نقش فناوری در حسابداری

تاریخ انتشار: 1397/07/19

نقش فناوری در حسابداری

به علت بهینه سازی بهره وری از طریق تکنولوژی های جدیدتر، صنعت حسابداری به سرعت در حال تغییر است. حسابداران امروزه دیگر با پروژه های وظیفه ای مواجه نمی شوند. در عوض، با توجه به تغییر در تکنولوژی حسابداری پویا، برنامه های نرم افزاری حسابداری در حال تبدیل شدن بیشتر به صورت خودکار و نقش حسابدار در حال تغییر به یک مشاور تجاری است.

نقش فناوری در حسابداری همواره در حال ساده کردن شغل حسابداری می باشد. همانگونه که دانش ما از فناوری افزایش یافته است، بنابراین توانایی حسابدار با توجه به فناوری روز برای تحلیل مقادیر آماری نیز افزایش یافته است. پیشرفت های تکنولوژی توانایی حسابدار را برای تفسیر داده ها به صورت موثر افزایش داده است. او اکنون توانایی تفسیر زبان کسب و کار را با سهولت دارد، که حسابدار تبدیل به یک مشاور کسب و کار مورد اعتماد شرکت می شود.

امروزه این موضوع همچنان ادامه دارد، زیرا صنعت در سال 2017 با تمرکز بر حسابداران که دانش عمیق تر از مهارت های سطح بالاتری می دهد، به ویژه در حال حاضر که اکثر وظایف معمول توسط رایانه ها انجام می شود.

در اینجا پنج راه عالی برای مشخص کردن تبدیل حسابداری به واسطه فناوری به صنعت حسابداری وجود دارد:

ابر رایانه - محاسبات ابر نوعی محاسبات مبتنی بر اینترنت است که منابع و اطلاعات پردازش کامپیوتری مشترک را به رایانه ها و سایر دستگاه ها بر اساس تقاضا ارائه می دهد. این امر امکان این را برای حسابداران فراهم می کند تا انجام وظایف حسابداری را از هر مکان و همچنین توانایی ارائه اطلاعات مالی و گزارش از طریق ابر انجام شود. این راه تازه ای برای حسابداران برای کار با مشتریان خود باز می کند. اکنون زمان بیشتری برای ارتباط با مشتری و تمرکز بر استراتژی کسب و کار وجود دارد و همچنین با فرایندهای دقیق تری روبرو شویم.

نوآوری در نرم افزار مالیاتی - نرم افزار مالیاتی امروز به بهبود دقت در امور حسابداری و کاهش حاشیه خطا کمک کرده است - چیزی که کسب و کار می خواهد جلوگیری از مجازات مالیاتی است. نرم افزار مالیات کمک می کند تا حسابرسی های ساده با کارآیی و کارآمدتر را آسان سازد.  

نقش فناوری در حسابداری

 

حسابداری موبایل - حسابداران به طور فزاینده ای وابسته به دستگاه های تلفن همراه خود برای دسترسی به داده ها هستند. اتصال به تلفن همراه نیز حسابداران و مشتریان خود را در بر می گیرد. شرکت هایی مانند Xero در حال کمک به راه اندازی دوره تلفن همراه حسابداری هستند. برنامه های تلفن همراه آنها به حسابداران کمک می کنند تا کسب و کار خود را در حال حرکت در اختیار داشته باشند. شرکت ها ارسال فاکتورها، اضافه کردن رسید و ایجاد ادعاهای هزینه با گوشی های هوشمند می توانند بنابراین اولین گام در راه اندازی موفقیت آمیز، تعیین اینکه چه چیزی برای شما و شرکت شما معنی دارد. برای مثال، در نظر بگیرید که نیاز کاربران چه خواهد بود و آنها از چه چیزی استفاده خواهند کرد. در مورد توابع مختلفی که می خواهید حسابداری تلفن همراه و راه حل مالی خود را پوشش دهید فکر کنید.

OCR Technology - OCR Technology حسابداران را قادر می سازد اسناد اسکن اسناد، فایل های PDF یا تصاویر گرفته شده توسط یک دوربین دیجیتال را به اطلاعات قابل ویرایش و قابل جستجو تبدیل کنند. این نوع به دیجیتالی سازی رکورد کمک کرده است که فرآیند بایگانی را با ایجاد اسناد قابل جستجو، قابل مرتب شدن و قابل انتقال آسان کند. یکی دیگر از مزایای اضافه شده به این نوع فناوری این است که اکنون شرکت های حسابداری توانایی فرآیند حسابداری خود را دارند.

رسانه های اجتماعی - رسانه های اجتماعی به عنوان یک ابزار ضروری برای شرکت هایی که مایل به درگیر شدن با مشتریان فعلی و بالقوه خود در طول گسترش نام تجاری خود هستند، تبدیل شده اند. اکثر شرکت های حسابداری اهمیت پیاده سازی بازاریابی سنتی را در برنامه های توسعه کلی کسب و کار خود می دانند، اما بسیاری از شرکت ها ممکن است قدرت ادغام بازاریابی رسانه های اجتماعی را به استراتژی های بازاریابی بلند مدت خود درک نکنند. رسانه های اجتماعی باید بخشی از یک استراتژی توسعه کلی کسب و کار شرکت باشند و اگر به طور مداوم انجام شوند، به تقویت اثربخشی سایر بازاریابی و کسب و کار کمک می کنند.

نقش فناوری در حسابداری