نرم افزار ویندوزی با ماشین مجازی سازی وب یا نرم افزار تحت وب

تاریخ انتشار: 1397/03/09

نرم افزار ویندوزی با ماشین مجازی سازی وب یا نرم افزار تحت وب

سیتریکس یا نرم افزار تحت وب ؟! در بازار داغ نرم افزارهای تحت وب تصاویر و ویدئو های زیادی را شاهد هستیم که تحت عنوان نرم افزار تحت وب از تولید کننده های نرم افزاری مختلف دیده میشوند . اما آیا واقعا در این تصاویر منتشر شده نرم افزار تحت وب میبینیم ؟!

 

با استفاده از سامانه مجازی ساز Xenapp سیتریکس ، شما میتوانید برنامه های تحت ویندوز خود را در محیط وب داشته باشید ؛ بواسطه سامانه مجازی ساز وب سیتریکس فقط با نصب فایل exe نرم افزار مورد نظر خود که می خواهید در محیط وب داشته باشید بر روی سرور اصلی به راحتی آن را دردسترس خواهید داشت.

اگر بخواهیم عملکرد سامانه مجازی شبیه ساز وب (سیتریکس) را به بیان ساده شرح دهیم سیتریکس همچون remote desktop عمل میکند با این تفاوت که در ریموت دسکتاپ ویندوز شما صفحه دسکتاپ را در اختیار دارید ولیکن در این سرویس شما فقط دسترسی به نرم افزار یا نرم افزارهای بخصوصی را خواهید داشت.

نرم افزار تحت وب بواسطه قابلیت اتصال به اینترنت و مرورگر در دسترس  قرار میگیرند ، بروز رسانی این نرم افزار ها نیز در سطح وسیع و جهانی صورت میگیرد.

نرم افزارهای تحت وب با قابلیت اتصال بر پایگاه داده های قدرتمندی چون, SQLSERVER  MYSQL , ORACEL  و داشتن پایگاه داده واحد و یکپارچه موجب سرعت و امنیت بالامی شود ؛ و همینطور از performance بالایی نیز برخوردار خواهد بود در نتیجه شما به راحتی می توانید از داده های خود گزارش و پشتیبان گیری کنید .

می توانید هر وسیله ای که قابلیت اتصال به اینترنت را دارا باشد بر روی محیط های ویندوز، وب و موبایل نرم افزار خود را در دسترس داشته باشید ، داشتن UI اختصاصی با توجه به سلیقه و کسب و کار شما از مزیت های نرم افزار های تحت وب می باشد.

ضعف های سیتریکس:

  • امکان انتخاب عکس از کامپیوتر خود را ندارید.
  • نمیتوان فایل pdf دانلود کرد.
  • امکان اتصال فقط بواسطه رایانه امکان پذیر است بواسطه موبایل نمی توان به این سرویس متصل شد.
  • هزینه بالایی برای مجازی کردن سرور دارد .
  • مصرف بالا در حجم اینترنت و سرعت پایین این سرویس از بزرگترین معایب این سرویس می باشد.
  • نداشتن بسیاری از قابلیت های وب ، از جمله :

افکت های بسیار زیبا ، رابط کاربری آسان تر ، ایجاد بستر چت ، ارتباط با سیستم های تحت وب دیگر از جمله سایت شرکت

  • حتما بایستی برنامه  exe روی سرور نصب شود و همیشه سرویس سیتریکس در حال اجرا باشد.
  • عدم بستر سازی فضای ابری

تفاوت نرم افزار سیتریکس با نرم افزار تحت وب :

در نرم افزار تحت وب set up آسان و بروز رسانی راحت و تنها با یک کلیک است اما در سیتریکس شما باید بستر سازی سیتریکس را فراهم کنید ، برای بروز رسانی برنامه هم باید بستر سازی بصورت دستی سرویس ها را متوقف و exe جدید را جایگزین کنید این کار احتیاج به دانش فنی و نگهداری بالا دارد ، که هزینه در بر دارد اما در نرم افزار تحت وب استاندارد ، کار بسیار آسان و اصولی است.

سیتریکس یا دیگر نرم افزار های شبیه ساز مجازی نرم افزارهایی هستند که موجب می شوند نسخه ویندوز حسابداری در بستر وب اجرا شود و شرکت ها بدین وسیله سواستفاده کرده و بنام نرم افزار های تحت وب این سرویس را به فروش می رسانند.

 

 

نرم افزار حسابداری تحت وب