سایت همگام چیست؟

تاریخ انتشار: 1399/12/06

سایت همگام چیست؟

سامانه سایت همگام جامع ترین پورتال ملی مدارس کشور با هدف ارتقای سطح دسترسی به تجهیزات و فناوری‌های نوین آموزشی و تربیتی در راستای اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و یکپارچه سازی کلیه سامانه های مرتبط می‌باشد. والدین با استفاده از پورتال همگام میتوانند اطلاعاتی را در زمینه قوانین و بخش نامه هایی که از سمت وزارت آموزش و پروش اعلام میگردد مطّلع شوند همچنین برای سایر اخبار از جمله تعطیلی مدارس در روزهای زمستان و سایر مناسبت ها آگهی کسب نمایند. اتباع کشورهای دیگر که در ایران به سر می برند نیز می توانند در این پرتال اطلاعیه های جدید آموزشی خود را دیده و در مورد آن مطلع شوند. در مقاله زیر اطلاعات کاملی در مورد پورتال همگام مدارس در اختیار شما دوستان قرار می دهیم.  

مطالعه کنید : سامانه رشد آموزش و پرورش

  هدف از طراحی سایت همگام چیست؟ اولین و مهمترین کاربردی که پورتال همگام مدارس می تواند داشته باشد مطلع شدن از آگهی ها و اطلاعیه هایی است که وزارت آموزش پرورش در مورد تعطیلی مدارس اعلام می کند. به طور کلی هدف از پورتال طراحی سیستمی جهت دسترسی سریع به اطلاعات برای کلیه کاربران در کلیه سطوح است به طوری که نیاز به تخصص خاصی نداشته و هر شخصی با هر درجه از توانایی می‌تواند از آن استفاده کند. از دیگر اهداف این مجموعه به زمینه سازی جهت ایجاد تحول مبتنی بر فناوری اطلاعات در برنامه‌های آموزشی و پرورشی، تحقق عدالت آموزشی، تسهیل فرآیندهای موجود آموزشی و اداری و ارائه برنامه های آموزشی و دروس دوره های تحصیلی به صورت الکترونیکی می‌ توان اشاره کرد

. روش ثبت نام در سایت همگام چیست؟

کد ملی افراد به عنوان نام کاربری آن ها تعیین شده است؛ اما رمز ورود چیست؟ چنانچه افرادی از کادر مدرسه، قصد ورود به سامانه را دارند، باید به مدیر مدرسه خود مراجعه نمایند تا علاوه بر دریافت رمز ورود از مدیر، برای آن ها دسترسی متناسب با نقش ایجاد شود؛ اما برای ورود یکی از پرسنل آموزش و پرورش به سامانه همگام، باید مراجعه به کارشناس فناوری منطقه یا کارشناس فناوری استان خود صورت گرفته و به منظور دسترسی به نقش مرتبط با جایگاه سازمانی اش، رمز عبور را دریافت کند. برای ورود به سامانه همگام، شما باید رمز عبور داشته باشید. دانش آموزان، معلمان و. برای دریافت رمز عبور کافیست تا به مدیر مدرسه مراجعه کنند و رمز عبور خود را دریافت کنند. البته پرسنل آموزش و پرورش هم برای استفاده از این سرویس، برای دریافت رمز عبور خود باید به سراغ کارشناس فناوری منطقه بروند.   همچنین اگر تا کنون برای کتاب درسی خود ثبت نام نکرده اید، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش کامل ثبت نام کتاب درسی ابتدایی، دبیرستان و. در سامانه اینترنتی را هم مطالعه نمایید.

