نرم افزار حسابداری ابری در مقابل نرم افزار حسابداری سنتی

تاریخ انتشار: 1398/03/31

نرم افزار حسابداری ابری در مقابل نرم افزار حسابداری سنتی

گروه نرم افزاری قیاس به تازگی نرم افزار حسابداری ابری  (حسابداری آنلاین ) خود را تولید نموده است.

از این رو ممکن است برای مخاطبان این سوال بوجود بیاید که تفاوت نرم افزار حسابداری ابری و تحت وب در چیست؟

ابتدا به ساکن می پردازیم به اینکه، حسابداری ابری چیست؟

حسابداری ابری یک اصطلاح است که برای توصیف کامپیوترهای زیادی در شبکه با استفاده از یک برنامه در همان زمان استفاده می شود. هیچ سخت افزار واقعی وجود ندارد – سخت افزار مجازی است و توسط نرم افزاری که در دستگاه های مختلف بر روی یک شبکه اجرا می شود، شبیه سازی شده است.

نرم افزار حسابداری ابری نیز همچون نرم افزار حسابداری تحت وب بر بستر اینترنت قابل استفاده است، به این صورت که داده های حسابداری را می توان از هر نقطه بر روی هر دستگاه که قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشد در دسترس داشت.

ولیکن تفاوت عدیده ی نرم افزار حسابداری ابری با نرم افزار حسابداری تحت وب در محل ذخیره اطلاعات است، که در تحت وب شما نرم افزار را خریداری می کنید و بر روی سرور خود و یا سرور شرکت خدمات دهنده نصب می کنید ، داده های شما نیز بر روی همان سرور ذخیره و نگهداری می شود ولی نرم افزار حسابداری ابری بسیار انعطاف پذیر است، شما نرم افزار حسابداری ابری را به عنوان یک سرویس (SaaS) دنبال می کنید؛ SaaS مخفف عبارتsoftware as a service  نوعی مدل ارائه نرم افزار است، به طوری که نرم افزار و اطلاعات مربوط به آن به طور کامل و یکپارچه روی ابر (cloud) مستقر شده اند.دسترسی کاربران به نرم افزار به کمک یک مرورگر وب امکان پذیر خواهد بود.

حسابداری ابری

 به این معنی که به جای پرداخت هزینه برای نرم افزار در یک پرداخت بزرگ و نصب آن، هزینه ی ماهانه برای استفاده از خدمات پرداخت می شود.که این مزایای زیادی برای شما دارد. یک مزیت بزرگ این است که هر گونه ارتقاء به نرم افزار باید، با مسئولیت شرکت میزبان باشد و نیازی به پرداخت هزینه از جانب مشترک (شما) وجود ندارد. آموزش و نصب بسته به مسئولیت ارائه دهنده خدمات است.

ثانیا، بر خلاف نرم افزار حسابداری سنتی، نرم افزار حسابداری ابری به صورت خودکار اطلاعات مالی را به روز می کند و گزارش مالی را در زمان واقعی ارائه می دهد. این به این معنی است که مانده حساب همیشه دقیق است و به دلیل ورود داده های دستی، اشتباهات کمتری انجام می شود. همچنین قادر به کارآیی بیشتر معاملات چند ارزی و چند شرکتی نیز می باشد.

هر بار که یک شرکت رشد می کند، با هزینه های مجوز نرم افزار و هزینه های پشتیبانی و نگهداری بیشتر و همچنین مجوز های جدید و هزینه های مربوط به پایگاه داده، مدیریت سیستم ها و سایر نرم افزار ها روبرو می شوند. ممکن است سرمایه های گران قیمت سخت افزاری جدیدی مانند سرورها را تهیه کنید، ولی در حسابداری ابری هیچگاه با مشکلات اینچنینی مواجه نخواهید شد.

