عملکرد مالی

تاریخ انتشار: 1397/09/07

عملکرد مالی یک اصطلاح گسترده است که دو فعالیت مطالعه نحوه مدیریت پول و روند واقعی دریافت وجوه مورد نیاز را شرح می دهد. این شامل نظارت، ایجاد و مطالعه پول، بانک، اعتبار، سرمایه گذاری، دارایی ها و بدهی هایی است که سیستم های مالی را تشکیل می دهند.

عملکرد مالی یک مقیاس ذهنی است که چگونه یک شرکت می تواند از حالت اولیه کسب و کار خود استفاده کند و تولید درآمد کند. این اصطلاح همچنین به عنوان یک شاخص کلی از سلامت مالی شرکت در طی یک دوره زمانی مشخص استفاده می شود و می تواند برای مقایسه شرکت های مشابه در یک صنعت مشابه برای مقایسه صنایع یا بخش ها در تجمیع استفاده شود.

روش های مختلفی برای اندازه گیری عملکرد مالی وجود دارد، اما همه اقدامات باید در جمع بندی انجام شود. می توان از اقلام خطی مانند درآمد حاصل از عملیات، درآمد عملیاتی یا جریان نقدی از عملیات، و همچنین کل فروش واحد استفاده کرد. علاوه بر این، تحلیلگر یا سرمایه گذار ممکن است مایل باشد به صورت عمیق تر صورتهای مالی را مورد بررسی قرار دهد و نرخ رشد حاشیه یا هر بدهی را کاهش دهد.

در یک شرکت سهامداران مختلف، از جمله اعتباردهندگان تجاری، دارندگان اوراق قرضه، سرمایه گذاران، کارکنان و مدیریت وجود دارند. هر گروه ، علاقه خود را در ردیابی عملکرد مالی یک شرکت دارند. تحلیلگران اطلاعات منتشر شده توسط شرکت را در مورد عملکرد مالی بررسی می کنند، که به عنوان گزارش سالیانه شناخته می شود. گزارش سالیانه یک سند قانونی مورد نیاز است که باید توسط همه شرکت های دولتی منتشر شود. هدف از گزارش، این است که ذینفعان بیانیه های مالی دقیق و قابل اطمینان را ارائه نمایند. علاوه بر این، اظهارات توسط مدیر یا مدیران شرکت با تعدادی از اسناد افشا شده مورد تایید و امضا قرار می گیرد. به این ترتیب، گزارش سالیانه نشان دهنده جامع ترین منبع اطلاعاتی در مورد عملکرد مالی است که سالانه برای سرمایه گذاران در دسترس قرار می گیرد. در داخل گزارش سالیانه شامل سه صورتحساب مالی، ترازنامه، صورت حساب سود و جریان نقدی است.

ترازنامه

ترازنامه یک عکس فوری در زمان است. یک مروری بر اینکه چگونه شرکت دارایی ها و بدهی ها را مدیریت می کند. تحلیلگران می توانند اطلاعاتی در مورد بدهی های بلند مدت و کوتاه مدت در صورتحساب پیدا کنند. آنها همچنین می توانند اطلاعاتی در مورد اینکه چه نوع دارایی هایی متعلق به شرکت است و چه مقدار از دارایی ها با بدهی ها و حقوق صاحبان سهام تامین می شود، پیدا کنند.

عملکرد حسابداری

صورتحساب درآمد

بیانیه سود شامل خلاصه ای از عملیات برای کل سال است. بیانیه ی درآمد با فروش یا درآمد شروع می شود و با درآمد خالص به پایان می رسد. یک دید کلی از تعداد سهام برجسته و همچنین مقایسه عملکرد سال گذشته صورتحساب درآمد را فراهم می کند.

اعلامیه جریان نقدی

بیانیه جریان پول نقد ترکیبی از گزارش سود و ترازنامه است. برای برخی از تحلیلگران، بیانیه جریان پول نقد مهمترین بیانیه مالی است، زیرا آن را مصارف بین درآمد خالص و جریان نقدی فراهم می کند. تحلیلگران می توانند ببینند که چقدر هزینه های بازپرداخت سهام، سود سهام و هزینه های سرمایه صرف شده است. همچنین منبع و استفاده از جریان نقدی را از عملیات، سرمایه گذاری و تامین مالی فراهم می کند.

بسیاری از مفاهیم اساسی در امور مالی، از نظریه های میکرو و اقتصاد کلان آمده است. یکی از اساسی ترین تئوری ها، ارزش زمانی پول است که اساسا بیان می کند که یک دلار در آینده ارزش بیشتری دارد یا خیر.

از آنجا که افراد، شرکت ها و موسسات دولتی نیاز به سرمایه گذاری برای کار دارند، این میدان اغلب به سه دسته اصلی تقسیم می شود: امور مالی شخصی، امور مالی شرکت ها و امور عمومی (دولتی).

امور مالی شخصی

برنامه ریزی مالی به طور کلی شامل تجزیه و تحلیل وضعیت مالی فعلی فرد یا یک خانواده و فرمول بندی استراتژی های لازم برای نیازهای آینده در محدودیت های مالی است. امور مالی شخصی ، فعالیتی است که به طور عمده بر درآمد، شرایط زندگی، اهداف و خواسته های فرد بستگی دارد.

امور مالی شرکت

امور مالی شرکت شامل فعالیت های مالی مرتبط با اجرای یک شرکت می باشد و بخشی است که بر روی فعالیت های مالی نظارت می کند.

به عنوان مثال، یک شرکت بزرگ ممکن است مجبور باشد تصمیم بگیرد که آیا از طریق صدور اوراق قرضه یا عرضه سهام، مبلغ اضافی را جمع آوری کند. بانک های سرمایه گذاری ممکن است این شرکت را در مورد این ملاحظات راهنمایی کند و به اوراق بهادار خود در بازار کمک کنند.

سرمایه گذاران ممکن است سرمایه را از سرمایه گذاران یا سرمایه داران ریسک پذیر در ازای درصد مالکیت دریافت کنند. اگر یک شرکت رشد کند و تصمیم بگیرد که به طور عمومی عمل کند، سهام را در اولین پیشنهاد عمومی (IPOبورس اوراق بهادار برای جمع آوری پول نقد عرضه خواهد کرد.

یکی دیگر از نمونه ها می تواند یک شرکت باشد که تلاش می کند تا تصمیم بگیرد سرمایه خود را برای چه پروژه هایی تأمین مالی کند تا شرکت رشد کند. این نوع تصمیمات تحت مالیه شرکت ها قرار می گیرد.

امور مالی دولتی

مالیات های عمومی شامل سیاست های مالیاتی، هزینه ها، بودجه بندی و صدور بدهی ها می شود که همه بر نحوه پرداخت دولت برای خدماتی که به مردم ارائه می دهد، تاثیر می گذارد.

دولت فدرال، از طریق نظارت بر تخصیص منابع، توزیع درآمد و تثبیت اقتصاد، به جلوگیری از شکست بازار کمک می کند. بودجه منظم، عمدتا از طریق مالیات تامین می شود. وام از بانک ها، شرکت های بیمه و سایر دولت ها نیز به تامین مالی دولت کمک می کند.

علاوه بر مدیریت پول برای عملیات روزمره خود، یک سازمان دولتی مسئولیت های اجتماعی بزرگتری نیز دارد. اهداف آن شامل دستیابی به توزیع عادلانه درآمد برای شهروندان و اجرای سیاست هایی است که به اقتصاد پایدار منجر می شود.

عملکرد مالی