  روش بازیابی رمز عبور سایت همگام چیست؟

برخی از دانش آموزان عزیز به هر دلیلی ممکن است رمز عبور همگام را فراموش کرده باشند لذا برای دریافت مجدد رمز عبور شما دو گزینه خواهید داشت. یکی از گزینه های شما مراجعه حضوری به مدرسه خود می باشد. همانند مرحله اولیه می توانید از مدیر خود پسورد مورد نظر را دریافت نمایید تا بتوانید به انجام مراحل ثبت نام بپردازید و یا در زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان کارنامه خود را مشاهده نمایید. راه دوم برای دریافت مجدد رمز عبور همگام، استفاده از همان سامانه ای است که شما با استفاده از آن می توانید تغییر رمز عبور همگام تیزهوشان را داشته باشید. به همین دلیل بدون نیاز به مراجعه حضوری می توانید اقدام به دریافت مجدد رمز عبور نمایید. تفاوتی که با مرحله تغییر رمز عبور وجود دارد، در نوع لینک آن می باشد. برای دریافت مجدد رمز عبور لازم است بر روی لینک رمز عبور را فراموش نموده ام کلیک نمایید. آموزش فاکتور فروشگاهی

چطور با سامانه همگام کار کنم؟

سامانه همگام شامل دو بخش می باشد. بخش عمومی و خصوصی. بخش خصوصی همان پورتال شخصی کاربران سایت همگام است؛ و بخش عمومی به صورتی است که بدون ثبت نام و نام کاربری و رمز نیز می توان از امکانات آن استفاده کرد. بعد از ورود به صفحه اصلی سامانه همگام آموزش و پرورش کاربران دارای امکانت مختلفی خواهند بود. وظیفه بخش عمومی سامانه همگام اطلاع رسانی به تمامی کاربران در باره مدارس مختلف کشور و اخبار و راهبرد های وزارت آموزش و پرورش کشور برای تحصیل، برنامه های فرهنگی و المپیاد ها و جشنواره های دانش آموزی است. بعد از وارد شدن در قسمت مدیریت سایت به صفحه ی داشبورد اصلی که مطابق شکل چندین آیکن دارد وارد می شوید، سامانه همگام شامل سه قسمت اصلی است:  

  1. داشبورد اصلی:

تمام گزینه هایی که در پورتال اینترنتی همگام است و دارای دسته بندی های جداگانه در زمینه های مربوطه می باشد. این بخش به کاربر این امکان را می دهد که به دیگر بخش های همگام به راحتی دسترسی پیدا کند.

  1. پنل مدیریتی:

کاربران سامانه دانش آموزی همگام به وسیله پنل مدیریتی میتوانند تمام دسترسی ها و تنظیمات مد نظر خود را که به صورت دسته بندی مشخص شده اند را تغییر داده و مدیریت کنند. از جمله گزینه هایی که در این قسمت وجود دارد شامل موارد نمایش سایت، قفل، لینک های مفید، راهنمای غیردولتی و خروج میباشد.

  1. قسمت ماژول ها:

در صفحه اصلی داشبورد شما ماژول ها را مشاهده می کنید که عبارتند از بخش های مختلف مانند المپیاد دانش آموزی، پرسش و پاسخ آنلاین، ثبت نام اوقات فراغت، آزمون آنلاین، هدایت تحصیلی، برنامه کلاسی دانش آموز، کارنامه، تکالیف و …

  1. پرکاربرد ترین بخش سایت!

ورود به بخش آزمون های مشاوره ای، در مجموع باید به 296 سوال جواب دهید بنابراین بعد از ورود به این بخش باید روی شرکت در آزمون خودارزیابی کلیک نمایید. برای شرکت در آزمون در صفحه اصلی بر روی آیکون آزمون مشاوره ای کلیک کرده و سپس شرکت در آزمون خودارزیابی را انتخاب کنید. سخن آخر: ما در این مقاله سعی کردیم هر آنچه که مرتبط با سامانه همگام مدارس بود را ارائه دهیم. اگر سوالی در مورد سایت همگام برای شما پیش آمده است که پاسخ آن را در مقاله پیدا نکردید، کافیست آن را در قسمت کامنت با ما به اشتراک بگذارید تا به جواب مورد نظر برسید،صمیمانه منتظر کامنت های با ارزش شما هستم.  

سایت همگام