نرم افزار حسابداری تحت شبکه قیاس ویژگی ها و مزایا

تاریخ انتشار: 1399/04/21

نرم افزار حسابداری تحت شبکه چیست؟

اگر نرم افزار تحت وب یا ابری و کلود نباشد این سوال را میتوانید مطرح نمایید که آیا نرم افزار حسابداری فقط با یک کاربر کار میکند یا اینکه در بستر شبکه مانند شبکه داخلی و محلی یک سازمان یا شرکت و موسسه نیز اجرا شده و کارمیکند.

اگر نرم افزار چند کاربر را بطور همزمان پاسخگو باشد میتوان گفت که نرم افزار حسابداری تحت شبکه بوده و در شبکه های محلی داخلی میتوان از آن استفاده نمود. اما یک نکته که در خصوص نرم افزار های تحت وب و ابری باید ذکر کنیم این است که این نرم افزارها اساسا چندکاربره و تحت شبکه هستند پس در این موارد پرسیدن این سوال که نرم افزار تک کاربره می باشد یا چندکاربره اساسا غلط است.

بنابراین نرم افزارهای حسابداری تحت شبکه می توانند همزمان پاسخگوی نیاز چند کاربر باشند.

برخی از ویژگی های شاخص نرم افزار حسابداری تحت شبکه قیاس

نرم افزار تحت شبکه قیاس هم اکنون از بهترین نرم افزار های حسابداری تحت شبکه در میان نرم افزارهای فارسی است که در ادامه برخی از ویژگی های ان را بیان می نماییم.

  • بهینه کردن مدیریت بانک ها و فرآیندهای دریافت وجه و پرداخت وجه و انتقال وجه
  • کنترل و مدیریت کامل حساب ها به صورت نموداری و عددی و بصورت متمرکز
  • کنترل مدیریت طرف قراردادها و طرف حساب ها! مانند: اشخاص ، شرکت ها ، تامین کنندگان و...
  • مدیریت بهینه اسناد حسابداری و صندوق ها برای سهولت حسابداری مدرن
  • فهرست لیست خرید و فروش و همچنین برگشت از خرید و برگشت از فروش
  • کنترل و مدیریت عملیات های خرید و فروش یا برگشت از خرید و برگشت از فروش
  • ارائه منظم انواع رسید دریافت و پرداخت همراه گزارشات مختلفی چون تراز و دفترروزنامه و دفترکل و...
  • قابلیت دسته بندی سندهای حسابداری و تهیه گزارش ها براساس گروه های تعریف شده.
  • امکان ثبت سند در دو حالت قطعی و غیرقطعی
  • ثبت سند برای چندین کسب و کار در یک نرم افزار
  • امکان ارائه موجودی کالاها همراه با قیمت میانگین
  • مدیریت حساب های متصل به گروه شناور

و ... مهمترین ویژگی این است که امکان اضافه نمودن ویژگی دلخواه شما به نرم افزار برای اختصاصی کردن و سفارشی کردن کامل برای مشاغل شما وجود دارد. این یک ویزگی متمایزی است که در کنار یکپارچه بودن نرم افزارهای ما روی پلتفرم های مختلف نرم افزار قیاس را متمایز میکند.

نرم افزار حسابداری تحت شبکه برای چه مشاغل و کسب و کارهایی مناسب است؟

شاید مشاغل شما به گونه ای باشد که روزانه نیاز به عملیات های مالی فراوان از جمله پرداخت هایی باشد که با انتقال اسناد آفیس قدیمی مانند اکسل صورت میگیرد. قطعا در این مواقع برای همه ما پیش آمده است که سوای زحمتی که این کار میتواند برایمان داشته باشد ممکن است انجام فرآیندها با مشکل و خطا انجام شود، مخصوصا اگر حجم تراکنش ها و پرداخت ها بالابرود در اینصورت هم حسابدار شما کار سنگین تری خواهد داشت و هم احتمال خطا بالاتر میرود و شما هم برای تایید فرآیندها باید زمان و وقت بیشتری بگذارید.

اگر دوست داشته باشید از شر انتقال فایل های اکسل و گرفتن ریز فرآندها در قالب فایل اکسل از حسابدارتان خلاص شوید بدون شک انتخاب یک نرم افزار حسابداری تحت شبکه بسیار راهگشای کارتان است.

