نرم افزار حسابداری فروشگاهی چه ویژگی هایی دارد؟

تاریخ انتشار: 1399/03/26

امروزه اگر سری به شرکت‌ها و سازمان‌ها بزنید به راحتی می‌توانید شخصی را بیابید که وظیفه امور مالی و حسابداری را برعهده دارد. این درحالی‌ست که امروزه با توجه به پیشرفت‌هایی که صورت گرفته نرم افزار حسابداری متفاوتی به دنیا معرفی شده که میتواند نظارت و گزارش گیری های حرفه‌ای را در این راستا صورت دهد. نرم افزار حسابداری فروشگاهی همانطور که از اسمش برمی‌آید از جمله ابزارهای مورد نیاز در فروشگاه‌هاست که توانایی برطرف کردن نیاز روزافزون کسبه و مدیران فروشگاه‌های خرده فروشی و عمده فروشی و... را دارد و به عبارتی جایگزین حسابداری سنتی در فروشگاه‌ها شود.

به عبارت ساده‌تر اگر صاحبان فروشگاه‌ها از یک صندوق مکانیزه فروش و یک سیستم رایانه‌ای برخوردار باشند به راحتی میتوانند از این نرم افزار بهره گیرند. اما مسئله اینجاست که این نرم افزارها از چه ویژگی‌هایی برخوردارند که باعث شده روش حسابداری سنتی فراموش شود؟

در ادامه این مقاله توضیحاتی خدمت شما ارائه می‌دهیم. با ما همراه باشید.

ویژگی های نرم افزار حسابداری فروشگاهی

همانطور که میدانید تا زمانی که یک سیستم ویژگی های مثبت و مزایای خاصی را با خود به همراه نداشته باشد افراد به سراغ بهره‌گیری از آن نمی‌روند. این مسئله در رابطه با نرم افزار حسابداری فروشگاهی صدق می‌کند. این ویژگی‌ها عبارتند از؛

* سرعت بالای ثبت اطلاعات

مطمئنا فروشگاه‌ها حجم زیادی از عملیات و خریدها و اطلاعات را دارا می‌باشند. پس خاصیت سرعت یکی از اصلی‌ترین مقوله‌هایی‌ست که باعث شده استفاده از نرم افزار حسابداری فروشگاهی جایگاه ویژه‌ای را برای خود دست‌وپا نماید.

ویژگی های نرم افزار حسابداری فروشگاهی

* ارائه گزارشات مفید و دقیق

 هدف از راه‌اندازی یک سیستم حسابداری در یک شرکت یا فروشگاه، دریافت گزارشات مالی است. زیرا این مسئله میتواند تاثیر مستقیمی بر روی تصمیمات و عملکرد صاحبان مشاغل داشته باشد. از طرفی دیگر گزارشاتی که نرم افزار حسابداری فروشگاهی ارائه می‌دهد شامل گزارشات مانده کالا، گردش کالا جهت مدیریت انبار فروشگاه؛ گزارشات کالاهای پرفروش، کالاهای پرسود، کالاهای کم گردش و پرگردش، حتی در اصناف مانند سوپرمارکت‌ها گزارشات کالاهای تاریخ مصرف گذشته و همچنین گزارشات حسابداری شامل مانده حساب اشخاص مشتریان و تامین‌کنندگان، گردش حساب اشخاص، نمایش لیست بدهکاران و بستانکاران و... را به نمایش می‌گذارد.

* پشتیبانی دقیق

یکی از مهمترین مواردی که در حین استفاده از نرم‌افزارها، خصوصا نرم افزارهای حسابداری باید به آن دقت داشته باشید، خدمات پشتیبانی و خدمات پس از فروش است. مطمئنا در زمان نصب تا آموزش و در حین استفاده از نرم افزار همیشه نیاز به خدمات پشتیبانی می باشد. پاسخگویی به موقع ، تعهد تیم پشتیبانی ، بروزرسانی امکانات طبق نیازهای کاربران از مهترین ویژگی های تیم پشتیبانی خوب می باشد. این مسئله اغلب در نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی مشاهده می‌شود و به شما این امکان را میدهد تا با خیالی آسوده به انجام کارهایتان بپردازید.

حسابداری فروشگاهی