seo را برای سایت مان انجام دهیم تا موتورهای جستجو ما را ببینند؟

تاریخ انتشار: 1397/03/15

seo را برای سایت مان انجام دهیم تا موتورهای جستجو ما را ببینند؟

هدف از بهینه سازی موتور جستجو یا همان seo این است که خرنده موتور جستجو نه تنها سایت و صفحات شما را پیدا کند، بلکه به طور خاص صفحه را رتبه بندی می کند به طوری که در بالای نتایج موتور جستجو نشان داده می شود. روند بهینه سازی و seo وب سایت فرایندی برای یک بار نیست بلکه نیاز به ممارست و نگهداری، تنظیم و تست مداوم و نظارت دارد.

در زیر یک فرایند گسترده چهار مرحله ای برای یک استراتژی برای seo  و بهینه سازی موتورهای جستجو است. از این به عنوان چک لیست بالا در سطح خود استفاده کنید.

مرحله 1: تجزیه و تحلیل کسب و کار بازار هدف 

تجزیه و تحلیل وب سایت، تجزیه و تحلیل مجموعه تگ های متا، کلمات کلیدی، متن قابل مشاهده و کد برای تعیین اینکه چقدر تاثیر مثبت در موتورهای جستجو برای وب سایت شما داشته است.

در تحلیل رقابتی، یک موتور جستجو برای رتبه بندی سایت های رقابتی، به بررسی کلمات کلیدی محتوا می پردازد. برای شروع این روند، پنج نتیجه برتر را در نتایج فهرست گوگل انتخاب کنید. در صورت لزوم می توانید از ابزارهایی مانند Semrush.com و Keywordspy.com استفاده کنید.

مورد انتخابی اولیه، توسعه یک لیست اولویت بندی از اصطلاحات با جستجوی هدفمند مربوط به مشتری و بخش بازار کسب و کار  شما است. با این کار شروع کنید: برای پیدا کردن وب سایت یا صفحه کسب و کار خود در یک موتور جستجو کلمات کلیدی را تایپ کنید.

مرحله 2: تحقیق و توسعه کلید واژه

تجزیه و تحلیل کلید واژه از موارد یک لیست هدفمند می باشد، کلمات کلیدی و عبارات را شناسایی و لیست های رقابتی و دیگر منابع صنعت مربوطه را مرور کنید. از لیست اولیه خود برای تعیین تعداد دلخواه کلمه کلیدی محتوای وب سایت خود استفاده کنید. اولویت بندی کلمات کلیدی و عبارات. (اگر کاربران در جستجوی کلمه کلیدی اشتباه کرده باشند، باید شناسایی و استفاده کنید). لطفا توجه داشته باشید که گوگل سعی در اصلاح اصطلاحات در هنگام جستجو دارد، بنابراین بواسطه اطلاع از این مطلب با دقت استفاده کنید.

شما باید ارزیابی رتبه بندی پایه را درک کنید، در حال حاضر برای ارزیابی دقیق رتبه بندی خود  درآینده به این نیاز دارید.

یک صفحه ساده اکسل از کلمات کلیدی کسب و کار خود داشته باشید، برای  شروع هر هفته آن را بروز کنید و هر 35 تا 40 روز به بررسی آن بپردازید.

 برخی از بهینه سازان seo می گویند رتبه بندی مرده است. بله، ترافیک و تبدیل بیشتر اهمیت دارد، اما ما از رتبه بندی به عنوان یک شاخص استفاده می کنیم.

اهداف خود را به روشنی تعریف کنید، تا بتوانید ROI خود را از هر برنامه ای که پیاده سازی می کنید اندازه گیری کنید.. به عنوان مثال: شما می توانید تصمیم بگیرید که ترافیک وب سایت را از 100 بار بازدید کننده در روز به 200 بازدید کننده در طول 30 روز آینده افزایش دهید. یا ممکن است بخواهید نرخ تبدیل فعلی خود را از یک درصد به دو در یک دوره مشخص افزایش دهید.

