سرمایه استارتاپ خود را با این روش‌ها فراهم نمایید!

تاریخ انتشار: 1396/08/15

  سؤال: چگونه سرمایه استارتاپ را برای شرکت نوپای کوچک خود را بیابم؟ پاسخ: جیب‌های خودتان برای سرمایه استارتاپ شرکت نوپای کوچک، اکثر افراد در ابتدا کسب‌وکارهای خود را با استفاده از پول خودشان ایجاد می‌کنند – حتی ممکن است آن‌ها قصد داشته باشند تا از قرض گرفتن به شکل وام کوچک کسب‌وکار از یک موسسه مالی یا برخی از انواع تأمین مالی از طریق فروش سهام در سرمایه‌گذاران فرشته و یا شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر سرمایه استارتاپ خود را به دست آورند. این موضوع به آن خاطر است که تمام وام‌دهندگان و یا سرمایه‌گذاران انتظار شخصی که به دنبال وام کسب‌وکار و یا سرمایه‌گذاری سهام برای یک مشارکت شخصی مالی هست رادارند. اگر اطمینان کافی به ایده کسب‌وکار خود ندارید تا بتوانید برای انجام سرمایه‌گذاری شخصی ریسک کنید، چرا شخص دیگری باید داشته باشد؟ اگر وجه نقد آماده و در دسترس ندارید، به دارایی‌های شخصی خود به‌عنوان منبع ممکنی که برای تأمین مالی وجود دارد نگاهی بیندازید. این موضوع شامل املاک، وسایل نقلیه، حساب‌های بازنشستگی، سهام و اوراق قرضه است  و همچنین هرگونه دارایی دیگری که می‌تواند به رهن گذاشته شود یا در ازای پول نقد فروخته شود و به‌عنوان وثیقه مورداستفاده قرار گیرد. وام سهام مسکن یکی از مقرون‌به‌صرفه تریم راه‌ها برای قرض گرفتن پول است زیرا نسبت به سایر راه‌های تأمین مالی نرخ بهره بسیار کمتری دارد. مؤسسات مالی معمولاً تا 80% ارزش ملک را وام می‌دهند. در انتهای دیگر این طیف کارت‌های اعتباری منبع متعارفی برای تأمین مالی شرکت‌های نوپا برای کارآفرینان فقیر هستند حتی باوجود نرخ بالای بهره‌ای که دارند. دوستان و خانواده (پول دوستانه) چه کاری می‌توانید انجام دهید اگر برای سرمایه استارتاپکسب‌وکارخود پولی نداشته باشید؟ ممکن است به دومین منبع رایج تأمین مالی برای شرکت‌های نوپا روی بیاورید – خانواده و / یا دوستان. این نوع از تأمین مالی شرکت‌های نوپا معمولاً شکلی از وام شخصی را به خود می‌گیرد. آمارها نشان می‌دهند که تقریباً 50% سرمایه‌گذاران خصوصی درکسب‌وکارها اعضای خانواده، 30% دوستان و همسایگان و مابقی همکاران و یا غریبه‌ها می‌باشند. به‌علاوه به خاطر داشتن درجه بالایی از اعتماد به شما، یک سرمایه‌گذار خصوصی قادر است تا در کسب‌وکارشما سرمایه‌گذاری نماید. بسیاری از سرمایه‌گذاران خصوصی اشخاصی باارزش خالص بالا و دارای تجربه قبلی در تجارت هستند. یکی از مزایای اصلی تأمین مالی از طریق خانواده / دوستان انعطاف‌پذیری است. خانواده و دوستان این‌گونه هستند:

  • با احتمال بیشتری به دنبال نرخ بازده داخلی کمتر در سرمایه‌گذاری خود می‌باشند.
  • به‌احتمال بیشتر مدت‌زمان بیشتری صبر می‌کنند تا پول خود را پس بگیرند.
  • احتمال کمتری وجود دارد تا از شما وثیقه بخواهند.
  • احتمال کمتری وجود دارد که برنامه کسب‌وکارشمارا به‌اندازه مؤسسات مالی مورد بازبینی قرار دهند.

برای جلوگیری از مسائلی که ناشی از فقدان شفافیت است اطمینان حاصل کنید (به همراه وکیل خود) که اسناد کافی برای وام‌ها تدارک دیده‌اید و جزئیاتی مانند عبارات بازپرداخت، نرخ بهره و این حقیقت را که به‌عنوان صاحب کسب‌وکار با توجه به عملکرد کسب‌وکار تصمیمات مقتضی را خواهید گرفت به‌وضوح بیان کرده‌اید. اسناد را با وام‌دهندگان خود که از میان خانواده/دوستان هستند بررسی و امضا کنید. بانک‌ها و سایر مؤسسات مالی سومین منبع متداول برای پول موردنیاز جهت راه‌اندازی شرکت‌های نوپای کوچک، مؤسسات مالی بین‌المللی مرسوم که قبلاً مورداشاره واقع‌شده‌اند هست. مؤسساتی مانند بانک‌ها، اتحادیه‌های اعتباری و مؤسسات مالی اعتباری. معمولاً مؤسسات مالی رغبتی به دادن وام به کسب‌وکارهای کوچک ندارند. برای آن‌که شانس خود را برای به دست آوردن این نوع تأمین مالی برای کسب‌وکارحداکثر سازید باید موارد زیر را داشته باشید:

  • یک برنامه کسب‌وکارثابت
  • یک رتبه اعتباری و وثیقه مناسب
  • (ترجیحاً) داشتن سابقه همکاری با سایر مؤسسات تجاری

بدون موارد بالا شانس شما برای دستیابی به وام از سوی یک موسسه مالی بسیار کم است – به‌صورت آماری 80% صاحبان کسب‌وکاربرای تأمین مالی از سوی وام‌دهندگان مؤسساتی جواب منفی می‌گیرند. سایر منابع برای تأمین پول موردنیاز شرکت‌های نوپا اگر نیاز به تأمین مالی شرکت نوپای شما کمتر از 20 میلیون تومان است، یک وام از موسسه های قرض الحسنه ممکن است چیزی را که شما به آن نیاز دارید را به شما ارائه دهد. جستجوی آنلاین بخش وام‌های کسب‌وکارکوچک به شما منابع بیشتری برای تأمین مالی به‌عنوان کسی که یک کسب‌وکارکوچک را آغاز می‌کند نشان خواهد داد.  

سرمایه