نکات مالی و حسابداری برای شرکت های کوچک

تاریخ انتشار: 1397/06/29

نکات مالی و حسابداری برای شرکت های کوچک

هرگز راه اندازی و نگهداری یک کسب و کار کوچک را آسان نخواهد کرد و همه چیز غیرممکن است که یک کسب و کار را بدون دسترسی مناسب به تامین مالی و سرمایه در گردش، اجرا کنید. در مدیریت هرگونه کسب و کار کوچک، امور مالی و حسابداری نقش حیاتی وجود دارد. هر کسب و کار روی پول کار می کند و بدون کنترل پول، کنترل بیشتری بر کسب و کار وجود ندارد. دسترسی به پول نقد و اعتبار برای کسب و کارهای کوچک برای ساختن موجودی، عملیات صندوق و شکاف میان صورتحساب و پرداخت بسیار ضروری است. اکثر شرکت های کوچک به علت مشکلات جریان نقدی شکست خورده اند و تحقیقات نشان داده است که کسب و کارهای کوچک در یک سال معینی از شروع کار شکست خورده اند. علاوه بر این، برای صاحبان کسب و کارهای کوچک برای مقابله با امور مالی و استفاده از تکنیک های سازمان می تواند کاملا قریب به اتفاق باشد و تکنولوژی می تواند بسیار مفید باشد.

کلید انضباط مالی برای کسب و کارهای کوچک این است که به طور واقع بینانه نیازهای در برابر خواسته ها را تعادل دهد. کسب و کارهای کوچک باید برنامه ریزی و پایدار باشند تا اطمینان حاصل شود که سوابق آنها کامل و دقیق تر از حد ممکن است. با در نظر گرفتن درآمد و هزینه های کسب و کار کوچک به درستی، جریان پول می تواند مدیریت شود و بنابراین کسب و کار را هدایت می کند. امور مالی و حسابداری یکی از این وظایف پشت صحنه است که توسط صاحبان کسب و کارهای کوچک اهمیت زیادی نمی دهد اما هنوز زمان زیادی را برای کسب و کار می گیرد و باعث می شود که کسب و کار بسیار سخت تر انجام شود. روشهای حسابداری خوب مزیت این است که کسب و کار کوچک را با انطباق با قانون حفظ کنید، زیرا بدون داشتن حسابداری خوب، کسب و کار ممکن است به پرداخت مبلغ اشتباه مالیات منجر شود.

در اینجا چند نکته مالی و حسابداری برای پاسخگویی به چالش های کسب و کار وجود دارد:

ضبط دقیق:

برای کسب و کارهای کوچک ضروری است که یک سیستم ضبط مناسب داشته باشید. مهم است که حساب ها تا تاریخ و دقیق باشند تا بتوان حساب های سالانه و واقعی مناسبی را تهیه کرد. بخش عمده ای از حسابداری روزمره کسب و کار کوچک را می توان از طریق خدمات بانکداری آنلاین مدیریت کرد و از آن بهره گرفت، اما بهتر است که تمام سوابق مالی در یک مکان به خاطر سادگی داشته باشد. نگهداری دقیق حسابداری همچنین می تواند به کسب و کار کوچک با بازپرداخت مالیات و نیز جلوگیری از سرقت و تقلب کمک کند. همچنین کسب و کارهای کوچک در ردیابی هزینه ها، اعتباردهندگان و بدهی ها، درخواست برای تامین مالی، صرفه جویی در حسابداری و پرداخت مالیات دقیق در زمان کمک می کند.

 

نکات مالی و حسابداری

 

یک سیستم حسابداری مدرن در محل:

کسب و کارهای کوچک باید یک سیستم حسابداری صحیح را اتخاذ کنند که می تواند به آنها کمک کند تا اطلاعات مالی به روز و دقیق را تهیه کنند. اهمیت آن چنین است، شکست آن می تواند منجر به عملکرد نامناسب در سایر سیستم ها شود. سیستم های پر کردن و مستند سازی موثر و کارآمد نیز در چنین سیستم های گنجانده شده اند. افرادی که معمولا در تهیه اطلاعات مالی مشارکت دارند نیز بسیار واجد شرایط هستند.

اظهارات مالی که براساس استانداردهای حسابداری و مفاهیم مشخص شده صورت می گیرد. برنامه های حسابداری نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد زیرا آنها یکپارچه به خدمات مختلف برای استفاده کارآمد و آسان تر ادغام می شوند. سیستم های حسابداری نه تنها هر روز کار ساده تر انجام می دهند، بلکه آنها همچنین فعالیت های حسابداری را در پس زمینه زمانی که اسناد در حال آماده سازی هستند ثبت می کنند. مقدار زمانیکه یک سیستم حسابداری می تواند برای یک کسب و کار صرفه جویی کند، برای نادیده گرفتن بسیار مهم است.

