فین تک (FIN TECH) یا فناوری مالی چیست؟

تاریخ انتشار: 1397/03/22

فین تک (FIN TECH) یا فناوری مالی چیست؟

فین تک یا Financial Technology (Fin Tech) به معنی نوآوری در خدمات مالی اداری است، این تکنولوژی با ارائه راهکارهای جدید در حوزه پرداخت الکترونیک و پرداخت آنلاین قصد دارد حرکت مثبتی برای آسان تر و امن کردن خدمات مالی انجام دهد  . فین تک بواسطه استفاده از تکنولوژی در امور مالی سعی در کارآمد تر کردن این امور دارد.

 

بطور معمول شرکت هایی که در زمینه فین تک فعالیت می کنند استارتاپ ها و یا شرکت های تازه تاسیس می باشند که با ارائه برنامه های مختلف بواسطه  تغییر در مدل مالی سعی در جذب کاربران به استفاده از خدمات مختلف مالی به روش های جدید دارند، این شرکتها با تغییر در مدل مالی موجب می شوند که شرکتهای بزرگ که تمایلی به تغییر در مدل مالی خود ندارند بر صدد تغییر مدل مالی خود برآیند.

در سال های اخیر سرمایه گذاری بر روی فین تک به بالاترین سطح خود رسیده است، اکنون فین تک به صنعتی پول ساز تبدیل شده است.

در حال حاضر که اکثر امور با تلفن همراه انجام می شود، اشخاص تمایل دارند امور مالی خود را همچون سایر امور با تلفن همراه انجام دهند از این رو گزینه های مختلفی برای ارائه دهندگان پرداخت بوسیله موبایل وجود دارد، اینترنت بانک، همراه بانک و کیف پول های مجازی یا کیف پول های دیجیتالی که شرکت های مختلفی این ها را ارائه می دهند و همه ی این کیف پول های دیجیتال بر روی حوزه پرداخت الکترونیک تمرکز دارند که اینها بخشی از کاربردهای حوزه فین تک می باشد.

در رابطه با پرداخت بواسطه موبایل، حتی در پشت صحنه نیز نوآوری اتفاق می افتد. تمامی این موارد همان فین تک هایی هستند که این امکان را به شما می دهند که به سهولت، پرداخت های خود را انجام دهید.

اکنون این شرکت های وارد مرحله ی B2B یعنی تجارت شرکت با شرکت شده اند و امکان پرداخت اینترنتی را برای وب سایت ها فراهم آورده اند.

در گذشته در مورد فین تک تصور می شد که برای کمک و یاری رساندن  به بانک ها و موسسات مالی وارد عرصه بازار شده است ولیکن با گذشت زمان مشخص شد که این صنعت به مرور جایگزین بانک ها و موسسات مالی خواهد شد.

مزایای فین تک نسبت به سیستم های مالی و اداری سنتی:

  • مشخص کردن بازخورد دقیق: فین تک بواسطه دستگاه های هوشمند که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند ارائه می شود، با بکارگیری روش های مختلف میتوان بازخورد دقیقی از کاربران دریاف و خدمات بهتری را ارائه کرد.
  • صرفه جویی در هزینه ها: فین تک بدون نیاز به اجاره مکان و هزینه های دیگر از این قبیل و فقط با تکیه بر اینترنت و فناوری هزینه های اضافی را حذف می کند.
  • افزایش عملکرد و سرعت: وجود بروکراسی در کسب و کارهای سنتی موجب می شود که برای دریافت وام بارها و بارها به بانک مراجعه و زمان زیادی را سپری کنید، فین تک با حذف بروکراسی عملکرد و سرعت خدمات را بسیار افزایش می دهد.
  • مدیریت مشکلات: بواسطه فین تک می توان به آنالیز مشکلات احتمالی پرداخت و آن ها را رفع نمود.
  • حذف محدودیت ها: شما میتوانید بواسطه فین تک بدون در نظر گرفت زمان و مکان به امور مالی خود رسیدگی کنید.

امروزه فین تک به جذاب ترین خدمات حوزه مالی تبدیل شده است. در سال های آتی نیز، فین تک نقش بسیار مهمی در حوزه مالی زندگی اشخاص خواهد داشت و بیشتر از پیش با آن آشنا خواهیم شد.

از جمله نرم افزاری فین تک قیاس می توان به نرم افزار حسابداری شخصی اندروید قیاس و نرم افزار فاکتور فروشگاهی اندروید اشاره نمود، این دو نرم افزار جهت پیشبرد امور مالی کاربر تولید شده تا شما بتوانید به راحتی به وسیله تبلت یا گوشی خود در هر زمان و مکانی از خدمات نرم افزار مالی قیاس بهره مند شوید.

 

 

فین تک
فناوری مالی