هزینه کالاهای فروخته شده (COGS)

تاریخ انتشار: 1397/01/06

هزینه کالاهای فروخته شده (COGS)

  شرکت هایی که محصولات خود را به فروش می رسانند نیاز به گزارش مالی خاصی دارند که "هزینه کالاهای فروخته شده" نامیده می شود. این هزینه ها باید محاسبه شوند، بنابراین کسب و کار شما می تواند مالیات کسب و کار خود را کاهش دهد

هزینه کالاها فروخته شده (COGS) چیست؟   هزینه کالاها فروخته شده، گاهی اوقات به عنوان "هزینه فروش" یا "COGS" نامیده می شود. این هزینه های فروش هزینه های کسب و کار هستند و باعث کاهش سود شرکت در فروش محصولات می شود. به یک مثال در این خصوص توجه کنید: کسب و کار شما یک ویجت ساده از نوعی از قطعات را می سازد، ویجت را به یک انبار دیجی کالا می فرستید و آن را آنلاین به 60تومان می فروشد.50 تومان، از قیمت فروش برای تعیین سود و مالیات کسر می شود.IRS  به شما اجازه می دهد تا هزینه های مختلفی را در این محاسبه بگنجانید. هزینه کالاهای فروخته شده سالانه، تغییرات را از ابتدا تا انتهای سال مالی شرکت تعیین می کند و این در بازپرداخت مالیات شرکت به عنوان هزینه است.   چه چیزی در هزینه کالا به فروش می رسد؟   هزینه کالاها فروخته شده شامل هزینه مستقیم تولید محصول یا قیمت عمده کالاهای باز فروش شده و هزینه های مستقیم کار برای تولید محصول است. به طور خاص، این می تواند شامل موارد زیر باشد:  

  • هزینه مواد خام
  • هزینه اقلام خریداری شده برای فروش مجدد
  • هزینه قطعات مورد استفاده برای ساخت یک محصول

COGS هم چنین شامل سایر هزینه های مستقیم مانند کار برای تولید محصول، لوازم مورد استفاده در تولید یا فروش، هزینه های حمل و نقل، هزینه های ظروف، حمل و نقل و هزینه های سربار مرتبط با فعالیت تولید یا تولید (مانند اجاره و خدمات برای تولید امکانات) می شود. در نهایت، COGS  شامل هزینه های غیرمستقیم مانند هزینه های توزیع و هزینه های فروش نیرو  نیز می شود.

  چگونه هزینه کالاها به فروش می رسد؟   از آن جا که هزینه کالاهای فروخته شده، هزینه انجام کسب و کار است، هزینه های تجاری است. بنابراین اگر COGS افزایش یابد، درآمد خالص شرکت کمتر است. این ممکن است برای پرداخت مالیات کمتر باشد اما این بدان معنی است که کسب و کار پول زیادی را صرف نمی کند بنابراین هزینه های فروش باید افزایش یابد تا سود افزایش یابد.

چطور هزینه کالاهای فروخته شده محاسبه می شود؟   هزینه کالاهای فروخته شده با تغییر در موجودی تعیین می شود. محاسبه با موجودی محصولات برای فروش در ابتدای سال آغاز می شود (موجودی در پایان سال قبل) سپس هزینه محصولات خریداری شده یا تولید شده در طول سال اضافه می شود و موجودی در انتهای سال محاسبه می شود. این محاسبه هزینه های موجودی ساخته شده و پس از آن توسط شرکت در طول سال به فروش می رسد. محاسبه اساسی شامل:  

  • آغاز موجودی
  • هزینه خرید/ مواد برای اقلام فروخته شده در طول سال
  • حداقل انبار موجودی
  • هزینه کالاهای فروخته شده در سال برابر است.

  اگر هزینه موجودی در طول سال تغییر کند چه؟   اگر هزینه در طول سال افزایش یابد، باید این افزایش را به معادله COGS خود تقسیم کنید. IRS چندین روش تایید شده برای تغییر هزینه در طول سال را بدون نیاز به ارزیابی هر قیمت محصول به صورت جداگانه دارد.   LIFO، FIFO و هزینه متوسط   فرض نمائید شما تی شرت را برای فروش مجدد در طول سال، در سه دسته  با اعداد فرضی خریداری کردید:  

  • دسته 1: 100 پیراهن با 5 تومان = 500 تومان
  • دسته 2: 300 پیراهن 520 تومان هر کدام = 1،520 تومان
  • دسته 3: 200 پیراهن با هر یک 5،25 تومان = 1050 تومان

شما 500 سال پیراهن را در طول سال فروختید. بیایید نگاهی به هزینه های محصولات فروخته شده در هر کدام از این روش ها کنیم: FIFO  برای نخستین بار در خارج از کشور قرار می گیرد و هزینه کالاها را بر اساس این فرض می کند که اولین کالاهای خریداری شده اولین کالاهای فروخته شده می باشند. بنابراین 500 پیراهن خریداری شده تحت FIFO با قیمت 2،545 تومان هزینه خواهد شد. LIFO  برای اولین بار از "اولین بار خارج" نام گرفته است و هزینه کالاها را بر اساس این فرض که اولین کالاهای خریداری شده، اولین کالای به فروش می رسد. بنابراین 500 پیراهن خریداری شده در زیر LIFO با قیمت 2،570 تومان هزینه می شود. هزینه متوسط در تمام پیراهن های خرید شده و میانگین قیمت هر پیراهن که 5.12 تومان به نظر می رسد. تقسیم 500 پیراهن فروخته شده برای کل هزینه 2580 تومان می شود.   انتخاب یک روش هزینه شما نمی توانید در طی سالیان متمادی فقط یک روش هزینه را استفاده کنید IRS .قوانین مربوط به این روش ها را دارد، بنابراین قبل از محاسبه هزینه کالاهای فروخته شده، با مشاور مالیاتی خود مشورت کنید.  

COGS چگونه در مالیات های کسب و کار مناسب است؟ از کجا دریافت می شود؟ هزینه کالاهای فروخته شده، هزینه انجام کسب و کار است، و محاسبه COGS در فرم مالیاتی کسب و کار برای هر نوع کسب و کار گنجانده شده است. این بخشی از محاسبات برای برنامه شرکت های خصوصی است و در فرم های مالیاتی شرکت ها، شرکت ها گنجانده شده است.

چه رکوردی باید هزینه کالاهای فروخته شده را حفظ کنم؟ مانند سایر هزینه های کسب و کار دیگر، شما بایستی سوابق کافی داشته باشید تا هزینه های محاسبه کالای شما دقیق باشد.  

هزینه کالاهای فروخته شده