سه راه مهم برای رشد کسب‌وکار شما

تاریخ انتشار: 1396/10/04

سه‌راه مهم برای رشد کسب‌وکار شما

باوجود همه‌ی مفاهیم، درس گروهی‌ها، وب‌سایت‌ها و کتاب‌های چطور انجام دهیم، شما فکر می‌کنید که رشد کسب‌وکار شما به‌اندازه ساختن شاتل فضایی پیچیده است. واقعیت این است که تنها سه‌راه برای گسترش کسب‌وکار وجود دارد:

1- تعداد مشتریان را افزایش دهید:  شما تعداد مشتریان را با دستیابی به مشتری‌های جدید افزایش می‌دهید 1-با ارائه چیزی که الآن هستید یا 2- ایجاد یک پیشنهاد جدید در حالت ایده آل، شما پیشنهاد ارائه می‌کنید که باید وارد بازار جدید شوید یا در بازار موجود خود گسترش پیدا کنید. سه پرسش کلیدی برای پاسخ دادن به افزایش تعداد مشتریان عبارت‌اند از: چه کسی نیاز واقعی به محصول/ خدمات من دارد؟ آیا محصول من با این نیاز به‌گونه‌ای برخورد می‌کند که موجب صرفه‌جویی در پول یا ارزش اضافی شود؟ چقدر صرفه‌جویی خواهند کرد، اگر آن‌ها امروز برای برطرف کردن ان نیاز اقدام کنند؟ چند نفر از این مشتریان بالقوه وجود دارد؟ چطور به آن‌ها می‌رسم؟ پاسخ دادن به این سؤالات به‌طور معناداری تحقیقات بازار را ضروری می‌سازد. تحقیقات بازار پیشنهادی برای فروش است. این برای شما یک معامله بزرگ است و تأثیر زیادی دارد اگر در مورد این مشتریان جدید آنچه را که باید بدانید: مانند آنچه می‌گویند، چگونه می‌توان آن را بگویید و به چه کسی بگویند. به‌عنوان‌مثال، شرکت ما فقط یک مطالعه تحقیقاتی در بازار ملی انجام داده است که مشتری ما را با مسائل و چالش‌های موجود در بازار هدفش تأمین می‌کند. با استفاده از تحقیقاتی که درک عمیق نیازها و خواسته‌های مشتریان خود را داشت، مشتری ما پیام‌های بازاریابی و مطالب بازاریابی را توسعه دادند که نه‌تنها با مشتریان موجود، بلکه با مشتریان جدید نیز روبرو شد و نرخ پاسخ به رویدادهای تولیدکننده دو برابر شده است.

2-افزایش فرکانس خرید سریع‌ترین مسیر افزایش فرکانس خرید با ایجاد آن آسان است که ممکن است برای مشتریان فعلی خود جهت انجام کسب‌وکار با شما بارها و بارها اتفاق بیافتد. راه دیگری برای این کار این است که ارزش‌افزوده مشتری را تأمین کند و درنهایت سبب ایجاد وفاداری مشتری می‌شود. فرض کنید که محصولات یا خدمات شما قابل‌مقایسه یا برتر از رقبایتان است اکنون شما مشتریان را نسبت به رقبایی که از آن‌ها خرید می‌کنند، جلوتر هستید و امکان بردن مشتری‌های رقیب خود رادارید. خارج از برنامه وفاداری مشتری، در اینجا چند زمینه برای بهبود در نظر گرفته‌شده است: پاسخگویی به درخواست‌ها، تماس‌ها، ایمیل‌ها دسترسی به تماس اولیه مشتری ثبات در ارائه پیگیری و پیگیری در جلسات صورتحساب دقیق و به‌موقع.

3-تعداد واحدهای فروخته‌شده را افزایش دهید به‌طور پیش‌فرض شما تعداد واحدهای فروش را افزایش می‌دهید درصورتی‌که تعداد مشتریان و فرکانس خرید را افزایش دهید؛ اما شما همچنین می‌توانید تعداد واحدهای فروخته‌شده را با درک چگونگی اضافه کردن ارزش افزایش دهید. اگر می‌خواهید محصولات بیشتری را بفروشید یا ساعت‌های بیشتری را بفروشید، با ارائه یک مزیت یا راهکار ارزش‌افزوده، روابط خود را مشتریان خود تقویت خواهید کرد اگر شما به‌طور پیوسته نیاز به روابط با مشتری رادارید، باید کاملاً درک کنید که چگونه مشتریان خود را از محصولات و خدمات خود تفسیر، تعریف و اندازه‌گیری می‌کنند. در اینجا یک مثال مصرف‌کننده وجود دارد: یک رستوران در حال حاضر برای مشتریان فعلی 20 درصد برای مهمانان 4 درصد در طول ناهار و زودهنگام شام ارائه می‌دهد. ایده این بود که به مشتریان موجود خود ارزش‌افزوده بدهد تا آن‌ها بتوانند از مزایایی که می‌توانند به آن‌ها دست یابند استفاده کنند. نتیجه: کسب‌وکار ناهار خود را در یک ماه با افزایش 88٪روبرو شد و در طول مبارزات انتخاباتی 53٪. از طرف فرکانس، او پس از 3 ماه از کمپین انتخابات، 71 درصد از مشتریانش را حفظ کرد... درنهایت، فراموش نکنید، برای دیدن نتایج واقعی، شما باید با آنچه قبلاً در مورد مشتریان خود می‌دانید شروع کنید. این تحقیقات بازار، دانش مشتری شما در حال حاضر است که به معنای واقعی کلمه یک معدن پنهانی سود است که می‌تواند کسب‌وکار شما را افزایش دهد و خط بالا را به شرکت شما افزایش دهد. با اطلاعات متمرکز بر مشتری، شما می‌دانید که بهترین راه برای رشد کسب‌وکار شما  چیست.

کسب‌وکار