مرحله 3: بهینه سازی محتوا و ارسال مقاله

عناوین صفحه را ایجاد کنید، عناوین مبتنی بر کلمات کلیدی به ایجاد موضوع صفحه و جهت برای کلمات کلیدی شما کمک می کند.

 ایجاد برچسب متا تگ ها می توانند بر روی کلیک ها تاثیر داشته باشند، اما برای رتبه بندی به طور مستقیم استفاده نمی شوند. (گوگل از برچسب کلمات کلیدی بیشتر استفاده نمی کند.)

عبارت های جستجوی استراتژیک را در صفحات قرار دهید. یکپارچه سازی کلمات کلیدی انتخاب شده با کد منبع وب سایت و محتوای موجود در صفحات تعیین شده است.

اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل پیشنهاد شده از یک تا سه کلید/عبارات در هر صفحه محتوا را درخود جای داده است، صفحات بیشتری برای تکمیل لیست اضافه کنید.

اطمینان حاصل کنید که کلمات مرتبط به عنوان ورودی طبیعی کلمات کلیدی شما استفاده می شود؛ این به موتورهای جستجو کمک می کند تا به سرعت آنچه را که در مورد صفحه است، تعیین کند. بهترین کار یک رویکرد طبیعی برای این کار است. در گذشته، 100 تا 300 کلمه در یک صفحه توصیه می شد. بسیاری از تست ها نشان می دهد که صفحات با 800 تا 2000 کلمه می توانند کوتاه تر از آن باشند؛ در نهایت کاربران، بازار، محتوا و لینک ها محبوبیت و رتبه بندی را تعیین می کنند.

 با ایجاد نقشه های جدید برای گوگل و بینگ، موتورهای جستجو را برای فهرست وب سایت خود آسان تر کنید. هر دو نسخه XML و HTML را ایجاد کنید. نسخه HTML اولین گام است، XML نقشه های سایت به راحتی می تواند از طریق ابزار وب مستر گوگل و بینگ ارسال شود.

وب سایت را به دایرکتوری ها اضافه کنید (استفاده محدود). بازاریابان جستجوی حرفه ای آدرس URL را به موتورهای جستجوی اصلی ارسال نمی کنند، اما این امکان وجود دارد. یک راه بهتر و سریع تر این است که به طور طبیعی لینک های خود را به سایت خود اضافه کنید. لینک های سایت شما با استفاده از موتورهای جستجو نشان داده می شود؛ با این حال، شما باید URL خود را به دایرکتوری مانند یاهو (پولی)، Business.com (پولی) و DMOZ (رایگان) ارسال کنید.

مرحله 4: تست مداوم و اندازه گیری

برای تعیین اثربخشی برنامه هایی که انجام داده اید، تست و اندازه گیری تجزیه و تحلیل رتبه بندی موتورهای جستجو و ترافیک وب، ارزیابی کارایی کلمات کلیدی فردی و نتایج تغییرات را تست کنید و تغییراتی را که در صفحه گسترده اکسل ردیابی شده است را نگه دارید یا هر چه که با آن راحت باشید.

در حال حاضر نگهداری ، افزودن و اصلاح کلمات کلیدی و محتوای وب سایت ضروری است تا به طور مرتب رتبه بندی موتورهای جستجو را بهبود ببخشید، در غیر اینصورت پیشرفت نمی کنید و از بی توجهی به قوانین سئو رتبه وب سایت شما افت می کند.

همچنین می توانید استراتژی لینک های درون وب سایت خود را مرور کنید و اطمینان حاصل کنید که لینکهای ورودی و خروجی شما مربوط به کسب و کار شما است. یک وبلاگ می تواند ساختار لازم و سهولت اضافه کردن محتوای شما را فراهم کند. شرکت های میزبان به طور معمول می توانند به شما در راه اندازی/نصب یک وبلاگ کمک کند.

سئو
seo
بهینه سازی