سرمایه گذاری در بورس

تاریخ انتشار: 1397/12/14

چگونه در بازار بورس سرمایه گذاری کنیم؟

در ابتدا باید چگونگی ثبت نام در بورس را بیاموزیم. بعد از ثبت نام در کارگزاری ها راه های زیادی برای شروع سرمایه گذارای در بورس و هر کدام با مزایا و معایب خود وجود دارد. اگر هزینه های کمتری را می خواهید داشته باشید، باید زمان بیشتری را صرف مدیریت سرمایه گذاری خود کنید. اگر می خواهید سود بهتری داشته باشید، هزینه های بالاتری را پرداخت خواهید کرد. اگر بخواهید مشاوره زیادی داشته باشید، مجبور خواهید بود که بیشتر هزینه کنید. اگر وقت زیادی ندارید یا علاقه ای ندارید، ممکن است نتایج کمتری بگیرید.

شاید بیشترین خطر برای سرمایه گذاری در بورس، از جنبه عاطفی و تصمیمات احساسی باشد. اکثر خریداران سهام وقتی که بازار به خوبی کار می کند، حریص می شوند. متاسفانه، این باعث می شود سهام را هنگامی که گران‌تر می شوند، خریداری کنند. از سوی دیگر، یک بازار ضعیف باعث می شود که بیشتر سرمایه گذاران در صورت کم بودن قیمت، سهام خود را به فروش برسانند.

سرمایه گذاری در بورس

انتخاب روش برای سرمایه گذاری در بورس یک تصمیم شخصی است. این به راحتی شما و همینطور به توانایی و تمایل شما برای صرف وقت برای یادگیری در مورد بازار سهام بستگی دارد.

کارگزاران کامل خدمات

یک کارگزار خدمات کامل هزینه های بیشتری را پرداخت می کند. با این حال، اطلاعات و توصیه های بیشتری کسب می کند. کمیسیون اوراق بهادار و بورس پیشنهاد نکات مفید در مورد چگونگی انتخاب کارگزار را ارائه می دهد.

مدیر پول

مدیران پول، سهام را برای شما انتخاب و خرید می کنند. شما به آنها یک هزینه سنگین ، معمولا 1-2 درصد از کل نمونه کارهای خود پرداخت می کنید. اگر مدیر خوب باشد، زمان کمتری را می گیرد. به همین دلیل است که شما فقط می توانید یک یا دو بار در سال با آنها ملاقات کنید. مطمئن شوید که می دانید چگونه یک مشاور مالی خوب را انتخاب کنید.

صندوق شاخص

همچنین به عنوان وجوه مبادله معروف شناخته شده است، صندوق های شاخص می تواند یک راه ارزان و مطمئن برای سود از سهام باشد. آنها به سادگی، سهام در یک شاخص را دنبال می کنند. نمونه هایی از شاخص بازار مؤسسه MSCI است. این صندوق همراه با شاخص افزایش می یابد. هیچ هزینه سالانه ای وجود ندارد اما این روش غیرممکن است، زیرا به این ترتیب بازار را بهتر کند. با این حال، دلایل خوبی برای اینکه شما باید در یک صندوق شاخص سرمایه گذاری کنید، وجود دارد.

سرمایه گذاری در بورس

هزینه ها

صندوق های خزانه تمام سرمایه‌ی خود را در یک صندوق فعالانه اداره می کنند. با این حال، صندوق های سرمایه گذاری در ابزارهای پیچیده مالی به عنوان مشتقات، سرمایه گذاری می کنند. آنها وعده داده اند که صندوق های متقابل با این سرمایه گذاری های بسیار قدرتمند را بهتر کنند.

فروش سهام شما

همانطور که خرید سهام مهم است دانستن زمانی که سهام را به فروش برسانید نیز مهم است. اکثر سرمایه گذاران وقتی که بازار بورس افزایش می یابد و زمانی که افت می کند، خرید می کنند. اما یک سرمایه گذار عاقل استراتژی را بر اساس نیازهای مالی خود دنبال می کند.

شما همیشه باید از شاخص های بازار اصلی مراقبت کنید.

سرمایه گذاری در بورس