هوش تجاری (BI)

تاریخ انتشار: 1397/11/02

هوش تجاری (BI) اشاره به زیرساخت های رویه ای و فنی دارد که جمع آوری، ذخیره و تجزیه و تحلیل داده های تولید شده توسط فعالیت های شرکت است. هوش تجاری یک اصطلاح گسترده است که شامل استخراج داده ها، تجزیه و تحلیل فرایند، معیار عملکرد، تجزیه و تحلیل توصیفی و غیره می باشد. اطلاعات کسب و کار به معنای آن است که تمام داده های تولید شده توسط یک کسب و کار را تهیه و ارزیابی ها و روندهای عملکرد آسان برای هضم را ارائه دهند تا تصمیمات مدیریتی را مطلع سازند.

هوش تجاری خارج از اعتقاد مدیران با اطلاعات نادرست یا ناقص به طور متوسط ​​تصمیم گیری های بهتری را نسبت به داشتن اطلاعات بهتر داشته باشند. سازندگان مدل های مالی این را به عنوان یک "مشکل" تشخیص می دهند. هوش تجاری به این معنی است که با در اختیار داشتن آخرین اطلاعات که به صورت ایده آل در داشبورد استانداردهای سریع طراحی شده برای پشتیبانی از تصمیم گیری بهتر ارائه شده است.

زمینه رشد هوش تجاری

برای کسب سود، هوش تجاری باید تلاش کند تا دقت، زمانبندی و میزان داده را افزایش دهد. این به معنی یافتن راه های بیشتر برای ضبط اطلاعاتی که قبلا ثبت نشده است، می باشد، بررسی اطلاعات برای خطاها و ساختار اطلاعات به طریقی که امکان تجزیه و تحلیل گسترده ای را فراهم می کند. با این حال در عمل، شرکت ها داده هایی دارند که در فرمت های غیر ساخت یافته یا متنوعی قرار دارند که برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل آسان نیست. در نتیجه، شرکت های نرم افزاری راه حل های هوش تجاری را ارائه می دهند. این برنامه های کاربردی نرم افزار سطح سازمانی هستند که برای متحد کردن اطلاعات و تجزیه و تحلیل داده های شرکت طراحی شده اند.

هوش تجاری (BI)

با وجودی که راه حل های نرم افزاری  که همچنان به تکامل می رسند و کاربری آسان تر می شود، هنوز هم نیاز به متخصصین مانند دانشمندان داده وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که سازگاری میان سرعت و عمق گزارش دهی منطقی است. بعضی از بینش هایی که از داده های بزرگ به دست می آیند، شرکت ها به دنبال گرفتن همه چیز هستند، اما تحلیلگران داده ها معمولا می توانند منابع را بیابند تا مجموعه ای از نقاط داده را پیدا کنند که می تواند سلامت یک فرایند یا منطقه تجاری را به طور کلی نشان دهد. می تواند نیاز به ضبط و اصلاح همه چیز را برای تجزیه و تحلیل، که موجب صرفه جویی در زمان تحلیلی و افزایش سرعت گزارش را کاهش می دهد.

مزایای هوش تجاری

دلایل زیادی وجود دارد که چرا شرکت ها هوش تجاری کار می کنند. بسیاری، آن ها را برای پشتیبانی از عملکرد های متنوع مانند استخدام، انطباق، تولید و بازاریابی استفاده می کنند. 

بعضی از مزایای شرکت ها می توانند پس از اتخاذ هوش تجاری به مدل های کسب و کار خود شامل سریع تر، گزارش دقیق تر و تجزیه و تحلیل، بهبود کیفیت داده ها، رضایت کارکنان بهتر، کاهش هزینه ها و افزایش درآمد و توانایی تصمیم گیری بهتر کسب و کار شوند.

business intelligence
BI
هوش تجاری