همچنین، حسابداری ابری نیاز به تعمیر و نگهداری کمتر از همتای سنتی خود دارد. در حسابداری ابر ضمیمه پشتیبان ها، به روز رسانی ها به طور خودکار رخ می دهد و نیازی به دانلود یا نصب در کامپیوتر شرکت نیست، و دیگر دغدغه از بین رفتن اطلاعات حسابداری و یا مشکلاتی از این قبیل را نخواهید داشت.

چند مورد از مزایای حسابداری ابری:

1. نرم افزار تازه

با SaaS، به محض انتشار آخرین نسخه از نرم افزار حسابداری مورد نیاز، در دسترس همه مشتریان قرار می گیرد. ارتقاء سریع، ویژگی های و قابلیت های جدید را در دست کاربران قرار می دهد تا به پیشبرد اهداف آنها در امور کسب و کار خود کمک کند. علاوه بر این، به طور معمول پیشرفت های نرم افزاری اغلب منتشر می شود. این در مقایسه با نرم افزار تولید شده یا خریداری شده در خانه است که تنها یک بار در سال می تواند نسخه های جدیدی را منتشر کند و زمان زیادی را برای رونق بگیرد.

2. کمتر کار کنید

با محاسبات ابری، شرکت ها می توانند اندازه مراکز داده خودشان را کاهش دهند یا رد پای مرکز داده خود را به طور کامل از بین ببرند. کاهش تعداد سرورها، هزینه نرم افزار و تعداد کارکنان می تواند به میزان قابل توجهی هزینه های IT را بدون تاثیر بر قابلیت های فناوری اطلاعات سازمان کاهش دهد.

3. هزینه های انعطاف پذیر

هزینه های محاسبات ابری بسیار انعطاف پذیر تر از روش های سنتی است. شرکت ها فقط باید هزینه سرور و ظرفیت زیرساخت ها به عنوان و زمانی که مورد نیاز است را پرداخت کنند. ظرفیت بیشتری را می توان برای زمان های اوج فراهم کرد و سپس زمانی که دیگر مورد نیاز نیست، از ظرفیت کمتر استفاده کنید.

4. همیشه در دسترس بودن

حسابداری ابری در ارائه خدمات خود بسیار قابل اطمینان است. اتصال به نرم افزار همواره در حال انجام است و تا زمانی که کارکنان اتصال به اینترنت داشته باشند، می توانند از هر جایی که نیاز دارند به نرم افزار حسابداری ابری دسترسی پیدا کنند.

5. تحرک بهبود یافته

داده ها و برنامه های کاربردی برای کارکنان بدون توجه به جایی که در جهان هستند، در دسترس هستند. کارمندان می توانند از طریق تلفن های هوشمند و رایانه های رومیزی از یک فروشگاه خرده فروشی برای بررسی مشتریان، بازدید از مشتریان در خانه ها یا دفاترشان، کار در شرکت یا کارخانه و غیره، کار خود را در هر نقطه از طریق نرم افزار حسابدار ابری انجام دهند.

6. همکاری بهبود یافته

محاسبات ابری، با همکاری گروه های پراکنده از مردم به طور واقعی و به راحتی می توانند اطلاعات را در زمان واقعی و از طریق ذخیره سازی مشترک به اشتراک بگذارند. این قابلیت می تواند زمان انجام امور را کاهش دهد.

7. محاسبات ابر مؤثرتر است

از آنجا که شرکت ها مجبور نیستند تجهیزات را تهیه و ایجاد و اداره یک مرکز داده را انجام دهند، لازم نیست پول زیادی را صرف سخت افزار، امکانات، خدمات و سایر جنبه های عملیات کنند.

8. هزینه ها را می توان به سرعت کاهش داد

در طول رکود اقتصادی یا کاهش تقاضای تجاری، محاسبات ابری ساختار هزینه انعطاف پذیر را ارائه می دهد، بنابراین هزینه ها را می توان به سرعت کاهش داد.

 

 

نرم افزار حسابداری ابری
حسابداری سنتی
حسابداری ابری چیست؟