به عنوان مثال اگر شما صاحب چندین کسب و کار باشید میتوانید یک نسخه از نرم افزار را در اختیار حسابدارن هر کدام از مشاغل تا بگذارید و از طریق نرم افزار و تحت شبکه گزارش کار و حساب هایتان را دریافت و رسیدگی و مدیریت کنید. این قضیه برای کسب و کارهای کوچک تر هم در سطح و لول پایین تر قابل اجرا است و دیگر حسابدار شما نیاز به انتقال یک فایل اکسل از کامپیوتر خودش به کامپیوتر شما برای بررسی حساب ها ندارد بلکه از طریق همان نرم افزار حسابداری تحت شبکه فایل گزارش ها را روی کامپیوتر خو برایتان آماده کرده و شما در سیستم خود در محیط نرم افزار مشاهده مینمایید

مهمترین ویژگی های نرم افزار تحت شبکه

  • دسترسی در هر کجا و در هر ساعت از شبانه روز
  • حل بسیاری از مشکلات شرکت ها یا سازمان ها
  • استفاده از روش های نوین در مدیریت
  • افزایش کارایی و بهره وری سازمان یا شرکت
  • مناسب شرکت های بزرگ و کوچک
  • بسیار مقرون به صرفه برای شرکت های کوچک تا متوسط

در نسخه شبکه نرم افزار حسابداری می‌ توانید از قابلیت مرور حساب ها در بخش گزارش ها استفاده کنید.

استفاده از نرم افزار حسابداری تحت شبکه قیاس برای مشاغل خدماتی و بازرگانی و ... 

نرم افزاری که مخصوصاً برای مشاغلی که خدمات فروش به مشتریان خود ارائه می دهند نوشته شده است همچنین به مدیریت نیازهای مالی مربوط به شرکتهای بازرگانی کمک می کند.

کاربر مجبور است معامله مالی روزانه اصلی خود را در نرم افزار وارد کند و از معیارهای مختلفی می تواند گزارشات خودکار زیادی را بدست آورد. حساب های نقدی و بانکی ، مانده، گزارش های سود و زیان و ترازنامه به شما کمک می کند.

این نرم افزار برای افرادی نوشته شده است که دانش زیادی در مورد کامپیوتر و حسابداری ندارند اما می خواهند حسابداری خود را به درستی مدیریت کنند. بنابراین هرگونه مشاغل دارای موجودی یا انبار (سهام) می تواند از ویژگی های نرم افزار استفاده کند. روش بسیار ساده است. سیستم گزارشگری به روز شده است.  

چرا از نرم افزار تحت شبکه استفاده کنیم؟

در کامپیوتر و فناوری، شبکه به عنوان سمبل روند اطلاعات جهان است. از جمله روی حسابداری و صنایع مختلف باعث تأثیر عمیق شده است.

این روند نه تنها عادت تفکر افراد را تغییر می دهد بلکه شیوه کار افراد را نیز تغییر داده است.

سیستم حسابداری سنتی به طور فزاینده ای توسط کامپیوتر، بانک اطلاعاتی و سیستم حسابداری شبکه جایگزین شده است، کارایی و هزینه کمتری دارد؛ اما در عین حال یک سیستم جدید حسابداری تحت شبکه یک مشکل به نام مشکل ایمنی دارد که به ویژه با ادامه توسعه فناوری امنیت شبکه های رایانه ای ایجاد شده است.

مسائل مربوط به حسابداری سیستم اطلاعاتی یک مشکل امنیتی و ایمنی است که به‌راحتی تضمین نمی‌شود.

بنابراین می تواند با چالش های جدی امنیتی روبرو شود. سیستم اطلاعات حسابداری یک سیستم شبکه رایانه ای ، سیستم شبکه ، نرم افزار مالی ، پایگاه داده و زیر سیستم های حسابداران است. بنابراین امنیت سیستم اطلاعات حسابداری شبکه کلیه زیر سیستم ها را تحت پوشش قرار می دهد و مدیریت جامع را نیز شامل می شود. 

نرم افزار حسابداری تحت شبکه قیاس