وب دایرکتوری

تاریخ انتشار: 1397/12/05

وب دایرکتوری یا دایرکتوری لینک یک لیست آنلاین یا فهرست وب سایت ها است. به این معنی است که این فهرست در شبکه جهانی وب است. از لحاظ تاریخی، فهرست ها معمولا لیستی از افراد یا کسب و کارها و اطلاعات تماس آنها را شامل می شوند؛ چنین دایرکتوری هایی هنوز در حال استفاده هستند.

یک وب دایرکتوری شامل مطالب مربوط به وب سایت ها، از جمله لینک های وابسته به آن وب سایت ها، شامل دسته ها و زیر شاخه ها است. علاوه بر یک لینک، هر ورودی ممکن است شامل عنوان وب سایت و توضیحات محتویات آن باشد. در اغلب وب دایرکتوری ها ، مطالب مربوط به کل وب سایت ها، به جای صفحات شخصی در آنها (به نام "لینک عمیق") است. وب سایت ها اغلب به چند دسته محدود می شوند.

وب دا

دو راه برای یافتن اطلاعات در وب وجود دارد: با جستجو یا مرور وب دایرکتوری ها لینک ها را در یک فهرست ساختار یافته فراهم می کند تا مرور آسان تر شود. بسیاری از دایرکتوری های وب با جستجو در موتور جستجو برای جستجوی دایرکتوری به جستجو و مرور می پردازند.

بر خلاف موتورهای جستجو که داده ها را در یک پایگاه داده از نوشته ها جمع آوری می کنند به طور خودکار توسط کراولر وب جمع آوری شده است، اکثر وب دایرکتوری ها توسط ویراستاران انسان به صورت دستی ساخته شده اند.

دایرکتوری های وب ممکن است به طور کلی در محدوده یا محدود به موضوعات یا زمینه های خاص باشند. مطالب ممکن است به صورت رایگان یا با پرداختی ارسال شوند (به این معنی که صاحب سایت باید هزینه پرداخت کند تا وب سایت خود را در آن ذکر کند).

وب دایرکتوری

دامنه فهرست

اکثر دایرکتوری ها به طور کلی در دامنه و فهرست وب سایت ها در سراسر طیف گسترده ای از دسته ها، مناطق و زبان. اما برخی از دایرکتوری ها به مناطق محدود، زبان های تک یا بخش های تخصصی تمرکز می کنند. یک نوع دایرکتوری با توجه به تعداد زیادی از سایت های موجود، دایرکتوری خرید است. دایرکتوری های خرید در فهرست سایت های خرده فروشی تجارت الکترونیک متخصص هستند.

لیست وب دایرکتوری های معروف :

http://www.dar24.ir

https://01iran.com/link

http://mihansites.ir

https://www.shopkoo.ir

http://dir.tifaa.com

http://www.hasht.com

http://directory.l4i.ir

http://directory.l4i.ir

http://shiasay.com

http://avval.ir

http://www.80118.ir

https://www.somuch.com

http://www.jayde.com

http://www.tsection.com

http://www.freewebsitedirectory.com

http://viesearch.com

http://www.1abc.org

 

 

 

 

 

 

web directory
word wide web
وب دایرکتوری
دایرکتوری وب
وب