینده و رویدادهای شاد و یا غم انگیز که برای او نگه می دارد وسواس دارد. برای دستیابی به چنین دانش، انسان روش های متعددی را اختراع کرد، برخی از آنها بر اساس مبانی غیر منطقی مانند گفتار ثروت، و دیگران از پایگاه های صحی، مانند القاء وقایع گذشته و تلاش برای تعمیم نتایج آنها به آینده، مشتق شده بودند. بیشتر این مسئله مربوط به وجود و زندگی انسان بود، اهمیتی که آن را تصدیق می کرد. در حقیقت، محققانی که امور شرکت ها را مورد مطالعه قرار داده اند، از ایده کاوش آینده آدم ها بهره مند شده اند و تلاش می کنند پایگاه های علمی قوی را که می توانند پیش بینی امور شرکت ها در زمان های آینده را پیش بینی کنند. این امر منجر به ظهور یک معضل پیش بینی شد، مهمترین آنها مربوط به "زندگی" شرکت ها بود، در حالی که شرکت ها زمانی که ورشکست شدند، "از بین رفتند". بنابراین، محققان با مدل های بسیاری برای پیش بینی شکست و ورشکستگی شرکت ها، به ویژه التمن مدل، اصلی و اصلاح شد.

همچنین هدف این است که: 1. تعریف مدل های آلتمن در هر دو فرم، اصلی و اصلاح شده. 2. شناسایی درجه نزدیک بودن شرکت های انتخاب شده به سقوط ورشکستگی. 3. ارائه الزامات مورد نیاز برای کمک به شرکت ها برای غلبه بر خطر ورشکستگی.

 

پیش بینی ورشکستگی

 

1. مسئله مطالعه: انسان همیشه با شناخت آینده و رویدادهای شاد و یا غم انگیزش که برای او نگه می دارد، وسواس دارد. برای دستیابی به چنین دانش، انسان روش های متعددی را اختراع کرد، برخی از آنها بر اساس مبانی غیر منطقی مانند گفتار ثروت، و دیگران از پایگاه های صحی، مانند القاء وقایع گذشته و تلاش برای تعمیم نتایج آنها به آینده، مشتق شده بودند. بیشتر این مسئله مربوط به وجود و زندگی انسان بود، اهمیتی که آن را تصدیق می کرد. در حقیقت، محققانی که امور شرکت ها را مورد مطالعه قرار داده اند، از ایده کاوش آینده آدم ها بهره مند شده اند و تلاش می کنند پایگاه های علمی قوی را که می توانند پیش بینی امور شرکت ها در زمان های آینده را پیش بینی کنند. این امر منجر به ظهور یک معضل پیش بینی شد، مهمترین آنها مربوط به "زندگی" شرکت ها بود، در حالی که شرکت ها زمانی که ورشکست شدند، "از بین رفت" شدند. بنابراین، محققان با مدل های بسیاری برای پیش بینی شکست و ورشکستگی شرکت ها، به ویژه التمن مدل، اصلی و اصلاح شد. مشکل این تحقیق را می توان در پرسش زیر مطرح کرد: "درجه انطباق شرکت های انتخاب شده در عراق با خطر ورشکستگی مطابق با مدل های آلتمن چیست؟

2. هدف مطالعه این مطالعه با هدف ارائه مدل های آلتمن برای پیش بینی ورشکستگی شرکت های صنعتی که در بورس اوراق بهادار عراق ثبت شده اند. همچنین هدف این است که: 1. تعریف مدل های آلتمن در هر دو فرم، اصلی و اصلاح شده. 2. شناسایی درجه نزدیک بودن شرکت های انتخاب شده به سقوط ورشکستگی. 3. ارائه الزامات مورد نیاز برای کمک به شرکت ها برای غلبه بر خطر ورشکستگی

3. اهمیت مطالعه در مورد ورشکستگی و اثرات ویرانگر آن بر اقتصاد کشورهای مختلف، گسترش چشمگیر دارد. بسیاری از کشورها توجه مداوم به تداوم تجارت شرکت خود را برای جلوگیری از وقوع هر گونه نقص در جنبه های اقتصادی خاصی که ممکن است در آینده فعالیت کلی اقتصادی کشور را تحت تاثیر قرار دهد، توجه می کنند. علاوه بر این پیش بینی ورشکستگی اولیه، شرکت ها را قادر به اجرای اقدامات فوری برای محدود کردن محدوده چنین خطری و از بین بردن آن می کند در حالی که تهدید آن هنوز کامل نشده است.

4. فرضیه مطالعه: مطالعه بر اساس فرضیه زیر است: "استفاده از مدل های Altman برای پیش بینی شکست مالی کمک می کند تا به شرکت ها در پیش بینی شکست مالی و سپس ایجاد روش های مورد نیاز برای محدود کردن این شکست و یا از بین بردن آن به طور کامل". 5. جمعیت و نمونه آماری جمعیت مطالعه شامل شرکت های صنعتی است.

6. روش های جمع آوری داده ها a. مطالعات، تحقیقات و کتاب های خارجی برای ساختن جنبه نظری مطالعه مورد استفاده قرار گرفت. ب برای تجزیه و تحلیل عملی، اظهارات و حساب های مالی شرکت های انتخاب شده برای نشان دادن نمونه مطالعه مورد استفاده قرار گرفت.

 7. روش اندازه گیری مدل های آلتمن برای پیش بینی ورشکستگی شرکت ها.

ورشکستگی یک بیانیه نهایی است که می گوید شرکت دیگر نمی تواند به دلیل بدهی های فعلی خود را حفظ کند. اکثر شرکتها نیاز به وام برای کسب و کار دارند و تعهدات خود را در طول عملیات تولید به منظور توسعه، بهبود و یا حتی زنده ماندن افزایش می دهند. هنگامی که بدهی ها از دارایی ها عبور می کنند، این شرکت نزدیک به ورشکستگی می شود. همین امر برخی از مزایای ناشی از ورشکستگی را ذکر می کند: الف. با استفاده از آن در تجزیه و تحلیل ادغام ها: این به شناسایی مشکالت احتمالی مربوط به یک شریک بالقوه ادغام کمک می کند. ب مدیریت تغییرات: برای توسعه برنامه های کاری و استراتژی های اضطراری برای اصلاح وضعیت بدتر به سرعت.

 

پیش بینی ورشکستگی شرکت ها