مراسم انجمن حسابداران خبره ایران به مناسبت هفته حسابدار با حضور قیاس برگزار شد

تاریخ انتشار: 1397/09/21

مراسم انجمن حسابداران خبره ایران به مناسبت هفته حسابدار  با مشارکت 500 نفر از حسابداران  و مدیران مالی  در سالن الغدیر دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، برگزار شد.گروه نرم افزاری قیاس از حامیان برگزاری این مراسم بود. در ابتدا ضمن خوشامد گویی به حسابداران و مدیران مالی با اعطای نرم افزار، به صورت رایگان و برگزاری دمو نرم افزار حسابداری تحت وب قیاس برای حسابداران، گامی موثر در جهت بهبود کیفی این انجمن برداشت.

انجمن حسابداران خبره ایران

سخنرانی افتتاحیه مراسم توسط جناب آقای منصور شمس احمدی ، رییس محترم انجمن حسابداران خبره ایران انجام شد. رییس محترم انجمن در ادامه، با اشاره به خاستگاه نامگذاری پانزدهم آذرماه هر سال به عنوان «روز حسابدار» ریشه این نامگذاری را به گردهمایی تاریخی روز سه‌شنبه، 13 آذر 1386، در هتل ونوس تهران بین رهبران حرفه حسابداری ایران مربوط دانست. به گفته وی: در آن سال، با توجه به آن که فدراسیون بین‌المللی حسابداران (آیفک)، سی‌امین سال تاسیس‌اش را گرامی می‌داشت، ۲ تا ۸ دسامبر ۲۰۰۷ (برابر با ۱۱ تا ۱۷ آذر ۱۳۸۶) را به عنوان هفته جهانی حسابداری اعلام کرده بود و از اعضای خود در همه کشورهای جهان خواسته بود آن هفته را به همین نام اعلام کنند و گردهمایی‌ها و آیین‌های ویژه‌ای را به همین مناسبت تدارک ببینند. در آن سال، انجمن حسابداران خبره ایران به عنوان نخستین عضو ایرانی آیفک با اعلام این خبر همه نهادهای حسابداری ایران را برای تعیین روزی با عنوان روز حسابدار فرا خواند. بر اساس آن فراخوان و نشست‌هایی که سپس بین رهبران انجمن حسابداران خبره ایران، جامعه حسابداران رسمی ایران (دو انجمن ایرانی عضو آیفک)، انجمن حسابداری ایران، انجمن مدیران مالی، و سازمان حسابرسی تشکیل شد، سرانجام، در گردهمایی روز سه‌شنبه، 13 آذر 1386، در هتل ونوس (تهران)، روز پانزدهم آذرماه هر سال (ششم دسامبر) به عنوان روز ملّی حسابدار در ایران نام‌گذاری شد.

انجمن حسابداران خبره ایران

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در ادامه مراسم یک فیلم مستند بسیار جذاب نیز از «زندگی و زمانه لوکا پاچیولی» پخش شد که برای نخستین بار در تالار برگزاری مراسم نمایش داده میشد. پس از آن فیلم مستند " آقای حسابدار: زمانه و زندگی حسن سجادی‌نژاد" به نمایش گذاشته شد.

مراسم در ساعت 19:30 با پذیرایی از مهمان ها و با استقبالی پرشور به پایان رسید.
 

The Gheyas Software group was one of the sponsors of the conference of the Iranian  Accountants Association. At first, while greetings to accountants and financial executives with free software, and a web based accounting software demo for accountants, it was an effective step to improve the quality of this community.

انجمن حسابداران خبره ایران