شروع کار با اپلیکیشن حسابداری شخصی قیاس

تاریخ انتشار: 1396/08/29

شروع کار با اپلیکیشن حسابداری شخصی قیاس

پس از نصب و اجرای اپلیکیشن صفحه ورود به برنامه با ثبت مشخصات کاربر نمایش داده می شود. login ابتدا بایستی نام خود را وارد نمایید، سپس تلفن همراه خود را وارد کنید.

* وارد نمودن نام و تلفن همراه اجباری است. 

پست الکترونیک(ایمیل) را در مرحله بعد وارد نمایید که اختیاری می باشد، برای اطلاع از جدیدترین اخبار و نسخه های آینده می توانید ایمیل خود را وارد کنید. کد معرف را وارد نمایید که اختیاری می باشد. این کد در واقع کد شناسه فردی است که اپلیکیشن قیاس را نصب کرده و به شما پیشنهاد نصب آن را داده است

پس از ثبت مشخصات خود قبل از ورود به صفحه اصلی برنامه وارد مرحله ای می شویم که تنها یکبار نمایش داده می شود و در دفعات بعد که برنامه را اجرا می کنید آن را نمایش نمی دهد. این مرحله معرفی کوتاهی از برنامه می باشد. 1 2 3 4

پس از مرحله معرفی اپلیکیشن وارد صفحه اصلی برنامه می شویم. در اینجا لازم است نسبت به دسترسی های برنامه اشاره ای کنیم که در زیر موارد بیان شده است:

اثر انگشت - دریافت پیام‌های نوشتاری (پیامک) - خواندن کارت حافظه - تغییر یا حذف محتویات کارت حافظه - دسترسی کامل به اینترنت - مشاهدهٔ اتصالات شبکه - کنترل لرزش

- اجرا شدن در هنگام راه‌اندازی دسترسی اثر انگشت: گوشی هایی که دارای قابلیت اثر انگشت هستند می توانند برای ورود به برنامه رمز عبور بزارند و با اثر انگشت وارد برنامه شوند. اپلیکیشن قیاس از این قابلیت گوشی های دارای اثر انگشت استفاده می کند.

- دسترسی دریافت پیام های نوشتاری (پیامک): برنامه برای اینکه پیامکهای بانکی شما را بخواند و متقابلا آن را بتواند در اپلیکیشن ذخیره و نمایش دهد و امکان ثبت تراکنش را از روی پیامک بانکی برای شما فراهم آورد لذا دسترسی به پیامکهای بانکی دریافتی شما را نیاز دارد.

- دسترسی خواندن کارت حافظه: برنامه برای نمایش فایل های نسخه پشتیبان و نیز خروجی های اکسل و پی دی اف شما نیاز به خواندن پوشه مدنظر که این فایل ها در آن ذخیره شده است را دارد.

- دسترسی تغییر یا حذف محتویات کارت حافظه: شما نیاز دارید تا نسخه های پشتیبان یا خروجی های اکسل و پی دی اف را تهیه کنید و یا از اپلیکیشن حذف نمایید لذا این دسترسی مورد نیاز است.

- دسترسی کامل به اینترنت: قسمتهایی در اپلیکیشن قرار دارد که نیاز دسترسی به اینترنت داشتن را دارند مانند اتصال به dropbox و همگام سازی الگوهای پیامک بانکی.

- دسترسی مشاهده اتصالات شبکه: همانطور که در دسترسی قبلی ذکر شد بخش هایی از برنامه نیاز به اینترنت دارند که قبل از آن از دسترسی مشاهده اتصالات شبکه برای استفاده از اینکه آیا در حال حاضر گوشی اینترنت دارد یا خیر استفاده می شود.

 

نکته مهم: اپلیکیشن 100% بدون نیاز به اینترنت کار می کند و تنها برای بخشهایی که مسلما برای استفاده از انها که قابلیت های ویژه ای هستند نیاز به اینترنت است در غیر اینصورت برنامه کاملا بدون نیاز به اینترنت کار می کند.

- دسترسی کنترل لرزش: هنگامی که کاربر برای امنیت گوشی خود رمز عبور میگذارد و سپس اقدام به زدن کلمه عبور می کند هر گاه رمز را اشتباه تایپ کند گوشی یک لرزش دو ثانیه ای انجام می دهد(ویبره) تا کاربر متوجه خطای رمز عبور خود شود.

- دسترسی اجرا شدن در هنگام راه اندازی: برنامه برای اینکه بتواند آلارم ها و یاداوری های اقساط و چک ها را به کاربر بدهد بدون نیاز به اینکه حتما بایستی وارد برنامه شود لذا این دسترسی باعث میشود که بدون نیاز به اجرا کردن برنامه این موارد در سرویس های اجرایی گوشی اتفاق بیفتد.

در نسخه اندروید 5 به بالا، برای استفاده از دسترسی ها علاوه بر اینکه هنگام نصب اپلیکیشن، دسترسی ها نمایش داده میشه به کاربر، باز برای امنیت بالاتر یکبار دیگر در استفاده از دسترسی ها سوالی مبنی بر مجوز دادن از کاربر پرسیده می شود. 6 دسترسی دریافت پیام های نوشتاری (پیامک) برنامه برای اینکه پیامکهای بانکی شما را بخواند و متقابلا آن را بتواند در اپلیکیشن ذخیره و نمایش دهد و امکان ثبت تراکنش را از روی پیامک بانکی برای شما فراهم آورد. در تصویر بالا بایستی روی کلمه ALLOW لمس کنید.

 

5 دسترسی خواندن کارت حافظه: برنامه برای نمایش فایل های نسخه پشتیبان و نیز خروجی های اکسل و پی دی اف شما نیاز به خواندن پوشه مدنظر که این فایل ها در آن ذخیره شده است را دارد. در تصویر بالا بایستی روی کلمه ALLOW لمس کنید.

نکته بسیاااار مهم: در تصویر دو پست قبلی امده access photo, media, and files on your device که بسیاری از کاربران پیام گذاشتن که چرا به عکس و فیلم های ما مجوز دسترسی می خواهید!!! که اصلا و ابدا اینطور نیست، این دسترسی تنها و تنها برای پوشه gheyas که در فایل منیجر گوشی هست می باشد چون در اون فایل نسخه های پشتیبان و خروجی های اکسل و پی دی اف قرار دارد. قیاس به اطلاعات شخصی کاربران کوچکترین دسترسی ای ندارد.

نرم افزار حسابداری شخصی قیاس