فروش فروشگاه اینترنتی

تاریخ انتشار: 1399/07/30

فروش فروشگاه اینترنتی

قصد راه اندازی یک فروشگاه آنلاین موفق برای کسب و کار خود را دارید؟ یک فروشگاه اینترنتی فعال دارید؟ در این مقاله قصد داریم نکات مهم در زمینه فروش فروشگاه اینترنتی را با هم بررسی کنیم که حتی شرکت های طراحی سایت به شما نخواهند گفت.

مرحله اول: تعیین بازار هدف

در اولین مرحله باید بتوانید بازار هدفتان را مشخص کنید. اما بازار هدف چیست؟

در ساده ترین حالت بازار هدف تعریفی از افرادی است که محصولات شما را خریداری می کنند و یا گروهی از افراد هستند که محصولات شما مورد توجه آنها و مورد نیازشان است.

بازار هدف خود را به خوبی پیدا کنید. به عنوان مثال اگر قصد فروش عمده ی کالایی را دارید باید به متصدیان و فروشندگان آن محصول پیام یا ایمیل و.. دهید نه صرفا به تعدادی شماره و ایمیل که در دست دارید. یا اگر فروشنده لوازم لوکس خانگی هستید خانم های خانه دار بازار هدف شما هستند. پس هر بازار هدفی را به خوبی بشناسید و سپس به تبلیغات بپردازید.

مرحله دوم: شناخت محصولات

مدیر فروشگاه باید اطلاعات فنی دقیقی از محصولات خود داشته باشد. علاوه بر داشتن محصول، باید اطلاعات فنی و تخصصی خوبی در مورد محصولات خود داشته باشید تا در صورتیکه بازدیدکنندگان با شماره تلفنی که در فروشگاه قرار داده اید تماس گرفتند بتوانید آنها را به خوبی راهنمایی کنید.

مرحله سوم: رقابت

فروشگاه باید محصولی با کیفیت و مناسب داشته باشد. کیفیت و قیمت کالاها باید به گونه ای باشد که با فروشگاهها و مغازه های بازارهای سنتی قابل رقابت باشد یا حداقل محصولاتتان در حد محصولات آنها باشد.

مرحله چهارم: مدیریت فروشگاه

نکته بعدی که برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی آنلاین باید به آن دقت کنید این است که مایلید چگونه کالاهای خود را مدیریت کنید. ممکن است تصور کنید یک فروشگاه اینترنتی که شامل 30 محصول یا کمتر برای فروش می باشد مدیریت پیچیده ای نخواهد داشت. در حالی که این دیدگاه افراد حرفه ای فعال در این زمینه نیست. در حوزه فناوری همواره باید دیدگاه خود را به آینده بسط دهید و از همین امروز برای چند ماه بعد خود برنامه ریزی داشته باشید.

مرحله پنجم: مدیریت موجودی

زیرا موجودی یک فروشگاه مساوی با پول است. شما تنها با پول می توانید وسایل مورد نیاز خود را خریداری کنید و این پول تنها از طریق فروش کالا به دست می آید. میزان پولی که می توان از طریق کالاها به دست آورد، ممکن است با ماندن کالا ها در انبار تغییر کند. همان طور که در مثال زیر مشاهده می کنید در خرید های بعدی قیمت کالاها هم بیشتر شده است.

مرحله پنجم: مدیریت امور مالی

با استفاده از روش های قدیمس مثل اکسل و ماشین حساب نمی توانید از همه ی امور مالی فروش فروشگاه اینترنتی را اداره کنید. کلید یک حسابداری موفق برای فروشگاه اینترنتی یا فیزیکی، داشتن حساب و کتاب هزینه ها به طور موثر است. این ساز و کار ساده در مدیریت مالی فروشگاه باعث می شود به سادگی بتوانید مسیر رشد و کم و زیاد شدن هزینه ها را به چشم ببینید.

مدیریت امور مالی، فروش یک فروشگاه اینترنتی خود از چند بخش تشکیل شده است.

گردش مالی:

در حسابداری فروشگاه اینترنتی یکی از مسائلی که همیشه باید به آن توجه کرد، گردش مالی است. نکته ای خیلی روی آن تاکید می شود، این است که حتما حسابی جداگانه برای فروشگاه خودتان داشته باشید.