انجام صورتحساب دقیق:

داشتن یک سیستم حسابدهی کارآمد و دقیق برای کسب و کارهای کوچک ضروری است، زیرا آنها می توانند اطمینان حاصل کنند که برای کارهایی که انجام داده اند یا محصولات یا خدماتی که فروخته اند، پرداخت می شود. فاکتورها همچنین حاوی اطلاعات مربوط به مشتری خاص هستند، باید سریعا پردازش و تحویل شوند و به بالاترین استانداردهای دقت نیاز داشته باشند.

فاکتورها بیش از فقط باعث می شود تا مشتریان پرداخت های خود را انجام دهند، آنها سوابق فیزیکی شرایط تراکنش هستند و بنابراین مهم است که اطلاعات وارد شده دقیق و کامل باشد. اضافه کردن اطلاعات اضافی به یک فاکتور، لغو فاکتور نادرست و یا ایجاد چندین نسخه تنها مانع فرایند حسابداری و دریافت قرض می شود. با بررسی صورتحساب، هزینه های انجام کسب و کار را می توان کنترل کرد.

پذیرفته شده عمومی (GAAP):

GAAP بر اصول خاصی متمرکز است که به حسابداران مواردی را که باید در صورتهای مالی به رسمیت شناخته شود، متهم می کنند، چگونگی نمایش و نمایش مقادیر و موارد آن، چه مقدار باید گزارش شود و چه افشای اطلاعاتی برای خوانندگان مالی مفید باشد بیانیه. GAAP باعث ایجاد حس اعتماد میان افراد و سهامداران می شود که عملکرد واقعی کسب و کار کوچک را به آنها نشان می دهد.

شماره های پیچیده مالی شکسته می شوند و حتی اجازه می دهد که حساب های حسابرسی و حسابرسی در حساب های کوچک کسب و کار انجام شود. GAAP برای اهدا کنندگان، وام دهندگان و سایر سهامداران آسان می سازد تا به روشنی بر اساس اظهارات مالی که بر اساس آن کسب و کارهای کوچک می توانند وام از بانک ها و یا راه های دیگر را دریافت کنند.

وام دهندگان می دانند که این تعداد ارزش واقعی کسب و کار را نشان می دهد و در هنگام صدور وام هیچ نگرانی وجود ندارد. اتخاذ اصول GAAP می تواند مدیریت حسابداری را در یک جهت جدید مدیریت کند.

استخدام حرفه ای برای رسیدگی به مالیات:
برای کسب و کارهای کوچک، کارشناسان مالی مناسب مناسب هستند که می توانند برای کسب و کار پول زیادی را ذخیره کنند. حرفه مالیات باید تجربه و دانش خاصی را در زمینه کمک به کسب و کارهای کوچک داشته باشد و حتی اگر فرد در حال حاضر دانش خوبی در مورد نوع کسب و کار یا صنعت کوچک داشته باشد، حتی بهتر است. صاحبان کسب و کار کوچک تمایل دارند خود مالیات خود را انجام دهند و سعی کنند پولی را صرفه جویی کنند. اما استخدام یک کارمند مالیاتی می تواند به کسب و کار کوچک در جاده ها کمک کند.

همه کسرها ممکن است ادعا شود حتی اگر کسب و کار کوچک برای آن واجد شرایط باشد و یا آنها ممکن است مشمول مالیات ناچیز که منجر به جریمه و سایر هزینه ها شده اند، کم باشد. متخصصین مالیاتی خود را در قوانین مالیاتی همیشه تغییر می دهند و حتی به شرکت های کوچک کمک می کنند تا پیش بینی های بالقوه افزایش مالیات را پیش بینی کنند. توصیه می شود که یک رابطه قوی با حرفه مالیاتی برقرار کنید تا بتوانید در هر زمانی سالانه آن را نام ببرید.

با توجه به سیستم های مناسب و کنترل ها برای مدیریت امور مالی یک کسب و کار کوچک، نظم و انضباط و میل به آن نیاز دارد. دسترسی به ابزار و منابع مناسب و تسریع در پیشرفت های تکنولوژیکی می تواند به طور چشمگیری محدودیت های مالی و حسابداری برای کسب و کارهای کوچک را محدود کند. اگر یک کسب و کار کوچک دارای یک اداره مالی کاملا کارکنان نیست، آنها می توانند به تامین مالی حرفه ای مالی و برون سپاری حسابداری برای کسب مزیت رقابتی در بازار متکی باشند.

حسابداری شرکت ها و کسب و کارهای کوچک