باید زمانی که پول به حساب شما وارد می شود و زمانی که پول از حساب شما خارج می شود را بررسی کنید. اگر قرار باشد در ماه آینده به حساب شما یک میلیون واریز شود ولی نتوانید تا آن موقع حقوق کارمندان را پرداخت کنید، این پول هیچ ارزشی ندارد. به همین دلیل همیشه باید از زمان پرداخت تمامی قبض ها، چک ها و دیگر پرداخت های خود با خبر باشید. برای اینکه بدانید چه زمانی پول به حساب شما واریز می شود تا بتوانید مخارج خود را پرداخت کنید، باید از واریز هایی که مشتریان به حساب شما می کنند و تاخیری که ممکن است در آن وجود داشته باشد، مطلع باشید.

بودجه بندی و برنامه ریزی:

یکی از مهم ترین نکات در برنامه ریزی فروش، یک فروشگاه اینترنتی بودجه بندی و برنامه ریزی است. اطلاع از سود ماه گذشته ضروری است اما کافی نیست.

برای بررسی وضعیت فروش خود باید بدانید که آیا می توانید انتظار سود یکسانی را در ماه های آینده داشته باشید یا نه. شناخت نفطه سر به سر می تواند به شما کمک زیادی کند. نقطه ی سر به سر، مبلغی است که با فروش محصولات به دست می آورید و با آن می توانید هزینه های خود را بپردازید. اکنون که می دانید نقطه سر به سر چیست، و به این مرحله رسیدید، باید فروش خود را بررسی کنید.

 این کار به شما کمک می کند تا در صورت وجود مشکل فورا متوجه آن شوید و بتوانید پول خود را به درستی مدیریت کنید. فرض کنید برای رسیدن به نقطه ی سر به سر باید ۵۰۰۰ هزار محصول بفروشید. اما الان پانزدهم ماه است و شما تنها ۱۵۰۰ محصول فروخته اید. اگر میزان فروش خود را بررسی کنید، متوجه این موضوع می شوید و می توانید به موقع اقدام کنید. برای افرایش فروش محصولات از راه تبلیغات دو هفته ی دیگر مهلت دارید. نکته ای که در این جا باید در نظر داشت این است که اگر برای تبلیغات هزینه ای صرف می کنید، باید هزینه ی آن را در بودجه بندی خود ذکر کنید. اگر ۲ میلیون تومان برای افزایش فروش خود هزینه کرده اید و تنها ۱ میلیون سود کرده باشید. متوجه می شوید که عملکرد خوبی نداشته اید.

یکی از ابزارهایی که در این زمینه می تواند به شما کمک کند، گوگل آنالیتیکس است. با اتصال فروشگاه اینترنتی خود به گوگل آنالیتیک می توانید میزان فروش خود را بررسی کنید.

نرم افزار های حسابداری فروشگاه اینترنتی

برای رسیدگی به امور مالی خود می توانید از نرم افزار های حسابداری مختلفی که برای فروشگاه های اینترنتی طراحی شده است، استفاده کنید.

در حسابداری فروشگاه اینترنتی، درآمد کسب و کار ها به صورت خودکار محاسبه می شود. برخی مواقع تعیین میزان فروش و هزینه های انجام شده با روش های قدیمی بسیار دشوار است. اما با داشتن یک فروشگاه اینترنتی یکپارچه با نرم افزار حسابداری، می توانید به راحتی آمار دقیقی از درآمد خود داشته باشید. اگر زمانی به یک شرکت سهامی تبدیل شدید، باید با روش های پیشرفته حسابداری نیز آشنا شوید. اما برای مدیریت فروشگاه اینترنتی نیازی به یادگیری تمامی اصول پیچیده ی حسابداری نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نرم افزار های حسابداری فروشگاه اینترنتی می توانید از این لینک استفاده کنید.اگر سوالی در ذهن شما باقی مانده است،که در مقاله به آن پاسخ داده نشده است،با ما به اشتراک بگذارید.

حسابداری فروشگاه های اینترنتی